Hei te lapsia tehneet....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on???

Vieras
Oletteko sitä mieltä, että elämä on ihanaa ja oikeasti elämisen arvoista??? Mitä jos lapsen elämä tulee olemaan pelkkää kärsimystä kun täähän on ihan paska maailma???

Tarkoitatko että kannattaako tähän maailmaan lapsia tehdä vai sitä että muuttuuko maailma paskaksi kun lapsia tekee?

Minä sanoisin, että kyllä minä lapsia teen mielestäni hyvään kasvuympäristöön. Ja maailmani on ehyempi kun olen äiti.

Ei se aina helppoa ole... olen kokenut monia onnentunteita lasteni kanssa mutta koskaan en ole ollut myöskään yhtä ahdistunut ja neuvoton silloin kun kaikki ei menekään niinkuin elokuvissa :(

Oletteko sitä mieltä, että elämä on ihanaa ja oikeasti elämisen arvoista??? Mitä jos lapsen elämä tulee olemaan pelkkää kärsimystä kun täähän on ihan paska maailma???

Olen sitä mieltä, vaikken aina olekkaan ollut.
Sairastin monta vuotta masennusta ja silloin tuntui ettei elämä ole minkään arvoista.
Nyt voin kuitenkin hyvin, maailma on aika mahtava paikka.
Ainakin omalta osaltani teen kaiken mikä tehtävissä on, jotta lapsikin näkisi maailman niin kauniina(ja silti todellisena,iloineen suruineen) kuin minäkin nyt koen. :)

Hyviä huomioita. En tiennyt vielä miten paska maailma tää on kun aloin tehdä lapsia. Tuolloin yli 10 vuota sitten ei vielä ollut näin toivoton tilanne. Itsekin olin vielä optimistinen nuori nainen, vajaa kolmikymppinen.
sen jälkeen iski tosi teholla päälle ilmastonmuutos, ihmisten orjuuttaminen, yritysjohtajien ahneus, eläinlajien katoaminen, nälänhädät, merien, järvien ja vesistöjen saastuminen... ydinonnettomuudet... ym

Yritän kärvistellä päivästä toiseen vajoamatta alakuloon,ja yrittämällä keksiä jotain hauskaa sanottavaa lapsilleni. Ja inhoavat minun "hauskuuttamistani"... kun minusta on vanhemmiten tulllut satutäti ja tarinankertoja ja huonojen vitsien lausuja

[QUOTE="äiti";24369617]äitinä sun elämäs on sun perhe ja siihen ei paljoo muuta mahdu , kun taas jos ei ole lapsi sun piiris on niin laaja kun haluut ei tarvii mietiskellä[/QUOTE]

Tämäkin riippuu ihan siitä minkälaiseksi ihminen itse elämänsä tekee.
Minun elämääni mahtuu paljon muutakin kuin perhe ja jos sinulla ei näin ole,saat syyttää vain itseäsi.

No eipä tuo oma kärsi.
Kuten joku jo sanoi, maailma on sellainen miksi itse sen teet.

Mut jonnekin viinanhuuruiseen homekämppään ei lapset vaan kuulu.

Enpä ole idioottimaisempaa kuullut kuin "maailma on sellainen miksi sen teet". tosi typerä.

mitä tuokn tarkoittaa? Ettäjos ahnehtii ja varastaa itselleen paljon kaikkea, ei tarvitse miettiä että moni lapsi kuolee tälläkin hetkellä nälkään?

ei se maailma muutu vaikka itsellä on kaikki "hyvin" (ei meillä ole mikään hyvin jos lapsemme eivät koskaan pysty tehdä lapsia, ei riitä enää mitään- vesi puhdas maaperä, ilma...)

Yhteistyössä