Mikäs siinä, jos opettajat eivät vastusta lisätyötä etukäteen annettujen tehtävien muodossa ja vanhemmat valvovat, että duunit on tehtynä kouluun palatessa.
Mun lapset kun on niin pieniä niin sanoisin että lomalle vaan Ehkä miettisin toisin, jos olisivat jo koulussa. Itse olin lapsena muutaman kerran viikon poissa loman takia, en jäänyt jälkeen kun sain tehtäviä jo etukäteen ja open kanssa käytiin sitten läpi jutut vielä.
Riippuu lapsen tasosta, jos pärjää muutenkin hyvin niin varmasti saa helposti muut kiinni, mutta jos ei pärjää muutenkaan niin varmasti tippuu vielä enemmän kyydistä.
Mun mielestä ihan ok, meillä lapset joka talvi 1-2vkoa pois koulusta lomamatkan takia. Tänä talvena itseasiassa 3kk kun muutetaan siksi aikaa ulkomaille, opiskelevat kotona sen aikaa. Kenellä oikeesti on varaa matkustaa sesonkiajalla koulujen lomilla? yksinhuoltajana täytyy sanoa, ettei ikinä käytäis ulkomailla jos pitäs kalliilla ajalla matkustaa...
[QUOTE="vieras";24365123]Koulusta on muutenkin niin pitkät lomat, että eikö niitä matkoja voisi kohdentaa niihin loma-aikoihin.[/QUOTE]
Työelämässä olevien vanhempien kesäloma voi olla toukokuussa tai syyskuussa. Näin meillä tänä vuonna. Järjestelepä siinä matkat koulujen lomien mukaan.
Ala-asteella vielä ok, jos ei ole ns jatkuvaa (tytön luokalta on yksi joka on syksyllä viikon, joulun aikaan päiviä ja keväällä vielä pari viikkoa) siinä sitten kokeita siirrellään tai joutuvat odottamaan niiden palautusta että ko henkilökin on ne tehnyt. Mut viikko - kaks silloin tällöin jos koulunkäyti ei siitä kärsi niin ok.
Yläasteella onkin jo vähän hankalmpaa kun täällä on ainakin kurssimuotoinen eli viikkokin tekee poissaolona paljon.
Viikon voi ihan hyvin olla pois koulusta, perheen yhteinen aika on kuitenkin usein nykyisin melko vähäistä kauhean kiireen keskellä joten varmasti tekee hyvää tollanen reissu. Eikä kaikki aikuiset voi olla lomalla töistä just koulujen loma-aikoihin joten ihan mahdotonta kaikkien olla reissussa yhtä aikaa. Ja usein matkat halvempia kun ei ole just se loma-aika. Eli ei muuta kun reissuun vaan.
Ihan reippaasti voi olla pois =) Hyväksyn senkin, että pojan luokkakaveri on joka loppusyksy viikon jossain kaukomailla -itsellä kun ei olisi varaa. Jos on heikko oppilas, niin silloin pitää itse panostaa enemmän lapsen opettamiseen matkan aikana, mutta keskiverto oppilas ei kärryiltä putoo.
Ehdottomasti lomalle koulusta. Vaikka lukioaikanakin vielä jos lapset suostuu tulemaan mukaan. Olettaen tietysti että lapsille koulunkäynti suhteellisen vaivatonta. Kuitenkin jossain korkeakoulutasolla on erittäin yleistä, että joutuu syystä tai toisesta hoitamaan opintoja toisella tavalla.
Hyvin rehtori sanoi tosiaan. Viikossa ulkomailla oppii ja kokee enempi kuin koulussa. Vaikka oliskin vaan joku etelän pakettimatka.
itse suunnittelen viikon reissua keväälle. matkat halvempia ja kiva saada työhönkin jonkinlainen pieni tauko. opettajien suhtautuminen todella ristiriitaista. oeln kuullut hirviö opettajista jotka syyllistävät vanhempia, kun vievät lapset pois oppimasta ja hyvin suhtautuvia opettajia joiden mielestä kiva että lapsikin saa lomalta uusia voimia koulun käyntiin.