"tööt"
Ei ole kysyttävää, mutta ap:n tavoin toimiva on aivoton horoperse oli porvoolainen eli ei.
Tavallaan olen sitä mieltä, että molemmat saa käyttää ne "ylimääräiset" rahat kuten haluaa. Käytännössä tilanne meillä se, että mies haluaa esim. matkustella perheensä kanssa ja nämä matkat tehdään niillä "hänen" rahoillaan. Minulla ei olisi varaa.Mun mielestä jokainen elää kuten haluaa, mutta omalla kohdallani en voisi kuvitellakaan olevani taloudellisesti riippuvainen miehestäni. Toki kulut suhteutetaan tuloihin ja kuitenkin yhteistä elämää eletään kuluineen kaikkineen. Siltikin meillä on erilliset tilit ja kumpainenkin hoitaa oman osuutensa menoista omilta tileiltään. Mitä sitten "ylimääräisillä" rahoilla kumpainenkin tekee, on molempien oma asia.
Olen aina tienannut vähemmän kuin mieheni, mutta en silti koskaan ole ajatellut olevani oikeutettu miehen rahoihin. Minä pärjään omilla tuloillani ja mies omillaan. Tuntuisi todella pahalta olla hyötymässä miehen pitkästä ja vaivalloisesta koulutuksesta ja sitä kautta hankitusta hyvästä työpaikasta ja kohtuullisesta palkasta.
Mutta kuten sanottu: jokainen tekee tavallaan. Mekin koitettiin joskus yhteisiä rahoja, mutta se ei vaan sopinut meille.
Juu näin on jos mies on se, joka tienaa. Muuten omat. Muuten ihan sivupointtina kysymys sulle ? Minkälaisen maailmankatsomuksellisen tai uskonnollisen vakaumuksen omaan. Siis lyhyesti. Entäs miehesi ?Minä puolestani en ymmärrä pariskuntia jotka ovat olevinaan yhdessä ja silti elävät eri taloutta. Ei ole miehen rahoja, ei vaimon rahoja - jos ollaan yhdessä on vain pariskunnan rahat.
peesiTuon voi ajatella niinkin , että saman tuloluokan ihmiset voisivat olla vain yhdessä . Tottakai , kun yhdessä asutaan niin rahat yhteisiä! Jos pitää pyytää miestä antamaan rahaa.. ei kaikki ole kunnossa. Tulee yhteisiä lapsia ja esim. äiti vain vastaisi lasten vaatteista( esim. siivojan palkalla) ja miehellä huippu kalliit vaatteet( esim. joku johtaja) niin kyllä se tosi kummalta kuulostaisi/näyttäisi .
Mitä sä itket? Meillä mä tienaan 1,5 kertaa enemmän kuin mies, ja sillä on täydet oikeudet meidän yhteiseen tiliin jonne kaikki menee.Juu näin on jos mies on se, joka tienaa. Muuten omat. Muuten ihan sivupointtina kysymys sulle ? Minkälaisen maailmankatsomuksellisen tai uskonnollisen vakaumuksen omaan. Siis lyhyesti. Entäs miehesi ?
Näin on ollut myös niinä aikoina jolloin minä olen tienannut enemmän kuin puolisoni.Juu näin on jos mies on se, joka tienaa. Muuten omat. Muuten ihan sivupointtina kysymys sulle ? Minkälaisen maailmankatsomuksellisen tai uskonnollisen vakaumuksen omaan. Siis lyhyesti. Entäs miehesi ?
Niin just! Tätä mä tarkoitin! Kun täälläkin on ollut aloituksia "Riittäisikö teille 50 viikkoraha?" tai "Mies antoi vaan 20 käyttörahaa, saatteko te enemmän?", niin tota en ymmärrä...En ymmärrä mitään käyttörahaa?
Joko rahat on yhteiset tai erilliset.
Jos yhteiset niin molemmilla on samanalainen käyttöoikeus tiliin eikä mitään käyttörahoja jaella.
No nuo on niitä jotka uskoo että rakkaus kantaa yli kaikkien aikojen.Niin just! Tätä mä tarkoitin! Kun täälläkin on ollut aloituksia "Riittäisikö teille 50 viikkoraha?" tai "Mies antoi vaan 20 käyttörahaa, saatteko te enemmän?", niin tota en ymmärrä...
Näinhän se menee. Lapset pitäisi hoitaa kotona 3-vuotiaiksi asti, mutta miehen ei pitäisi joutua maksamaan tästä mitään. Naisen siis pitää säästää omasta palkastaa sellainen 10 vuotta, että voi elättää itsensä ja lapsensa (joka ei tietenkään kuulu miehen vastuulle, kun mieshän on sentään MIES, jonka kuuluu kulkea ulkomailla ryyppyreissuilla kuukausittain ja jätkien kanssa saunailloissa viikoittain) sen kolmen vuoden ajan. Kuitenkaan lapsia ei saa hankkia jos on yli 33-vuotias. Eli siis, vakitöihin 20-vuotiaana, että voit säästää rahat lasta varten. Jos ei töitä irtoa, niin sitten ei tehdä lapsia, voivoi. Miehen kuuluu myös jättää sinut ja lapsesi jos sairastut synnytysmasennukseen, lihot, koet haluttomuutta tai naamasi on ärsyttävä.Nykyisin ainoastaan mies käy töissä ja minä hoidan poikaamme kotona. Emme asu Suomessa enkä saa mitään tukia. Minulla on tuloja - joskaan ei ansiotuloja. Käytännössä mieheni elättää meidät täysin, mutta käytän myös omia rahojani suurempiin omiin hankintoihini. Olen kuullut kuiskintaa, että käytän miestäni hyväksi ja elän hänen rahoillaan. Se tuntuu ikävältä ja pahalta ja haluaisin vain kiljua kaikille, että tämä tilanne tulee muuttumaan ja tämä on vain yksi elämän vaihe!