Paljonko kerkiää jouluksi laihtumaan jos nyt aloittaa?

• Viestiketjun aloittaja Haaveena pudostus
  • Ensimmäinen viesti
Haaveena pudostus
minulla ylipainoa on aikaslailla paljon, jotain 35 kg :(
Nyt menee hermo ( olisi pitänyt mennä jo aijemmin, mut parempi myöhään ku ei milloinkaan)
Antakaa vinkkejä miten kannattaa aloittaa ja miten jatkaa. Onko hyvä alkuun olla niukilla kaloreilla ja sit hiemanlisätä vai miten.
Auttakaa paksukaista laihtumaan.
Olisi kiva jos voisi joka viikko kirjoittaatänne edistymisestä ja saada lisää vinkkejä ja kannustusta. Onkohan se täällä mahdollista?

juy
kyselinkin jo toisessa ketjussa, että mitä karppaaja voi syödä sellaisissa paikoissa johin ei voi viedä omia eväitä jotka tarvitsevat jääkaappia, esim. koulussa, jossa joutuu olemaan monta tuntia?+

Hei,

Itse pudotin Easy Dietillä -21 kiloa, 7 vkoa ja 5 pv. Painoin maaliskuussa 83kg, löin vetoa 1000€ että 29.4 mennessä painoni on 62 kg. Vastapuoli painoi 85 kg, lupasi pudottaa -15. Itse pudotin, vastapuoli ei, sain 1000€ ja kuoharin. >Nyt lähti loput 5 kiloa, normaali painoni on 57 kg. Raskaus toi 37 kiloa, eli pahimmillani painoin reilusti yli 90!!!! Aamulla tyhjällä vatsalla punttisali, Easy Diet smoothie, päivän aikana kaksi lämmintä keittoa. Kahdessa viikossa putoaa n, 5-9 kiloa, hyvä alku, sitten kun jatkaa hiilarittomalla, niin että syö esim. kananmunia, juustoa(max 100g/pv), jauhelihaa ja paistettua kaalia, kalaa, lihaa ym. Putoaa hitaasti, mutta varmasti. Mitään Atkinssia en suosittele, liiallinen rasva loppujen lopuksi haitaksi. Jos olet ollut pitkään ylipainoinen, rasvasolut suurenevat helpommin, kun lopettaa jonkun dietin, laihoilla helpompaa laihduttaa esim. raskausaikaiset kilot, jolloin rasvasolut eivät ole tottuneet", tähän. Itse siis olin liki 2 kk, mutta olen aina liikkunut paljon, harrastanut punttia ja judoa, eli peruskuntoni oli hyvä, raskausaikana söin, en pystynyt treenaamaan, polvivamma, joten uskalsin olla pitkän dietin, otatin lekurilla, natrium, kreatiini, munuais, maksa ja hemoklobiinin, kaikki huippuhyviä. Mieheni isä pudotti, 2 vko a, -12 kiloa, veli -11 ja eno saman verran. Isä sai kihdin, johtuiko dietistä, vaikea sanoa, verenpaine lääkkeet lähti, samoin vatsa, ja polvet toimii, ikää 85!!! Suosittelen VAIN perusterveille ihmisille, kannattaa googlettaa:)

:)
Kirjaudu kiloklubiin, se on ilmainen ja laskee kalorit sun puolesta. Helppoa kuin heinänteko. :) Ite kans sitä käyttäny ja tunnen sellasenki ihmisen, joka on 40 kg laihtunu sen avulla.

"vieras"
Mulla oli 10kg ylipainoa (nyt siis painoindeksi 24,9) ja ne lähti ihan normaalisti syömällä (n. 1600-1700kcal/pv) 3,5 kuukaudessa. Paljon vaan kasviksia, sopivasti proteiinia ja pienempiä määriä pastaa/riisiä. Viisi kertaa päivässä, annosten koot pienempiä ja jos tuntui että edelleen on nälkä niin lisää kasviksia vaan. Herkkujakin tuli syötyä, pari kolme krt viikko ja pieniä määriä, esim. 1 pulla tai 1 rivi suklaata tai pieni jätski tms. Vettä 1,5-2 litraa päivässä. Lisäksi kävin reippailla 1h kävelylenkeillä 4krt viikko.

Suosittelen siis syömään järkevästi, tarpeeksi kaloreita, ettei sitten tarvitse sortua ahmimaan jossain vaiheessa. Kannattaa miettiä aluksi vaikka jotain herkkuja, joita voisit karsia ruokavaliosta, sitten pienennät annoksia ja lisäät kasviksia. Uskon, että voisit saada yli 20kg pois tuossa ajassa, ihan normaalilla ruokavaliolla (alussa lähtee paljon nesteitä yms.).

Onnea painonpudotukseen!

10 nyt lähtee vaikka ei juuri mitään tekisi, 15 vaatii jo jotain duunia ja 20+ vaatinee jo enempi suunnitelmallisuutta. Väitän, että jos on 35 kiloa ylipainoa, on ihan realistista saada siitä 20-25 kiloa pois jouluun mennessä.

Mä olen laihtunut 1,5 viikossa 4,7 kiloa (joo joo tiedetään, nestettä suurin osa) kun olen ollut niin huonossa kunnossa, ettei ole ruoka juuri maistunut. Joten jonkun ehdottama 10 (-15) on mielestäni alakanttiin.

kyselinkin jo toisessa ketjussa, että mitä karppaaja voi syödä sellaisissa paikoissa johin ei voi viedä omia eväitä jotka tarvitsevat jääkaappia, esim. koulussa, jossa joutuu olemaan monta tuntia?+
Tonnikalapurkin voi ottaa mukaan, se säiöyy ilman jääkaappia. Ja karppileipää voi pakata evääksi siinä missä tavallistakin leipää. Ja koulussa on yleensä salaattipöytä, sieltä voi syödä melko vapaasti.

ex ylipainoinen
Ei mitään dieettejä! Ei mitään nälkäkuureja, ei TOIMI!
Syö säännöllisesti ja riittävästi, mutta kunnollista ruokaa niin paino tippuu hitaasti JA varmasti.
Nimim. kokemusta on.

Ei mitään dieettejä! Ei mitään nälkäkuureja, ei TOIMI!
Syö säännöllisesti ja riittävästi, mutta kunnollista ruokaa niin paino tippuu hitaasti JA varmasti.
Nimim. kokemusta on.
Näinko on homman nimi?

Mä tunnen useamman ihmisen, jotka on pudottaneet ns. epäterveellisesti jopa suuria määriä ja elävät vielä vuosienkin jälkeen hoikempina kuin ennen.

Se mikä ei sovi yhdelle, saattaa sittenkin sopia toiselle.

ex ylipainoinen
Näinko on homman nimi?

Mä tunnen useamman ihmisen, jotka on pudottaneet ns. epäterveellisesti jopa suuria määriä ja elävät vielä vuosienkin jälkeen hoikempina kuin ennen.

No tietenkään kaikki ei sovi kaikille.... Mutta minulla useampi tuttu jotka esim. painonvartijoissa pudottaneet painoa huimastikin ja puol vuotta niin kilot on takas ja vähän päällekin.

"vieras"
Näinko on homman nimi?

Toki voi toimia, mutta aika iso osa niistä nopeasti pudottavista saa myös nopeasti kilot korkoineen takaisin. Monilla ei myöskään iho pysy mukana liian nopeassa pudotuksessa vaan jää roikkumaan. En itse ottaisi turhia riskejä vaan pudottaisin painoa maltilla, samalla mahdollisesti lihaksia treenaten (esim. pilates hyvä kiinteytymiseen) ja parempia elämäntapoja opetellen.

laiheliini
Kalorien laskenta on täyttä turhuutta. Kaikki "ylimääräinen" vaan pois, eli karkit, pullat, sokeri kahvista ja teestä, limut ja mehut (juomaksi vettä) niin kyllä lähtee vauhdilla ylimääräiset mitään turhia laskeskelematta. Ja perinteinen lautasmalli, jossa yli puolet kasviksia toimii myös varmasti! Tsemppiä :)

Yhteistyössä