Millainen koira minulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Otsie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Otsie

Vieras
Mika koira minulle jos: Asumme kerrostalossa(Perheessä äiti , isä ja tytär). Koira saisi aamulla yhden 30min-1h pituisen lenkin ja päivällä (kun tytär tulee koulusta) 1-2h pituisen lenkin ja illalla ehkä 30 min lenkin + lyhyemmät pissalenkit. Aikeena on harrastaa Ainakin TOKOa ja ehkä Agilityä ja muuten vain noutamista ja frisbeen kiinniottoa. Mieluusti lyhytkarvainen/ ei kauhean pitkäkarvinen koira mutta luonteelta avoin ja ystävällinen.

Perhoskoira on hyvä.. Ei lähe juurikaan karvaa. Oppii nopeesti. Perheystävällinen, leikkisä mut rauhallinen. Jaksaa paljon.

Huono puoli tosissaan on että on aika herkkävatsainen.

[QUOTE="outsider";24360003]kelpie[/QUOTE]

Kaverilla on ollu kelpien kanssa ongelmia. Ylienerginen eikä kuuntele agilityssä yhtään..

Coton du tulear.. Trimmattuna nätti eikä paljoa lähe karvaa (naapurilla on). Kääpiövillakoira. Noista löytyy hyviä kokemuksia.

Pinseri. Jos lyhytkarvasen kuuliaisen energisen haluutte. Kova pomppu niillä :)

[QUOTE="Erika";24362104]Kaverilla on ollu kelpien kanssa ongelmia. Ylienerginen eikä kuuntele agilityssä yhtään..

Coton du tulear.. Trimmattuna nätti eikä paljoa lähe karvaa (naapurilla on). Kääpiövillakoira. Noista löytyy hyviä kokemuksia.

Pinseri. Jos lyhytkarvasen kuuliaisen energisen haluutte. Kova pomppu niillä :)[/QUOTE]

Ethän sä voi tuomita koko rotua sen perusteella että sulla on yhdestä yksilöstä esimerkki, ja silti teet sen vielä kahdelle rodulle! :O Ap halusi kaiketi lyhytkarvaisen koiran siksi ettei turkissa ole paljon hommaa, ja siihen määritelmään taas ei sovi villis tai cotoni. Pinseristä en sano mitään, itsellä ei oo kokemusta kuin kääpiösellaisista, ja ne ainakin tuntuu olevan melko vaativia otuksia.

Itse ehdottaisin kanssa perhosta ap:lle, tosin sellaiselle jos heittää frisbeen, siltä lähtee pää irti jos erehtyy koppia yrittämään. :D

Mika koira minulle jos: Asumme kerrostalossa(Perheessä äiti , isä ja tytär). Koira saisi aamulla yhden 30min-1h pituisen lenkin ja päivällä (kun tytär tulee koulusta) 1-2h pituisen lenkin ja illalla ehkä 30 min lenkin + lyhyemmät pissalenkit. Aikeena on harrastaa Ainakin TOKOa ja ehkä Agilityä ja muuten vain noutamista ja frisbeen kiinniottoa. Mieluusti lyhytkarvainen/ ei kauhean pitkäkarvinen koira mutta luonteelta avoin ja ystävällinen.

Voit tuon tyttäresi lenkit laskea varsin pian omaan piikkiisi sen jälkeen, kun ensi-ihastus koiraan haihtuu.

Labbis ja kultsu ovat aika helppoja perhekoiria.

[QUOTE="tööt";24362522]Labbis ja kultsu ovat aika helppoja perhekoiria.[/QUOTE]

Just aioin kommentoida samaa. Onko kyseessä perheenne ensimmäinen koira? Minkä ikäinen tyttärenne on?

Mulla perhe (2+2), kaksi kissaa ja 4,5kk vanha Kultsu-uros. Asutaan kerrostalossa ja harrastukset tulee olemaan ToKo ja rodunomaiset lajit sekä luultavasti myös agility, kunhan pentu kasvaa. Hyvin on mennyt, toistaiseksi koira ei ole tehnyt isompia tuhoja vaikka onkin ollut täällä kissojen kanssa kun ollaan töissä.

Uusimmat

Yhteistyössä