Mikä on seuraava "the juttu" sisustuksessa? Kaikki sisustajat nyt kertomaan! Kuvatkin kelpaa. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vrs

Vieras
Minulla ei ole tapana seurata muotia missään asiassa, mutta nyt joudunkin työni puolesta perehtymään ainakin sisustus-trendeihin. Olen kutakuinkin perillä siitä, mikä on muotia NYT, mutta tässä pitäisi vissiin olla vähän aikaa edellä. Apua, anyone?

Onko maisematapetit jo tulleet uudestaan muotiin tai ovatko tulossa? Ostin pitkästä aikaa pari sisustuslehteä ja noita näkyi useampaankin otteeseen. Kaikki ei olleet ihan perinteisiä maisematapetteja millaisia olen tottunut näkemään, mutta muuten oli iso luontoaiheinen kuva. Ja rottinkikalusteet.

Vaihdatteko te kotinne sisutusta aina sen mukaan mikä on muotia? siis että jos väri x menee pois muodista ja tilalle tulee väri n niin uusitte sohvat ja kaikki että on taas muodin mukaista?? TUli vaan mieleen.

Sanoisin että yksilöllisyys on nostamassa päätään vielä lisää. Moni haaveilee talon rakennuttamista ns. pitkästä tavarasta pakettitalojen sijaan. Puulattiat on mennyt laminaattien ja parkettien ohi. Keittiössä on ollut pitkään ainakin valkoinen ja yksinkertainen linja esim. kaapin ovissa. Suomessa yleistymään päin keittiösaarekkeet. Ja olen samaa mieltä noista piha-alueista, moni panostaa kasveihin ja kivetykseen. Nämä siis mutu-tuntumalla, seuraan aktiivisesti alan lehtiä, messuja ja Houzz-sivustoa.

Vaihdatteko te kotinne sisutusta aina sen mukaan mikä on muotia? siis että jos väri x menee pois muodista ja tilalle tulee väri n niin uusitte sohvat ja kaikki että on taas muodin mukaista?? TUli vaan mieleen.

Ei ole valitettavasti niin paljon aikaa ja rahaa laittaa sisustukseen :( Sen sijaan fiilistelen usein netissä keräämällä "leikekirjaa" lempi-sisustuskuvistani. Tuolla Houzz.comissa voi luoda oman ideabookin jonne lisätä parhaat kuvat sivustolta :)

en minä ainakaan, mutta ei se poissulje sitä että on kiva tietää mikä on trendiä. Sen voi sitten haukkua tai ihastella ja jos tulee jotain muutostarvetta niin tietää mitä haluaa ja mitä ei.

Valkoinen, kiilotvalkoinen, maitolasi ja lasi muutenkin jäävät pois. Samoin tehosteseinät. Tummat sävyt palaavat, samoin puu.

Mitä värejä ja materiaaleja näiden tilalle tarjotaan? Mitä esim. seiniin? Maalataanko kaikki seinät samalla värillä?

Meillä yksilöllinen kappaletavarasta tehty talo tekeillä ja kohta aletaan tehdä sisäpinnat. Olen kovasti miettinyt, mitä seiniin laitettaisiin ja lattioihin myös.

Mitä värejä ja materiaaleja näiden tilalle tarjotaan? Mitä esim. seiniin? Maalataanko kaikki seinät samalla värillä?

Meillä yksilöllinen kappaletavarasta tehty talo tekeillä ja kohta aletaan tehdä sisäpinnat. Olen kovasti miettinyt, mitä seiniin laitettaisiin ja lattioihin myös.

Tämän tyylistä näkee ainakin netissä. Lähteenä ylistämäni Houzz.com.

Kitchen - contemporary - kitchen - los angeles - by Laidlaw Schultz architects

VP Interiors 2010 - contemporary - kitchen - new york - by valerie pasquiou interiors + design, inc

Viimeksi muokattu:

Ei kaikkia samalla värillä. Mutta ei niinkään, että kolme perusseinää ja yksi selvästi erivärinen tehosteseinä, joka oli vähän aikaa sitten muotia. Kuviotapetitkin oli ja meni. Samoin pelkkä valkoinen.

Lattiassa puu tulee olemaan nousussa. Riippuu talon tyypistä ja tyylistä mitä puuta ja miten käsiteltynä. Seiniä ei tapetoida, vaan ne maalataan. Yksiväristä, jota sitten tilanteen mukaan piristetään yksityiskohdilla. Trenditietoisen nuorison seinään tehdään "spraylla" viiva tai useampi, konservatiivisemmille tyyli tehdään valoilla ja heijastuksilla.

Kenttä on niin laaja, että yksi trendi ei käy kaikille. Onneksi nyt ei ole tulossa mitään sellaista "maitolasia kaikille" virtauksia, vaan nimenomaan yksilöllisyyttä.

Meillä keittiö aikalailla samanlainen kun tuo toinen kuva.
Aikanaan kun hopeanharmaat kaapistot valittiin niin moni piti ratkasua tosi rohkeana mutta valmiina tuo on kyllä miellyttänyt vieraidenkin silmää.

Niin joo ja ekoasiat on myös muotia. Ihan rakennustekniikkaan liittyen juuri talon kyky varata lämpöä, ja erilaiset ympäristöystävälliset lämmitysratkaisut. Aurinkopaneelit ynnä muut. Avalta tulee sellainen ekokodit ohjelma, jossa esitellään erityisen ympäristöystävällisiä taloja. Eräällä arkkitehdilla oli kotonaan erittäin muodikas korkkilattia! Siis korkki-materiaalia. Kuulemma tosi ympäristöystävällistä ja kestävää, mutta minusta näytti ihan ilmoitustaululta koko lattia. :x

karhuntalja-880393_b_78079bdb3720ebcc.jpg

378b50a99eb816d2f21319b829542-orig.jpg

Varamaan kotikutoisuus, ekologisuus ja yksilöllisyys (mikä on ironista kun kaikilla näyttää kuitenkin samalta) nostaa edelleen päätään, urakeskeisyyden tilalla pehmeämpiä arvoja myös sisustuksen puolella. Aitoja materiaaleja, ei niin vimpan päälle, perintökalusteita ja tekstiilejä, uusiokäyttöä ym ym

Ruvetaankohan betonia käyttämään enemmän lattiamateriaalina? On mielestäni aika komean näköistä, taitaa tosin olla aika työläs tehdä (muistaakseni tosi moneen kertaan täytyy hioa ja sit lakata jne). Betonitasot saarekkeisiin myös tulossa?

[QUOTE="eee";24358977]Ruvetaankohan betonia käyttämään enemmän lattiamateriaalina? On mielestäni aika komean näköistä, taitaa tosin olla aika työläs tehdä (muistaakseni tosi moneen kertaan täytyy hioa ja sit lakata jne). Betonitasot saarekkeisiin myös tulossa?[/QUOTE]

Loft-kohteissa näitä ainakin käytetään paljon, mutta mielestäni eivät sovi esim. kastellitaloon.