Ei olis pitänyt innostua just nyt tosta sokeroinnin harjottelemisesta....

Mä siis olen nyt kolmena iltana yrittänyt, en ole onnistunut, mutta tänään taisin onnistua ton sokerointimassan teossa oikein. Illalla pitää kokeilla, ja peukut pystyyn että onnistun tällä kertaa..

Mutta siis huono idea se oli siksi koska mä en voi sietää karvoja... Mua ahdistaa ihan hirveästi tällainen apinakuosi :x Ja ulkona joudun käyttämään pitkiä housuja, koska mun jalat on siis todella karvaiset jos niitä karvoja ei nyhdä jatkuvasti irti.. Ja, ulkona on sikakuuma. On maailman ällöttävin olo just nyt.

Mutta en perk... luovuta! Mä onnistun tässä kyllä vielä! Mä niiiiiin haluan nää karvat pois, ja silleen ettei sänki häiritse heti seuraavana päivänä.

"Vilukissa"
:D - sainpas itselleni hyvät naurut, kiitos sinulle! Mä aukaisin ja silmiini kohosi jo otsikosta aivan huikeat luomukset sokeroiduista herkuista johonkin baakkelsiin :p..:ashamed:...sitten jotenkin ihmettelin, kun mainitsit karvoista :O...

...ja luinkin ihan ajatuksella uudestaan :D. Lykkyä sinulle makeaan puuhaasi ;)! Toivottavasti onnistaa halutulla tavalla!

[QUOTE="Vilukissa";24329900]:D - sainpas itselleni hyvät naurut, kiitos sinulle! Mä aukaisin ja silmiini kohosi jo otsikosta aivan huikeat luomukset sokeroiduista herkuista johonkin baakkelsiin :p..:ashamed:...sitten jotenkin ihmettelin, kun mainitsit karvoista :O...

...ja luinkin ihan ajatuksella uudestaan :D. Lykkyä sinulle makeaan puuhaasi ;)! Toivottavasti onnistaa halutulla tavalla![/QUOTE]

:LOL:

Kiitos kiitos :D

Hei! Tuu sit kertoon, että onnistuitko ja saitko sen sokeroinnin toimimaan..

Pitäis iteki testata, mutta se vaan tuntuu jotenki niin monimutkaselta enkä ikinä saa aikaseksi.. plus, että onnistuisin varmaan liimaamaan itteni sillä sokerimassalla kylppärin kattoon tai jotain..:D

Joo, kerron sitten. Aion kokeilla niin monta kertaa että onnistun. Ensimmäisiä massoja keitin liikaa, sitten mömmö jäikin liian juoksevaksi, yksi satsi kärvähti.. Sitä nyt saattaa tulla täällä jossain paikoissa eteen sitä mössöä, ja minäkin olin kuin sokerikuorrutettu paviaani kun levittelin ronskilla kädellä sitä ympäriinsä ja sitten se olikin liian löysää, mutta toivon että nyt kun opin niin seuraavalla kerralla onnistun nopeammin :D

No nyt tähän viimesimpään satsiin laitoin 2rkl vettä, 2rkl struunamehua ja 8rkl sokeria. Aiemmin mä luulen että mulla oli suhteet persiilleen. Aiemmat yritykset tein kattilassa. Nyt laitoin mikroon ja lämmitin vain siihen asti että kaikki sokerikiteet oli sulaneet. Sit se vaan jäähdytetään ja sen kuuluu olla sellaista ettei tartu käsiin kiinni... Siinä kohtaa mulla on vielä ongelma, tuntuu että mulla on tällä kertaa muuten täydellinen massa, mutta ei tartu kunnolla karvoihin. Täytyy varmaan sitten illalla lisätä siihen vähän vettä ennen ku lämmittää sitä sopivaksi. Sen levitettävän massan ei tartte olla hirveen kuumaa, vähän sellasta kädenlämpöstä lämpösempää käsittääkseni..

HAAAA! Mä onnistuin!

Ja Alaston lohikäärme: Ei, vaan se levitetään (on siis aika kiinteää, sellaista että se ei saa tarttua sormiin) vastakarvaan ja sitten repäistään myötäkarvaan.. Vähän kuten vaha, mutta ilman mitään lappuja.

Toi annos minkä nyt viimetteeks tein, oli kyllä liian pieni. Riitti mun sääriin (mä kun haluan vyötäröstä alaspäin kaikki karvat pois) ja sitten siitä tuli sellaisa että alkoi tarttumaan sormiin ja tahmaamaan..

Ei vienyt ihan hentosia tai lyhyitä karvoja, mutta joo, hyvästi veetin kylmävahat, epilaattori ym.! Tää on niin mun juttu :D Ja voin sanoa että sattuu vähemmän kuin epilointi, vahaukseen ei voi edes verrata.

[QUOTE="tinttu";24333578]siis miten hitossa repäistään se massa, ilman mitään lappuja? siis millä repäiset ..

tyhmäkö? :D[/QUOTE]

Sormilla. Siitä massasta tulee tavallaan kuin liukasta muovailuvahaa. Mä ainakin silleen painelin sen iholle vetäen sitä vastakarvaan ja sitten vaan nykäisin myötäkarvaan pois..

[QUOTE="Vilukissa";24329900]:D - sainpas itselleni hyvät naurut, kiitos sinulle! Mä aukaisin ja silmiini kohosi jo otsikosta aivan huikeat luomukset sokeroiduista herkuista johonkin baakkelsiin :p..:ashamed:...sitten jotenkin ihmettelin, kun mainitsit karvoista :O...

...ja luinkin ihan ajatuksella uudestaan :D. Lykkyä sinulle makeaan puuhaasi ;)! Toivottavasti onnistaa halutulla tavalla![/QUOTE]

Mulle kävi ihan sama juttu. Ajattelin leivontaa ja ihmettelin mitä ihmettä puhut karvoista... :D

[QUOTE="vieras";24333596]Jahas, tätä täytyykin testata! Inhoan sänkeä ja mulle sitä tulee päivän päästä karvojen ajelusta.[/QUOTE]

Mulla on ihan sama juttu. Ja vahausta kun oon kokeillut niin se on ihan liian rankkaa mulle :D Etenkin tonne intiimialueille.. En oo tosin vielä tätä sokeria sinne kokeillut, mutta sääret ei ainakaan ole yhtä verilöylyn jäljiltä-näköiset kuin vahauksen jälkeen. Mulla kun on vielä herkkä ihokin niin vahaukset saattaa saada ihoa vähän repeilemään ym..

kosmetologi
Siis jäljittelet kosmetologien käyttämää sokerointia, jossa karvat poistetaan sokerimassalla flikkaamalla? Mistäs sä ohjeen löysit. Nyt kyllä täytyy kokeilla itsekkin sun ohjetta, ja ihan vaan mielenkiinnosta : ) Mut kiva et sait onnistuneen lopputuloksen, sokerointi tosiaan on kivuttomampaa kuin esim. vahaus ja tehokkaampaakin : )

Ai ei se sokerointi sen vaikeampaa? Tai siis, että koko homman voi tehdä itse? Siistii, mäkin haluun kokokeilla! Noi 3 ainestako siihen vaan tulee?
Joo. Ei tarvii muuta.

Mulle haasteellisinta oli saada siitä massasta oikeenlaista, kun ei ollut sellasta "Rautalangasta väännettyä" esimerkkiä missään. Mut sit ku se onnistu niin tajusin kyllä että se on oikeanlaista...

Meinasin kyllä jo luovuttaa, mut neljäs yrityskerta näköjään palkittiin :D

Siis jäljittelet kosmetologien käyttämää sokerointia, jossa karvat poistetaan sokerimassalla flikkaamalla? Mistäs sä ohjeen löysit. Nyt kyllä täytyy kokeilla itsekkin sun ohjetta, ja ihan vaan mielenkiinnosta : ) Mut kiva et sait onnistuneen lopputuloksen, sokerointi tosiaan on kivuttomampaa kuin esim. vahaus ja tehokkaampaakin : )
Mä löysin montakin eri ohjetta, huonompaa ja parempaa. Toisissa oli ainesten suhteet vähän ketuillaan, mutta tää minkä tein, lopulta onnistu sitten :)

Mä halusin nimenomaan opetella tekemään massan itse koska mulla ei ole penniäkään ylimääräistä rahaa laittaa minnekään hoitoloihin, eikä siis edes noihin kaupasta ostettaviin valmissokerimassoihin. Mutta juu, tosiaan, tommosta massaa saa valmiinakin :D

Yhteistyössä