nyt kun moni tehnyt aloituksen niin kertokaa mulle miten lopetan 1,5v yö "Syömiset"???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan poikki...:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan poikki...:(

Vieras
oikeesti kauheeta poika 1,5v herää vielä 2-4 krt yössä maitopullolle..:( päivällä syö todella plajon ja kasvaa hyvin. mut neuvolasta sanottiin et on jääny tavaksi. ja me asutaan vielä kerrostalossa missä on tosi kireet naapurit kahtoo jo muutenkin kieroon ku lapset metelöi ulkona...niin mietin et miten sais helpoiten sen pullon pois että ei märisis kauheestu yöllä...vauvaki tulee puolenvuodenpäästä ja haluaisin sitä ennen nukkua kunnon yö unet..

En usko että on muuta ratkaisua kuin vaan lopettaa maidon antaminen yöllä. Aiheuttaa varmasti huutoa ensimmäisinä öinä, mutta eiköhän se pian helpota. Jos vaikka ensin vähentäisit yhteen kertaan ja/tai tarjoaisit vettä pullosta/nokkamukista tilalle?

Unikoulu taitaa olla vastaus. Pyydä apua neuvolasta ja toteuttakaa se kerralla. Meillä 11 kk vauva oppi yösyötöistä (3 kpl) eroon kahdessa yössä ja sen jälkeen alkoi nukkua 10 h unet putkeen. Älä välitä naapureista, voithan vaikka kertoa tilanteesta. Mutta ei mene montaa yötä, että oppii.

En usko että on muuta ratkaisua kuin vaan lopettaa maidon antaminen yöllä. Aiheuttaa varmasti huutoa ensimmäisinä öinä, mutta eiköhän se pian helpota. Jos vaikka ensin vähentäisit yhteen kertaan ja/tai tarjoaisit vettä pullosta/nokkamukista tilalle?

Ei mitään vettä tilalle tai vähitellen lopettamista. Kerrasta poikki, ei lipsumisia. Lapsi tottuu myös veden saamiseen, eikä pysty ymmärtämään, miksi välillä saa maitoa ja välillä ei.

Kokeile että annat vettä :) Ja joo jos vaan raaskit niin toki se on tuo kerrasta pullo pois ja muutama yö huutoa se tehokkain.. Meillä pojalle kyl kelpaa vesikin jos vielä herää yöllä, kerran kyl vaan normaalisti herää jos ollenkaan mutten ole vielä pulloa ottanut kokonaan pois vaikka muilta sen oon jo vuoden iässä pois ottanut... :ashamed:

Kerralla vaan lopetat. Annat tilalle vettä nokkamukista, ei pulloa enää ollenkaan. Pitkää pinnaa itselle ja vaikka naapureille kerrot asiasta ennakkoon. Tuskin vie muutamaa päivää pidempään.

joo kiitos kaikille...kokeilen tuota nokkamuki juttua ...oon yhesti yrittäny aikaisemmin eroon pullosta mut ite olin ja olen niin väsynyt että pelkään että en jaksa...toivottavasti se ei kestäis kauaa ja alkais nukkumaan kunnon yö unet..

Tiukalla linjalla vaan eteen päin. Meillä poika 1,1vuotta ja jos yöllä herää niin käyn uudestaan laittamassa pitkälleen ja sanon napakasti että nyt nukutaan. Pari yötä kesti kiukkua, mutta nyt on jo helpompaa. Nykyisin jos herää, niin käy itsekseen nukkumaan. Ja meillä auttoi, ettei joka änähdykseen reagoitu.

• Tykkää
Reactions: kätevä emäntä
Motivaatiota: 1. Uskoisin, että jos vielä muksu on pinnasängyssä (=ei voi karata), niin olisi korkea aika tosiaan lopettaa yösyömiset ennen kuin siirtyy normisänkyyn. 2. Hampaat :(, 3. Lapsi alkaa nukkua täysiä öitä.

Me lopetettiin yöimetys 1v2kk iässä kerralla, otettiin sopiva viikonloppu jolloin ei ollut mitään muita suunnitelmia. Lapsi nukkui isin vieressä ja isi silitteli ja halaili, kun lapsi heräsi, pari yötä siinä meni ja pääsin itse takaisin makuuhuoneeseen kolmantena.

se nukkuu jo normaali sängyssä...nytkin illalla huuti ainakin puolituntia että saa maitopullon ja se pitää antaa niinku pikkuvauvalle...siis sylissä syöttää ..joo haukkukaa vaan ite oon vaan niin väsyny että en jaksanu kuunnella huutoa...

Meillä auttoi kun annoin vettä maidon tilalla. Tytöllä (10kk) oli tapana juoda 2x yöllä. Vaihdoin ensin toisen annoksen veteen ja kun päästiin yhteen ateriaan yössä niin aloin tarjoaan silloinkin vettä. Alkuun joi vettäkin paljon, mutta pikkuhiljaa se määrä väheni ja uskalsin jättää tarjoamsen kokonaan pois. Kävi tosi kivuttomasti meillä. :)

se nukkuu jo normaali sängyssä...nytkin illalla huuti ainakin puolituntia että saa maitopullon ja se pitää antaa niinku pikkuvauvalle...siis sylissä syöttää ..joo haukkukaa vaan ite oon vaan niin väsyny että en jaksanu kuunnella huutoa...

Äläs nyt. Olet ollut hyvä ja uhrautuva, kun olet antanut vauvalle maitoa kun se tahtoo. Mutta teille kaikille olisi paras, että se loppuu nyt. Olet hyvä äiti myös, jos suot teille kaikille täydet yöt. Tuo on täysin tottumuskysymys. Toteutatte sitten kun voimia löytyy. *voimia*

Meillä söi poika vielä tissiä öisin tuon ikäisenä pari kertaa yössä, kunnes vaan päätin että se loppuu nyt. Muutamia kertoja olin jo aiemminkin yrittäny vierottaa, onnistumatta, koska olin niin väsyny, etten vaan jaksanu... Mut sit ku päätin, enkä lipsunu, niin meni tasan kaksi yötä ja poika unohti koko homman!! Huutoahan se pari yötä oli, mutta olen niin tyytyväinen, että jaksoin sen!! Voi sitä riemua kun saa nukkua koko yön heräämättä yli 1,5 vuoteen...:)

Meillä söi poika vielä tissiä öisin tuon ikäisenä pari kertaa yössä, kunnes vaan päätin että se loppuu nyt. Muutamia kertoja olin jo aiemminkin yrittäny vierottaa, onnistumatta, koska olin niin väsyny, etten vaan jaksanu... Mut sit ku päätin, enkä lipsunu, niin meni tasan kaksi yötä ja poika unohti koko homman!! Huutoahan se pari yötä oli, mutta olen niin tyytyväinen, että jaksoin sen!! Voi sitä riemua kun saa nukkua koko yön heräämättä yli 1,5 vuoteen...:)

Meillä myös näin, mutta poika jo 1v 9kk... :/ Nyt pari viikkoa ilman yötissiä, ja aahh... Ihanaa, saan nukkua, ja poikakin nukkuu paremmin. Todella vaikeaa oli aluksi, ja huusi tunteja, mutta noin viikossa helpotti. Tsemppiä :)

Yhteistyössä