Voi arse, mun ompelukone hajos :( Minkämerkkistä kannataa katsella tilalle?

[QUOTE="Vieras";24325636]Jos 12v. kone, jota et ole koskaan huoltanut / öljynnyt niin kannattaa vielä huoltoon. Voi tapahtua ihme ja masiina herää henkiin. Jälkiviisaasti totean, että ompelukonetta kannattaa putsailla niin pelittävät varmemmin. Ohjekirjasta yleensä löytyy myös huolto-ohjeet jatkoa ajatellen.[/QUOTE]

Jos vaan löytyis se ohjekirja :snotty:

Elä hyvä immeinen uutta etsi ennekuin olet tosissasi siivonnut koneen!

Herranen aika, 12 vuotta palvellut ja ellei syöttäjien alta ole putsattu kertaakaan niin johan ihme on, että on edes toiminut :D

Eli etsi käsiisi ohjekirja. Ja koska sitä et kuitenkaan löydä, hanki huoltomies.
Pistolevyn kun ruuvaat irti niin pääset käsiksi syöttäjiin. Sinne väleihin kertyy uskomattomasti mikroskooppisen pientä pölyä kankaasta ja langasta joka ajan saatossa tiivistyy sinne oikein mukavaksi patjaksi.

Ronaat pölyt pois myös puolakotelosta ja langanohjaimista. Paineilmaa jos jostain kehität niin se on hyvä.
Ja öljyät sen masiinan myös, siihenkin löytyy avut ohjekirjasta.

Pienet jutut- suuret viat. Helppo korjata.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24325747:
Elä hyvä immeinen uutta etsi ennekuin olet tosissasi siivonnut koneen!

Herranen aika, 12 vuotta palvellut ja ellei syöttäjien alta ole putsattu kertaakaan niin johan ihme on, että on edes toiminut :D

Eli etsi käsiisi ohjekirja. Ja koska sitä et kuitenkaan löydä, hanki huoltomies.
Pistolevyn kun ruuvaat irti niin pääset käsiksi syöttäjiin. Sinne väleihin kertyy uskomattomasti mikroskooppisen pientä pölyä kankaasta ja langasta joka ajan saatossa tiivistyy sinne oikein mukavaksi patjaksi.

Ronaat pölyt pois myös puolakotelosta ja langanohjaimista. Paineilmaa jos jostain kehität niin se on hyvä.
Ja öljyät sen masiinan myös, siihenkin löytyy avut ohjekirjasta.

Pienet jutut- suuret viat. Helppo korjata.
Ok, ton voin tehdä...mutta ei se varmaan ole syy nyt tuohon vikaan? Kun ei se vika ole sen koneen alaosassa, vaan siellä yläosassa, kun ei se ompelujuttu liiku...siis se osa, jossa neula on kiinni :)

Voi siunatkoon sun kanssas nainen!

Ompelukoneessa on moottori. Niinkuin autossa. Ja mitä moottori ja koneet tarvitsevat?

No sitä öljyä |O

Niin! Öljyä!

Ei saa kitistä että 'No se meni jumiin jotenkin' ja kohautella olkiaan. Se on rikki, ei toimi ei. Kun se on jumissa.

Uaaaaah

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24325925:
Voi siunatkoon sun kanssas nainen!

Ompelukoneessa on moottori. Niinkuin autossa. Ja mitä moottori ja koneet tarvitsevat?

No sitä öljyä |O

Niin! Öljyä!

Ei saa kitistä että 'No se meni jumiin jotenkin' ja kohautella olkiaan. Se on rikki, ei toimi ei. Kun se on jumissa.

Uaaaaah
Joo, se on jumissa. Ja siksi mä tartten uuden koneen. Se vissiin ois sitä öljyä sitten kaivannu, mutta ei se taida auttaa enää. Kun en edes tiedä mihkä sitä tungetaan.

Pitänee seuraavan koneen kanssa sitten olla vähän tarkempi.

[QUOTE="vieras";24326038]No se alaosan sotkut tekee tuollaisen jumin helpostikin. Toivotaan, ettei ole kuivuuttaan jämähtänyt.[/QUOTE]

Mä en ymmärrä...miten se koneen alaosa liittyy siihen yläosaan? Meinaan että kyllä se jumi on siinä yläosassa...ainakin luulen niin :)

Eikäku viet sen koneen huoltoon, siellä katsotaan voiko sitä vielä auttaa =)
Mun on nyt hyvin vaikea uskoa teit' :D Kun mä olen niin vakuuttunut siitä, ettei kannata maksaa viittäkymppiä vanhan koneen huollosta, jos parilla sadalla saa uuden koneen.

Mä kannatan kierrätystä kyllä hyvin pitkälti, mutta nää tämmöset tekniset vempeleet on vähän eri asia. Mutta kai mä soittaa voisin huoltoon ja kysyä mitä ne meinaa :)

Mun on nyt hyvin vaikea uskoa teit' :D Kun mä olen niin vakuuttunut siitä, ettei kannata maksaa viittäkymppiä vanhan koneen huollosta, jos parilla sadalla saa uuden koneen.

Mä kannatan kierrätystä kyllä hyvin pitkälti, mutta nää tämmöset tekniset vempeleet on vähän eri asia. Mutta kai mä soittaa voisin huoltoon ja kysyä mitä ne meinaa :)
Arvaa mitä sille sinun seuraavalle koneelle pian (tai ainakin jossakin vaiheessa) käy? Se "menee jumiin". Sitä pitää huoltaa ja peruskonetta voi hyvin huoltaa, usko pois:) Ja jos koneesi oikeasti on ihan kaputt, kuulet sen siellä huollossa ja osaavat kertoa, mitä sinun EI kannata olla tekemättä seuraavan koneesi kanssa.

Itsella on tuollaisen satasen Eva kone jonka mummo osti mulle kun kuuli että tykkään ommella. Kone pitää hirveää meteliä, jälki on huonoa, ylälanka tahtoo karata, ja työn jälki on tosi huonoa. Sellaisen "kikan" huomasin että kun välillä tekee siksakkia, niin suora toimii suht kunnollisesti vähän aikaa.

Mutta sun aloituksesi tuli juuri hyvään paikkaan, sillä mullakin olisi uuden koneen hankinta edessä. Eilen kun kävin Ideaparkissa, himoitsin samalla reissulla Brotherin konetta, mutta näin entisen opiskelijan ja nykyisen työttömän silmiin se 400e oli aivan liikaa uudesta koneesta. Ehkä sitten kun saa rahaa kokoon jemmattua... :)

Arvaa mitä sille sinun seuraavalle koneelle pian (tai ainakin jossakin vaiheessa) käy? Se "menee jumiin". Sitä pitää huoltaa ja peruskonetta voi hyvin huoltaa, usko pois:) Ja jos koneesi oikeasti on ihan kaputt, kuulet sen siellä huollossa ja osaavat kertoa, mitä sinun EI kannata olla tekemättä seuraavan koneesi kanssa.
Ok...kauankohan niillä menee siellä huollossa? Mulla kun on ompelukuume NYT eikä se jatku enää kauaa, joten mä haluun koneen NYT.

Yhteistyössä