Nyt valitan!! *Äijä-varoitus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JONSERED Karhunkantaja

Vieras
Saakeli sentään, kun on koko äijä ihan pilalla! Tavallaan onni, että hän on ennen ollut reissuhommissa koko 17-vuotisen yhteistaipaleemme ajan, niin ei ole oppinut olettamaan, että hän olisi aina aktiivisesti läsnä.

Mutta nyt viimeisen vuoden ajan tuo sairaus on pitänyt äijän suurimmaksi osaksi kotona - mutta käyttökelvottomana. Eli on maannut sängyn pohjalla tai lahonnut sohvalla tms. Ollut paikalla, vaan ei läsnä.

Sama ihminenhän tuon rikkinäisen ja turvonneen kuoren sisällä on yhä ja nyt jopa vaihteeksi paremmassa kunnossa ja välillä vitsikäskin, jaksaa käydä kalassa tai vähän metsässä marjassa/sienessä. Ja on ihan puhki sen jälkeen.

MUTTA KUN ÄIJÄ HAISEE IHAN VÄÄRÄLLE!! Makuuhuonekin on väärän hajuinen. Sohva löyhkää väärälle äijän jäljiltä! Äijän haju on ihan pilalla!

Sairaus itse ja monet vahvat lääkkeet muuttavat ominaistuoksua ja minusta se on niin väärin!

Kiitos, että sain purkaa näin suuren ongelmani.;):ashamed:

Tätä on varmaan kysytty miljoona kertaa, mutta selviskö mikä tauti äijällä on?

Se on kyllä kamalaa, kun kotona haisee väärä mies. Mä olin ihan poissa tolaltani vähän aikaa kun mies vaihtoi dödömerkkiä, tuntui kuin olisin pettänyt jonkun vieraan miehen kanssa.

Voi :( Hajut on kumma juttu. Tapasin vuosi sitten miehen johon ihastuin/rakastuin silmänräpäyksessä. Sen ihmisen tuoksu oli jotain päänräjäyttävää. Sain nauttia tuoksustaan 2kk, joku aika sitten tapasimme taas vuoden tauon jälkeen ja taika oli tallella, haistelin ja haistelin, kyyneleet silmissä. Monimutkainen juttu muuten, mut pointti tuo ominaistuoksu, tajuan mitä tarkoitat...

Ei ole diagnoosia vieläkään. Mutta kunto sentään on parempi.

Tuon sairauden eri vaiheissa on erilainen haju, kuume haisee ja tulehdus haisee... ja lääkkeetkin haisevat. Välillä täällä haisee vanha, kipeä mies... Ja särky haisee toisinaan, kipu laittaa hikoamaan kiukkuisesti.

[QUOTE="vieras";24314154]Voi :( Hajut on kumma juttu. Tapasin vuosi sitten miehen johon ihastuin/rakastuin silmänräpäyksessä. Sen ihmisen tuoksu oli jotain päänräjäyttävää. Sain nauttia tuoksustaan 2kk, joku aika sitten tapasimme taas vuoden tauon jälkeen ja taika oli tallella, haistelin ja haistelin, kyyneleet silmissä. Monimutkainen juttu muuten, mut pointti tuo ominaistuoksu, tajuan mitä tarkoitat...[/QUOTE]

Siinäpä se. Tuoksu oli se, joka sai minut sekaisin alunperin.

:hug: Tosi kurjaa! En tiedä taustoista, mut onhan se varmasti kamalaa jos oman miehen tilalla on "vieras". Jotkut sairaudethan muuttaa myös persoonaa. Vaikka on sama ihminen johon on joskus rakastunut, niin kuitenkin eri ihminen. En osaa edes kuvitella tollasta tilannetta. VOIMIA! :heart:

:hug: Tosi kurjaa! En tiedä taustoista, mut onhan se varmasti kamalaa jos oman miehen tilalla on "vieras". Jotkut sairaudethan muuttaa myös persoonaa. Vaikka on sama ihminen johon on joskus rakastunut, niin kuitenkin eri ihminen. En osaa edes kuvitella tollasta tilannetta. VOIMIA! :heart:

Niin kauan kuin pystyn tavallaan pitämään ihmisen ja sairauden erillään, ei ole suurtakaan hätää. Mutta jos sairaus ottaa vallan ihmisestä, on peli menetetty.

[QUOTE="vieras";24314198]Nenä tietää. Surettaa sun ja "äijän" puolesta kun ei mitään selkeää syytä vaivoihin löydy. raskasta tuollainen. Onneksi teillä molemmilla lienee vielä positiivista uskoa?[/QUOTE]

Jeps, kyllä nenä tietää.

Ja niin kauan kuin henki pihisee, krohisee tai tuhisee on luottamusta taudin selättämiseenkin.

Mustikoissa on vaikka mitä ihmeaineita, samoin muissa marjoissa. Kun sun miehelläsi on käytössä vaikka mitkä kortisonit ja muut kovat lääkkeet, niin ehkä se paras apu tuleekin luonnon lääkkeistä?

[QUOTE="Vieras";24314261]Mustikoissa on vaikka mitä ihmeaineita, samoin muissa marjoissa. Kun sun miehelläsi on käytössä vaikka mitkä kortisonit ja muut kovat lääkkeet, niin ehkä se paras apu tuleekin luonnon lääkkeistä?[/QUOTE]

Luonnondoping on käytössä, aina ollut. Mutta nyt ei riitä pelkkä luomu-hoito.

[QUOTE="Vieras";24314294]Jep. Jep. Ymmärsin asian. Mutta josko nuo kovat lääkkeet vie keholta kyvyn parantua luonnonlääkkeillä? Josko keho on jo ylirasittunut kaikista lääkkkeistä?[/QUOTE]

Omalääkäri oli hieman turhautunut siitä, että nykyään hoidetaan sairautta aktiivisesti ja unohdetaan ihminen... "Mitä iloa siitä on, että ihminen on parantunut, mutta huonommassa kunnossa, kuin ikinä?"

Ja nuo lääkkeet ovat sellaisia, että niitä ei voi lopettaa ihan noin vain... Kortisoni on sentään saatu 60 mg/vrk laskettua 17,5 mg/vrk. Mutta toisaalta solusalpaaja on jouduttu nostamaan, muuten kortisoniannoksia ei oltaisi voitu laskea. Omalääkäri laittoi vauhtia muuhunkin hoitoon: sairauden aikana lehehtanut mokkasiinisilsa ja kynsisieni hoidetaan kunnolla pois, sydän ja verisuonisto tutkitaan ihan huolella, uniapneaa aletaan selvittää toden teolla. Ja muistutti kalaöljystä ja marjoista ja luontaistuotteista saatavista hivenaineista jne.

Mahtava lääkäri! :heart:

• Tykkää
Reactions: Kerpele
Väärä haju on aiheuttanut paljon erojakin. Siis jos nainen on käyttänyt hormonaalista ehkäisyä alkaessaan seurustella. Ja kun ehkäisy jätetään pois, onkin kumppani väärän hajuinen...

Oikeesti? No oho...

Kaikki hajuvedet ja partavedet mä kyllä kieltäisin lailla jos vaan vois... Musta ihmisen pitäisi tuoksua rehellisesti itselleen. Jännää on että esimerkiksi ihmisen joka käyttää jotain hajustetta, näkee ihan erilaisena siinä hajun kanssa kuin sitten ilman..

Oikeesti? No oho...

Kaikki hajuvedet ja partavedet mä kyllä kieltäisin lailla jos vaan vois... Musta ihmisen pitäisi tuoksua rehellisesti itselleen. Jännää on että esimerkiksi ihmisen joka käyttää jotain hajustetta, näkee ihan erilaisena siinä hajun kanssa kuin sitten ilman..

Oikeasti. Hormoniehkäisyä käyttävä hakee itsensä kaltaista tuoksua ja lisääntymisen kannalta mahdollisimman erilainen ominaistuoksu kertoo erilaisista geeneistä, eli on etu jälkeläiselle. Siksi luonto on ollut niin ovela, että on laittanut tuoksut vetämään puoleensa.

[QUOTE="sally";24314371]Sinulle iso hali ja jaksamista :) Olen seuraillut tiedän kuulumisia ja ihailen esim sinun sitkeyttäsi![/QUOTE]

Kiitos. Ja kiitos kaikille muillekin myötätunnosta ja tsemppauksesta.

Ei tässä mitään elämää suurempaa hätää ole, kunhan välillä jurppii jokin yksittäinen asia.

Mä ymmärrän tuon tuoksuasian niin hyvin koska mä huumaannuin oman äijäni tuoksusta välittömästi ja jaksan nuuskutella sitä aina.Se nauraa kun mä könyän kainaloon,laitan silmäni kiinni ja nuuskuttelen syvään.Ihmisen ominaistuoksu on tärkeä asia ja se on kyllä tosi iso vääryys kun se muuttuu.
Hyvä että kunto on nyt hieman parempi vaan sais se äijäs parantua kyllä jo pikkuhiljaa ihan kokonaan,teitä on kyllä kuormitettu tuolla epävarmuudella tosi tosi pitkään.Jaksamista taas kerran sinne koko perheelle.

Yhteistyössä