Se on kyllä ihan oikea sairaus MUTTA usein nykyään se diagnosoidaan liian helposti, myös niille huonosti kasvatetuille muksuille, ja tämän(kö) takia moni asiaan perehtymätön näin typerästi ajattelee.
Näin mä uskon olevan. t. hoitaja, jota epäiltiin lähihoitajaksiSe on kyllä ihan oikea sairaus MUTTA usein nykyään se diagnosoidaan liian helposti, myös niille huonosti kasvatetuille muksuille, ja tämän(kö) takia moni asiaan perehtymätön näin typerästi ajattelee.
Minusta suomessa ei niinkään diagnosoida liian helpolla, mutta jotenkin kuulostaa oudolta lukea papereista lauseita esim: "adhd:n kaltaisia oireita" eikä diagnoosissa eritellä sen kummemmin mistä oireet saattaisivat johtua, saatika ehdoteta jatkotutkimuksia pidemmälle tähtäimelle. Usein vanhemmat saattavat tyytyä tuohon ja olettavat lapsellaan olevan sitten se paljon puhuttu adhd ja thats it ja lapsi kulkee 'diagnoosinsa' kanssa koulutaipalettaan ongelmineen.Se on kyllä ihan oikea sairaus MUTTA usein nykyään se diagnosoidaan liian helposti, myös niille huonosti kasvatetuille muksuille, ja tämän(kö) takia moni asiaan perehtymätön näin typerästi ajattelee.
Totta. Olet aivan oikeassa. Itse asiassa kiireessä luin aloituksen huonosti eli en ole ihan sitä mieltä, ettei moista olisi olemassa vaan sitä mieltä, että moni ADHD diagnoosi oltaisiin voitu välttää KUNNOLLISILLA vanhemmilla.Älykkyys ei poistakaan kapeakatseisuutta, mikä on surullista.
Adhd lääkkeet ovat piristeitä, ei rauhoittavia.tottaki rauhoittavat läkkeet auttavat. nissä on ihan samaa ainetta kuin missä tahansa ruhoittavissa
Itse olen juurikin usein törmännyt tilanteeseen, jossa kaikille perheen lapsilla on diagnoosi tai ainakin tutkitaan parhaillaan. Toki toiset meistä on herkempiä "vaurioitumaan" huonojen vanhempien kasvatuksessa. Onhan niitä lapsia joista tulee tosi kunnollisia lastenkotitaustalla yms. Täytyy vielä todeta, että korjaan aiempia tekstejäni eli en kiistä ko diagnoosia vaan olen sitä mieltä, osa dignooseista on kyllä huonon vanhemmuuden seurausta. Tää on vaan mun mielipide ja tiedostan sen itsekin. Helpotti kuitenkin huomata, etten ole ainoa, joka ajattelee näin.milläs sä sitten selititkään sen mitä jo yllä tiedusteltiin, että mikä selittää samassa perheessäkin kasvavilla lapsilla eroja adhd:n suhteen? ja meidän kohdalla sitä diagnoosia ei todellakaan lätkästy heti pöytään! päälle 2vuotta oli käyty jo useammallakin eri ammattilaisella.
öööö. miks ne sitten toimii piristävänä niille keillä ei ole adhd:ta? whatttt. eikös rauhoittavat toimi ns. normaaleilla ihmisillä rauhoittavasti?tottaki rauhoittavat läkkeet auttavat. nissä on ihan samaa ainetta kuin missä tahansa ruhoittavissa
Metyylifenidaatti Wikipediaöööö. miks ne sitten toimii piristävänä niille keillä ei ole adhd:ta? whatttt. eikös rauhoittavat toimi ns. normaaleilla ihmisillä rauhoittavasti?
joo sitä vähän minäkin että ei oo ihan rauhoittavista kyse.
Väitätkö todella, että yhtään diagnoosia ei olisi vältetty hyvällä kasvuympäristöllä.Ja sinä olet opiskellut kansanterveystiedettä