Millainen matto olohuoneeseen? * kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Emtäs jos kääntäisi niin, että tv-taso menisi oikealla olevalle seinälle? Sohva tv-tason tilalle ja nojatuoli ikkunan alle?

Samaa meinasin ehdottaa mutta Wew ehti ensin. Tulisi tilavamman oloinen koko huoneesta. Itse piristäisin sisustusta jollain kirkkaalla värillä, kuten turkoosi, lime, pinkki, tms. Miten olisi musta/tummanharmaa/tummanruskea matto ja samanväriset tyynyt? Ja joku väriläikkä, vaikka yksi tyyny jotain ihan muuta väriä.

Mittaa tuo maton kohta. Muistelen, että mattojen kokoja olisivat 160 x230 ja 140 x 200 ym ym. Periaatteessa on hyvä, jos jää 10 cm vapaata tilaa maton ja huonekalun välissä. hae kaupasta pari mattoa katsottavaksi, sillä konstilla ainakin saa että maksaa ja sitten palauttaa ylimääräiset.

[QUOTE="minä";24280725]Tarvitsetko oikeasti tuohon tuota pöytää tukkimaan muutenkin ahtaan tilan? Kaukosäätimille riittää vaikka pieni taso nojatuolin vieressä :)[/QUOTE]

Kyllä me pöytä pidetään. Se on mieluinen, eikä me tässä asunnossa meinata loppuelämää asua. Joku pöytä siinä jokatapauksessa tarvitsee ollakkin kun yleensä siihen lasketaan juomalasit tms. telkkaria katsellessa.

[QUOTE="vieras";24280777]Saman värinen matto kuin koristetyynyt ja torkkupeitto tai ainakin joku tummemman sävyinen.

ps. ap, teillä on nätti olkkari...just mun makuuni.[/QUOTE]

Kiitos.

Varmaan arvon nyt sen vaalean ja keveän maton välillä, tai sitten joku ruskeasävyinen matto. Vaalea ehkä sopisi paremmin, mutta tumma voisi olla parempi valinta koirakotiin. :)

[QUOTE="vieras";24280848]Kiitos.

Varmaan arvon nyt sen vaalean ja keveän maton välillä, tai sitten joku ruskeasävyinen matto. Vaalea ehkä sopisi paremmin, mutta tumma voisi olla parempi valinta koirakotiin. :)[/QUOTE]

Mitää ruskeasävyistä mattoa laita :( Ei samanvärisiä ku tyynytja viltti, ei ei ja ei
Väriä hyvä ihminen väriä. Vaalea saa olla, laita vaikka vaaleanpunainen missä vaaleaa tai rusertavaa mukana

Alkuperäinen kirjoittaja elä hyväihminen;24280914:
Mitää ruskeasävyistä mattoa laita :( Ei samanvärisiä ku tyynytja viltti, ei ei ja ei
Väriä hyvä ihminen väriä. Vaalea saa olla, laita vaikka vaaleanpunainen missä vaaleaa tai rusertavaa mukana

No eikö ruskea ole väri? :D satun vaan tykkäämään "tylsistä" väreistä. Vaaleanpunainen sopii ennemmin lastenhuoneeseen.. Matto voisi olla myös vaaleanruskea tai beigekin ehkä...

[QUOTE="adhd";24280572]Miten olis harmaa? (saman sävyinen kuin nuo tyynyt).[/QUOTE]

Minä meinasin myös ehdottaa harmaata. Mutta mahdollisimman helppohoitoinen, ei mitään ryijymattoa kun kerran on lemmikeitä.

Laittaisin tuonne ehkä puuvilla-paperinarumaton tyyliin vaalea (tai valkoinen) mustalla punoksella. Karvalankamattoja pitäisin jo hieman vanhana juttuna. Sohvapöydästä luopuisin, sillä onko sille oikeasti tarvetta / vie kamalasti tilaa ja verhot vaihtaisin muuhun väriin (joku pehmeä luonnonväri, harmaa, beige, vaaleanruskea ). Värimaailmaa voisi kehitellä lisää sohvatyynyin.

Siis mun mielestä aivan ihana huone. En huomannut ensivilauksella mitään, mitä vaihtaisin. Johtunee siitä, ettei silmäni ole niin harjaantunut etsimään sadasosasekunnissa kaikkia mahdollisia virheitä, toisin kuin suurimmalla osalla palstalaisista...

[QUOTE="vieras";24281090]Siis mun mielestä aivan ihana huone. En huomannut ensivilauksella mitään, mitä vaihtaisin. Johtunee siitä, ettei silmäni ole niin harjaantunut etsimään sadasosasekunnissa kaikkia mahdollisia virheitä, toisin kuin suurimmalla osalla palstalaisista...[/QUOTE]

kiitos :D Itse olen kyllä ihan tyytyväinen myös ja pidän väreistä. Pikkuhiljaa joitain parannuksia sitten, esim lisää sohvatyynyjä ym. kun sopivat osuu eteen. Nyt kumminkin etsin vaan mattoa.

Joku puuvilla/paperinarumatto voisi olla kiva!

Lukematta muiden kommentteja, vastaisin että joku pörrömatto, jossa VÄRIÄ!
Ensimmäisenä näin silmissäni sellaisen violetin värisen pörrömaton.
Sitten samanväristä jotain koriste-esinettä/kukkaa maljakkoon jne. Tulee tosi kiva sisustus:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24280567:
Jaa no mun, valkoisesta tykkäävän, makuun tuolla ei oo ollenkaa liian pliisun väristä. :D

Itse voisin pistää jopa valkoisen. Mut sitten taas, jos tuntuu, et sä haluat väriä, niin tuohonhan sopii oikeastaan vähän mikä vain...

Mä meinasin kans ehdottaa valkoista! Tai sitten noiden tyynyjen / torkkupeiton väristä.

Tai sitten, miten olisi ihan musta? Muutama musta tyyny lisäksi.

Yhteistyössä