En saanut sossusta rahaa! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jouduin jäämään kotihoidontuelle ja kävin kysymässä sossusta rahaa. Pyydettiin tiliotteet, vuokrakuitit, talonkirjaotteet, vuokrasopimukset, sähkölaskut, palkkakuitit ja olikohan jotain muuta en muista. Vein ne ja sitten vielä pyydettiin miehen tiliotteet ja palkkakuitit. Nainen sanoi suoraan luukulla: "Kyllä teidän 3 tuhannen euron tuloilla pitäisi elää ja vielä jäädä yli puolet säästöön". Mitä ihmettä?!

Paljonko teillä on tulot jotka saatte sossusta?

Järkyttävää!!!! Miten ihmeessä ette saaneet mitään???!! Olen kyllä syvästi pettynyt suomen sosiaalitoimistoon, jos NOIN vähävaraiset ei sieltä mitään saa!!!

:D :D no me ei kuule saada sossusta mitään ja nettotulot meillä oli kun olin kodinhoitotuella n. 2200 e /kk eikä tullut mieleenkään käydä sossusta pyytämässä mtn.. :D ja siis tohon 2200 e on laskettu miehen palkka, kotihoidontuki ja lapsilisä...

Kröhöm.... esim. Helsingissä sossusta voi kaksihenkinen perhe saada tulona maksimissaan reilut 1400 vuokra mukaan laskettuna. Yksi lapsi lisäisi noita tuloja ehkä 200. Eli ei taida ihan olla 3000 pintaan.
Paitsi että tää tais olla provo muuteski :)

[QUOTE="vieras";24274850]Jouduin jäämään kotihoidontuelle ja kävin kysymässä sossusta rahaa. Pyydettiin tiliotteet, vuokrakuitit, talonkirjaotteet, vuokrasopimukset, sähkölaskut, palkkakuitit ja olikohan jotain muuta en muista. Vein ne ja sitten vielä pyydettiin miehen tiliotteet ja palkkakuitit. Nainen sanoi suoraan luukulla: "Kyllä teidän 3 tuhannen euron tuloilla pitäisi elää ja vielä jäädä yli puolet säästöön". Mitä ihmettä?!

Paljonko teillä on tulot jotka saatte sossusta?[/QUOTE]
vittu ne isot menot mutta penet tulot. miettikää äidit

Hehee, mikä provo. Tai ainakin toivon. Ei kai voi olla olemassa ihmisiä, joiden pitää saada treenivaatteita ja moottoripyöriä sossun laskuun?

Nyt kyllä alkoi pelottaa, että BB-sukupolven kasvateista sellaisiakin löytyy.

Koiralle pitäis taas uus puku ostaa syksyksi. Ne on OIKEESTI kalliita, ellei satu alesta löytämään... Löysin kyllä kerran alesta ihan kivan Hurtan haalarin. 40€ kun normaalihinta oli 80€. Löytyispä aina noin halvalla. :)

No voi byhyy.

Arvaa mitä? En saanut minäkään.
Minä sentään työllistän itse itseni, 2,5 kuukautta on väliä ettei penniäkään tule mistään, mutta sossu ei myönnä toimeentulotukea, koska tarvetta ei kuulemma ole.
Miehen tulot ovat verojen jälkeen n.900euroa, sillä pitäisi nelihenkisen perheen elää.

Rahaa kuulemma voi pyytää miehen isältä tai myydä auton (eihän sitä nyt työmatkaan tarvi, sehän on vaan 80km suuntaansa ja vielä ihan böndelle, mihin ei bussilla ole mitään toivoa päästä ).

Että kiitos vaan, kyllä ilolla maksan veroni kun vastine on tälläinen :S

:laugh: :popcorn:
Ei tää varmaan kyllä jatku niin pitkään että ehteisin kaikki poppareita syömään
c110.gif

Ahahah :D Joo, mä oon kotihoidontuella kotona, saan yhteensä vähän reilu 1000e/kk jos lasketaan mukaan elatus- ja asumistuet. Ihan hyvin toimeen tullaan siltikin. Ja sit vielä n.100e sossusta. :)

Koiralle pitäis taas uus puku ostaa syksyksi. Ne on OIKEESTI kalliita, ellei satu alesta löytämään... Löysin kyllä kerran alesta ihan kivan Hurtan haalarin. 40€ kun normaalihinta oli 80€. Löytyispä aina noin halvalla. :)

Muistitko laittaa laskelmat myös koiran vaatteista ja tarvikkeista mukaan? Voit saada myös ostokortin alan liikkeeseen, toimeentulotuen määrä yhdelle koiralle on noin 250e/kk.

Laita vaikka sähköpostiosoitteesi palstalle, kyllä sulle joku keräys voidaan järjestää, että saatte kaiken tarpeellisen, ellei sossu auta :D

Yhteistyössä