Raskaana ollessa tapetointihommia tehneitä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Eee"

Vieras
Mulla ei ole ollut koko raskausaikana yhtään pahoinvointia, mutta hajuaisti on kyllä silti varmaan vähän keskimääräistä parempi. Keskimäärin mulla ei kyllä ole mikään supertarkka hajuaisti.

Eilen tehtiin tapetointihommia ja se tapetti oli todella kuvottavan hajuista. Haju oli hyvin samantyylinen kuin tupakan savu, siis ihan hirveä mun mielestäni, kun en tupakoi, eikä lähipiiriin muutenkaan kuulu säännöllisesti tupakoivia, niin en ole yhtään tottunut hajuun. Niitä satunnaistupakoijia yritän aina vältellä, kun ovat sen kännisavunsa vetäneet.

Eilen illalla se tapetoitu huone löyhkäsi niin kamalalta, että mun teki pahaa olla sielä. Tänään aamulla haju oli vähän hälventynyt, mutta ei se asumiskelpoiselta vielä haissut. Täytyy tuulettaa...

Otin jo ihan ystävälliseen sävyyn yhteyttä siihen tapettifirmaan ja kyselin, kuuluuko tämän haista tällaiselta. Pyysivät mua lähettämään näytepalan siitä tapetista, että voivat tutkia, mistä se haju johtuu. Nyt alkoi kuitenkin mietityttää, että ylireagoinko minä? Mies sanoo, että haisee se tapetti pahalle juu, ja ei sekään olisi siinä huoneessa suostunut nukkumaan viimeyötä juurikin sen hajun takia, mutta silti sitä nauratti, kun sanoin, että olin jo yhteydessä sinne tapettifirmaan. Joo, olen itse toiminnan naisia ja mies taas vähän hitaampi... Mutta mietityttää nyt vaan, että ylireagoinko. Olisiko pitänyt odotella pari päivää ja katsoa mihin haju kehittyy ennen yhteydenottoa?

Siis onko muilla raskaana ollessa tapetoineilla sellaisia kokemuksia, että tapetoinnista olisi tullut jotenkin poikkeuksellisen pahanhajuisia kokemuksia?

Mulle sanottiin ettei raskaana ollessa tulisi tapetoida ellei tila ole todella iso ja tuuletus vieressä viemässä käryjä. Hyvä kun sain kotona olla kun lapsen huone tapetoitiin :D

Mulle sanottiin ettei raskaana ollessa tulisi tapetoida ellei tila ole todella iso ja tuuletus vieressä viemässä käryjä. Hyvä kun sain kotona olla kun lapsen huone tapetoitiin :D

No jos nyt ihan yksityiskohtaisesti aletaan selvittämään, niin en tapetoinut, vaan tein kaikenlaisia aputöitä siinä samalla. Olen jo rv 36, joten en olisi edes jaksanut pyllistellä yms. siinä hommassa. Meillä oli sellaista valmisliisteriä, joka ei haissut oikeastaan miltään. Ainoa haiseva oli se tapetti, eli ei todellakaan olisi pitänyt olla mitään syytä, miksi en olisi voinut olla kotona samaan aikaan kun sitä tapetointia tehtiin.

[QUOTE="juu";24272043]En ole haisevaan tapettiin törmännyt, tosin vähemmän on tullut tehtyäkään tapetointia...[/QUOTE]

No hyvä kuulla, että en ole ainoa, joka on sitä mieltä, ettei tapetin kuuluisi haista. En muista, että olisin ikinä ennen huomannut tapeteissa mitään erityistä hajua. Siis korkeintaan sellainen paperin tai kartongin tai jonkun sellaisen tyylinen haju, mutta ei mitään erityistä voimakasta...

[QUOTE="Vieras";24272139]Voi vi**u.. otit yhteyttä tapettifirmaan? :D Eihän se TAPETTI haise, vaan se LIISTERI![/QUOTE]

Ei, vaan nimenomaan nyt haisi se tapetti. Ei liisteri vaan tapetti. Tule vaikka itse haistamaan, jos et usko.

[QUOTE="heh";24272153]Siis haisiko se tapetti jo kuivanakin vai sitten vasta kun reagoi liiman kanssa? Ei kyllä meidän tapetit muistaakseni ole haisseet millekään.[/QUOTE]

Joo, haisi jo kuivana. Ekan kerran kävin tutkimassa auki olevan oven luona, että kuka helvetti meidän pihalle on tullut tupakoimaan, n. 2 min sen jälkeen, kun olin avannut ekan tapettirullan pakkauksestaan (tapettia piti rullailla ennen kiinnittämistä, joten tein sen etukäteen ennen itse tapetoinnin aloittamista). Siinä vaiheessa liisteripurkkia ei oltu vielä edes kannettu sisälle, joten hajulla ei ole mitään tekemistä liisterin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24272174:
Viimeksi kun olin raskaana ja tehtiin remonttia, niin ei mun mielestä se liisteri haissu miltään, eikä myöskään nonwoven tapetin liimakaan. Vai olikohan mulla hajuaistissa vikaa :D

OK, kiva kuulla, että ei raskaus ainakaan defaulttina vaikuta tapetin hajuun millään tavalla. :) Sitä vaan alkaa jo epäillä omaa hajuaistiaan ja sen toimintaa ja täysjärkisyyttään. :D

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. Enköhän mää oo ihan oikealla asialla, kun lähetän sen tapettisuikaleen niille analysoitavaks!

En mä huomannu mitään muuta hajua kuin kostean paperin vaikka olin yli puolenvälin raskaana tapetoidessa. Jos se haju olis tullu vasta tapetoimisen aikana/jälkeen niin olisin ehdottanut seinän haisevan kostuessaan kun joku edellinen asukas on tupakoinut sisällä.

Yhteistyössä