mä oon nyt aika laiska ja hölmökin kun kysyn tätä mutta voiko saada

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jopas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jopas"

Vieras
e-pillerit jostain ilman että pitää raahautua lekuriin? normaalisti oon pilleri reseptini hakenu yksityiseltä gyneltä mutta nyt seuraava vapaa aika hänelle olis vasta syyskuussa enkä jaksa odotella sinne asti enkä tiedä onko silloin edes varaa käydäkään kun olen silloin aloittanut opinnot ja opiskelijan elämä kun on köyhää.

ehkäisyneuvolan terkkari on aina kun perseeseen ammuttu karhu sinne en enää mene eikä se anna muutaku minipillereitä mulle jotka ei vaan passaa...

[QUOTE="jopas";24267639]e-pillerit jostain ilman että pitää raahautua lekuriin? normaalisti oon pilleri reseptini hakenu yksityiseltä gyneltä mutta nyt seuraava vapaa aika hänelle olis vasta syyskuussa enkä jaksa odotella sinne asti enkä tiedä onko silloin edes varaa käydäkään kun olen silloin aloittanut opinnot ja opiskelijan elämä kun on köyhää.

ehkäisyneuvolan terkkari on aina kun perseeseen ammuttu karhu sinne en enää mene eikä se anna muutaku minipillereitä mulle jotka ei vaan passaa...[/QUOTE]

Neuvolan terkkari ei sulle voi minkäänlaisia pillereitä määrätä. Kyllä siellä on lääkärit, jotka määrää ne.

[QUOTE="viera";24267733]Neuvolan terkkari ei sulle voi minkäänlaisia pillereitä määrätä. Kyllä siellä on lääkärit, jotka määrää ne.[/QUOTE]

kyllä meidän neuvolassa on terkkarilla näytepakkauksia ja valmiita lääkärin kirjoittamia reseptejä joita voi sitten jakaa.. täällä ei pääse lääkärille vaan sen takia että tarvii pilleri reseptin.

[QUOTE="hmm";24267765]eikö teillä uusita reseptejä apteekissa tai ole sellaista postilaatikkoa terveyskeskustessa johon uusittavat jätetään ja haetaan parin päivän päästä?[/QUOTE]

on meillä mutta en halua niitä samoja pillereitä mitä olen aikaisemmin käyttänyt.... joten jos tiputan laatikkoon ei lääkäri osaa tietää että haluan vaihtaa pilleri merkkiä...

[QUOTE="höpöhöpö";24267766]ei ole laitonta.[/QUOTE]

Tottakai on laitonta. Terkkari voi antaa aloituspakkauksen eli 3 kk pillerit ja sen jälkeen lääkärintarkastus, mutta valmiita pillerireseptejä mihinkään lääkkeeseen ei oikeasti saa antaa. Olis se metkaa, kun olis vaivaan kun vaivaan lääkäri reseptejä kirjoitellut ja hoitajat niitä vain jakelisi mm. rauhoittavat, unilääkeet, sydänlääkeet.

Reseptilääkkeiden määräys on aina lääkärin tehtävä.

Yhteistyössä