Musta on aivan ihanaa miten tällä palstalla toimii tämä "uskonnonvapaus" ja "mielipiteenvapaus"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24261162]Villi veikkaus: Veikkaan että uuden moden toimesta palsta hiljenee aikalailla...[/QUOTE]

Tätä tahtia todellakin. Varaa hiljentää tällaista huopatossutehdasta vielä ennestään? Joopa joo..

[QUOTE="Vieras";24261223]Etkö saa mieheltäs munaa ollenkaan? Siksikö sä riehut täällä palstoilla vähän joka ketjussa, jotta saisit orkkuja?[/QUOTE]

Sain mä sun mieheltäs kans ; )

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24261240:
Paljonkin. Mies ei esimerkiksi tiedä mitään mun viimeaikaisista leluhankinnoistani.
Ja tiedän erään henkilön raskaudesta mutta pitää pitää vain suu supussa (hitto että onkin vaikeata!).
Mun uus lamppu maksoi hiukan enemmän mitä 'muistin' .....

Hehheh.. hemmetti sun kanssa.:rolleyes::eek:
Jos oot mode, niin nyt lopetat sen nappulan vatkaamisen!

Mä en kyllä tiedä mitään modeista muuta kuin sen että joissain tapauksissa olisi isompaa luutaa tarvittu ketjujen siistimiseen, eli mielestäni ei ole niinkään pahitteeksi jos on joku "virka-intoisempikin" mode nykyään

Mun mielestä taas on todella väärin että kun modella on potentiaali antaa tarkkaan valittu viesti linjasta joka palstalla sallitaan, sitä käytetään selkeästi väärin. Vetoan tällä esim. tästä ketjusta poistettuihin kirjoituksiin.

[QUOTE="Vieras";24261280]:laugh:

Olen sinkku.

Olet vielä pahemmin sekaisin, kuin kuvittelin. Mene nyt vaan kiltisti sinne pöpilään takaisin.[/QUOTE]

Nam..oli muuten ihanaa ; )))))) Älä huoli, muistan palauttaa sen ehkä ajoissa..tai sitten en

Mun mielestä taas on todella väärin että kun modella on potentiaali antaa tarkkaan valittu viesti linjasta joka palstalla sallitaan, sitä käytetään selkeästi väärin. Vetoan tällä esim. tästä ketjusta poistettuihin kirjoituksiin.

en ole seurannut tätä ketjua niin tarkkaan että tietäisin mitä tästä on poistettu

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24261240:
Paljonkin. Mies ei esimerkiksi tiedä mitään mun viimeaikaisista leluhankinnoistani.
Ja tiedän erään henkilön raskaudesta mutta pitää pitää vain suu supussa (hitto että onkin vaikeata!).
Mun uus lamppu maksoi hiukan enemmän mitä 'muistin' .....
Kyllä sinä voit jo kertoa ihmisille ilouutisestani, ei se enää ole salassapidettävää. Hei kaikille, olen raskaana!

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Ai niin voi hitsiläinen, kun täällä saa vaan aloitus aloituksen jälkeen kysellä missä se savanna viipyy kun se on ainoa viihdyke täällä tai haukkua riepun kuvia tai keskustella siitä milloin lapsilisät tulee, joo on se hyvä että kaikki muut minua lukuunottamatta on täällä niin kovin kovin tyytyväisiä elämäänsä ja kanssapalstailijoihin sekä sen tarjoamaan antiin :saint:

Saanko kysyä millä perusteella mulla on niin "vaikeaa ja ankeaa" täällä? Jos en jostain toimintatavasta pidä, sanon sen enkä vain kiukkuile harmaina muille kuten varmasti moni täällä tekee. Ei mua haittaa vaikka sinä tai joku toinen käyttäjä ei pidä tyylistäni, jos täällä keskusteltaisiin sillä linjalla kuin eräät haluavat, olisi jokainen ketju vain jotain turhanpäiväistä tai islamin ja homojen haukkumista.

Vai sinäkö määrittelet nyt mikä on sallittu aihe ja kuka sallittu palstailija? Ei, en aio vaihtaa, pahoittelen, kyllä täältä aika paljon riemua repii ihan siitä miten kummallista porukkaa täällä kirjoittelee. Paljon erittäin hyviäkin tyyppejä ja välillä jopa kiinnostavia keskusteluja (ja jos ei ole, niitä voi ehkä jopa tehdä) :)

No en määrittele, jos niin pääsisin tekemään niin viuuuuh, olisit jo hävinnyt nettiavaruuteen ruikuttamasta.
Älä turhaan yritä imarrella itseäsi, en ole nähnyt sinulta yhtään kiinnostavaa avausta, ja taidan tämän jälkeen jättää sinun avaukset avaamatta, samaa ruikutusta ja paskanjauhantaa.

No en määrittele, jos niin pääsisin tekemään niin viuuuuh, olisit jo hävinnyt nettiavaruuteen ruikuttamasta.
Älä turhaan yritä imarrella itseäsi, en ole nähnyt sinulta yhtään kiinnostavaa avausta, ja taidan tämän jälkeen jättää sinun avaukset avaamatta, samaa ruikutusta ja paskanjauhantaa.

Kiitos että itse tarjoat niin sisältörikasta antiruikutusta ja -paskanjauhantaa tähän muuten niin sisällöttömään palstaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24259189:
Sananvapauteen ei kuulu palstalla eikä palstan ulkopuolellakaan herjaus.

Niinpä. Rajanveto on toki toisinaan vaikeaa, mutta vielä useammin se ei ole.

Täällä on aivan säännönmukaisesti jätetty poistamatta vihatrollien muka-ovelasti "keskustelunaloituksiksi" naamioimia herjausketjuja tyyliin "mamu raiskasi suomalaisen ja joutuu nyt vankilaan, oikeuslaitos on rasistinen, nyyh", joista näkee kilometrien päähän, että tarkoitus on v*****a "suvaitsevaistolle" ja solvata maahanmuuttajia. Myös alkuun täysin asiallisista ketjuista, jossa keskustellaan jostain vihatroillien mieliaiheesta kuten uskonnonvapaudesta tai seksuaalivähemmistöjen oikeuksista, on jätetty poistamatta yksiselitteisen törkeitä ja asiattomia herjausviestejä, joiden lähettämisen motiivina on ilmiselvästi ollut vain ja ainoastaan lietsoa lisää vihaa ja loukata ihmisiä.

Viimeisimpänä esimerkkinä vihaviestistä ennen Norjan tapahtumia (jonka käsittelyä täällä olen seurannut vain pintapuolisesti) tulee mieleen vastikään menehtyneen Erkki Toivasen miesystävää koskenut ketju, jossa sai aivan rauhassa komeilla "rakentava puheenvuoro", kuinka "hinteillä" on kuppa ja hiv, ja kaiken kruununa postaaja päätti omalta osaltaan "keskustelun" ikivanhaan ja halventavaan anaaliseksivitsiin. Voidaan mielestäni perustellusti kysyä, onko yllä kuvatun tyyppistä "keskustelua" syytä sietään lainkaan, vaikka sanan- ja mielipiteenvapaus sen eittämättä salliikin, sillä se ei edistä vaan päinvastoin estää vastavuoroista, keskustelukumppania kunnioittavaa ajatustenvaihtoa, jota myös hedelmälliseksi keskusteluksi kutsutaan.

On toki ymmärrettävää, että vapaaehtoisvoimin pyöritettävä moderinki, etenkin jos/kun sillä ei ole yhtä päävastuullista tahoa, joka selkeästi määrittelee toimintalinjat (vrt. vaikkapa lehden päätoimittajan toimenkuva), tekee kollektiivina käyttäjän näkökulmasta tarkasteltuna toisinaan ristiriitaisia päätöksiä. Toki kulloinkin vuorossa oleva mode toimii, kuten parhaaksi katsoo ja deletoi oman harkintakykynsä mukaan. On kuitenkin huolestuttavaa, mikäli aidosti keskusteluksi tarkoitettuja avauksia ja viestejä ei kyetä erottamaan tai ei haluta erottaa herjauksista; vielä huolestuttavampaa on, mikäli tiettyjä ihmisryhmiä saa herjata enemmän ja rankemmin kuin toisia.

[QUOTE="vieras";24261162]Villi veikkaus: Veikkaan että uuden moden toimesta palsta hiljenee aikalailla...[/QUOTE]

ei hiljene kun se en ole minä. :D

Jos et sattunut huomaamaan, niin tämä oli Chalan avaus. Tulit kuitenkin kommentoimaan, joten mitä tästä voimme päätellä... ;)

[QUOTE="Kolmas korppi";24261457]Niinpä. Rajanveto on toki toisinaan vaikeaa, mutta vielä useammin se ei ole.

Täällä on aivan säännönmukaisesti jätetty poistamatta vihatrollien muka-ovelasti "keskustelunaloituksiksi" naamioimia herjausketjuja tyyliin "mamu raiskasi suomalaisen ja joutuu nyt vankilaan, oikeuslaitos on rasistinen, nyyh", joista näkee kilometrien päähän, että tarkoitus on v*****a "suvaitsevaistolle" ja solvata maahanmuuttajia. Myös alkuun täysin asiallisista ketjuista, jossa keskustellaan jostain vihatroillien mieliaiheesta kuten uskonnonvapaudesta tai seksuaalivähemmistöjen oikeuksista, on jätetty poistamatta yksiselitteisen törkeitä ja asiattomia herjausviestejä, joiden lähettämisen motiivina on ilmiselvästi ollut vain ja ainoastaan lietsoa lisää vihaa ja loukata ihmisiä.

Viimeisimpänä esimerkkinä vihaviestistä ennen Norjan tapahtumia (jonka käsittelyä täällä olen seurannut vain pintapuolisesti) tulee mieleen vastikään menehtyneen Erkki Toivasen miesystävää koskenut ketju, jossa sai aivan rauhassa komeilla "rakentava puheenvuoro", kuinka "hinteillä" on kuppa ja hiv, ja kaiken kruununa postaaja päätti omalta osaltaan "keskustelun" ikivanhaan ja halventavaan anaaliseksivitsiin. Voidaan mielestäni perustellusti kysyä, onko yllä kuvatun tyyppistä "keskustelua" syytä sietään lainkaan, vaikka sanan- ja mielipiteenvapaus sen eittämättä salliikin, sillä se ei edistä vaan päinvastoin estää vastavuoroista, keskustelukumppania kunnioittavaa ajatustenvaihtoa, jota myös hedelmälliseksi keskusteluksi kutsutaan.

On toki ymmärrettävää, että vapaaehtoisvoimin pyöritettävä moderinki, etenkin jos/kun sillä ei ole yhtä päävastuullista tahoa, joka selkeästi määrittelee toimintalinjat (vrt. vaikkapa lehden päätoimittajan toimenkuva), tekee kollektiivina käyttäjän näkökulmasta tarkasteltuna toisinaan ristiriitaisia päätöksiä. Toki kulloinkin vuorossa oleva mode toimii, kuten parhaaksi katsoo ja deletoi oman harkintakykynsä mukaan. On kuitenkin huolestuttavaa, mikäli aidosti keskusteluksi tarkoitettuja avauksia ja viestejä ei kyetä erottamaan tai ei haluta erottaa herjauksista; vielä huolestuttavampaa on, mikäli tiettyjä ihmisryhmiä saa herjata enemmän ja rankemmin kuin toisia.[/QUOTE]

Täällä on yleensä käsittääkseni yksi mode kerrallaan paikalla, joten eihän yksi ihminen millään ehdi poistaa kaikkea törkyä. Sellaiset lähtee ensin, joista ilmoitetaan modeille, ja kristittyjä täällä tuntuu olevan paljon --> he ilmoittelevat paljon modeille heitä koskevia viestejä --> niitä kristittyjä koskevia viestejä poistetaan eniten? Tietysti sellaiset ketjut, joissa on jo otsikko provosoiva, poistetaan nopeasti muutenkin, mutta muuten jotkut ketjut saavat olla aika kauan täynnä skeidaa jos kukaan ei ilmoita modeille törkeyksistä.

Yhteistyössä