Grillikyljelle marinadiohjeita kaipailen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grill it
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

grill it

Vieras
Auttakee hyvät ihmiset, kertokaa joku hyvä marinadi (itse tehty siis) grillikyljelle! Mielessä ei pyöri mitään, eikä netistäkään ole löytynyt. Vinkkejä grillaajat, kiitos! :)

AMERIKKALAINEN MARINADI

2,5 dl ketsuppia
1,25 dl siirappia
1 sipuli
0,5 dl fariinisokeria
2 rkl sitruunamehua
1 rkl chilijauhetta
1 tl suolaa
1 tl timjamia
1 tl oreganoa
1 tl basilikaa
0,5 tl paprikajauhetta
0,5 tl sipulijauhetta
valkosipulia

AMERIKKALAINEN MARINADI

2,5 dl ketsuppia
1,25 dl siirappia
1 sipuli
0,5 dl fariinisokeria
2 rkl sitruunamehua
1 rkl chilijauhetta
1 tl suolaa
1 tl timjamia
1 tl oreganoa
1 tl basilikaa
0,5 tl paprikajauhetta
0,5 tl sipulijauhetta
valkosipulia

Kuulostaa hyvältä! Laitetaanko ainekset vaan yhteen ja lihalle? Oletko keittänyt tai käyttänyt kylkeä uunissa ennen grilliin laittoa ja kauanko olet antanut marinadin vaikuttaa?

Keitä kylki ensin kypsäksi. Niin saat parhaan lopputuloksen. Ihan eka vinkki siis.

Eli uuniin, mietoon lämpöön 2 tunniksi. Haudutusliemeen mä oon laittanut porkkanaa, sipulia, vsipulia,omenaa, soijaa, chilikastiketta, (viiniä tai olutta) ja suolaa ihan kunnolla. Niin ja vettä. Eli sotket nesteet ja teet sellasen suhteellisen suolaisen liemen ja sinne sitten rouheesti pilkottuna nuo kasvikset (timjamia myös). Laakeeseen astiaan ja sinne kylkipalat, kasvikset ja liemi (niin paljon et liha peittyy). Ja uuniin. 100-120 astetta ja sellasen pari tuntia

Grillaus onkin sitten lapsellisen helppoa. Pintaan vaan joku sivelykastike, vaikka ihan ostolainenkin.

Yhteistyössä