Kondomia käyttäviä vanhempia?

• Viestiketjun aloittaja Lapset saatu
  • Ensimmäinen viesti
Lapset saatu
Miehen kanssa ollaan lapsiluvusta yhtä mieltä, että nyt riittää. Syön nyt ja söin nuorempana e-pillereitä, mutta tiän vallan hyvin, ettei ne sovi mulle...oon monesti alakuloinen ja mielialat vaihtelee, saan hirveitä päänsärkykohtauksia ja kasvoni punottavat ja kaikennäköistä. Pillerit on kuitenkin tuntunu "helpolta" ja varmalta ehkäisyltä. Niiden kanssa saa olla spontaani, mitä seksiin tulee.

Nyt oon kuitenkin päättäny lopettaa pillerit enkä oikein haluaisi kierukkaa tai muutakaan hormoonivalmistetta, haluaisin olla ns. hormoonivapaa. :) Miehelle tämä on täysin ok.

Onko kondomit nykyään vallan nuorten juttu vai käyttääkö niitä vielä jotkut perheellisetkin ihan ainoona ehkäisynä? Tää mun kysymys voi vaikuttaa todella typerältä, mutta en halua pilata seksielämää omista itsekkäistä syistä. Meillä ei siis ole kondomin käytöstä (no käyttäähän sitä osaa jokainen..) pitkää kokemusta, koska olen tämän 8 vuoden aikana syönyt pillereitä tai on yritetty saada vauva alulle.

Mies on halukas laittamaan "johdot poikki", kun sen aika tulee parin vuoden päästä.

Saraldo
Meillä on kumit tällä hetkellä käytössä ja oltais kyllä jo valmiita luopumaan niistä. Tällä hetkellä puntarissa on pillerit (mikä edellyttää multa painonpudotusta) taikka mieheltä piuhat poikki.

Meillä vain kondomit käytössä.
E-pillerit ei sovi mulle, tuun ihan mielipuoleks niistä :D Myöskin tuli vajaassa 2 kuukaudessa 7kg lisää, ja kun on jo valmiiksi ylipainoa niin en halua vielä lisää.

Ja ei se enää tunnu niin säheltämiseltä kun siihen on tottunut.

Tästä tuli mieleeni. Luitteko uusimman Menaiset-lehden?
Voi jessus siinä oli ärsyttävä juttu ehkäisyn käytöstä. :headwall:
Jotenkin vaan oli niin tympeä juttu, ettei mitään rajaa.

"Vieras"
Itse ajattelin juuri samoin kuin sinä tuon hormoni asian kanssa, mutta kun kuulin että kierukasta imeytyy vain aivan murto-osa hormonia vrk kohden verrattuna pilleriin (olisko ollu jopa 1/300) niin päätin kuitenkin kokeilla. Meillä on 2 lasta ja käytimme pitkään kondomia kunnes päätin kokoilla kierukkaa. Ja päivääkään en ole katunut. Nyt jo vuoden olen saanut nauttia elämästä TÄYSIN ilman vuotoja sekä seksielämä on jälleen palautunut ihanan spontaaniksi kun hommaulla voi missä vain. Enkä kaipaa aikaa jolloin kesken huuman juostiin kioskille kun jompi kumpi unohti ostaa lisää kondomeja jne.

"poikia3"
Meillä on ainoa ehkäisynä käytössä kondomit, lapsiluku on täynnä ja jotenkin mun ikäisenä (43) kierukka tuntuu tosi lopulliselta ratkaisulta, joten ei olla haluttu sitäkään ottaa. Vaikka tokihan senkin saa pois. Niin siis hormonaalinen ehkäisy ei mulle käy korkean verenpaineen vuoksi, kuparikierukka ei vuotoja lisäävän vaikutuksen vuoksi, ja juuri nyt ei mikään kierukka käy, odottamani leikkauksen vuoksi.

toimii
Meillä on oleet kondomit ihan vakiokäytössä pitkään - välissä "varmoja" päiviä harrasteltiin n. 4 vuotta ennen lapsen syntymää sillä mielin että tulee jos on tullakseen. Mulla on kokemusta pillereistä ja renkaasta, enkä ikikuunapäivänä palaa hormonaaliseen ehkäisyyn enää. Kondomin kanssa sujuu mallikkaasti, spontaanikin voi olla kun on hatut mukana. Rikki on kumi mennyt kaksi kertaa, mikä on kuitenkin aikamoisen pieni prosentti vuosien saatossa käytetyistä. Ehkä meilläkin piuhat kateaa jossain vaiheessa mutta siihen asti näin.

Yhteistyössä