V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Hyvin tehty mieheltä, oppiipahan tyttö kunnioittamaan aikuisia.
Hyvin tehty mieheltä, oppiipahan tyttö kunnioittamaan aikuisia.
Voisiko ap kertoa, onko tukkapöllyllä uhkailu hänelle kovinkin yleinen tapa ojentaa lasta? Toteuttaako hän uhkailunsa? Jos toteuttaa, hän tekee rikoksen. Jos ei toteuta, hän antaa lapselle taas yhden esimerkin siitä, miksi häntä ei tarvitse totella.
Ja te, joiden mielestä mies on raakalainen: mikä olisi viisas toimintamalli, jos lapsen äiti on jo kertaalleen uhannut lasta väkivallalla, eikä tämä näytä uhkauksesta millään tavalla välittävän? Ehkä mieluummin kuitenkin se tiukasti taluttaminen kuin äidin uhkaama tukkapölly.
Ruumiillinen käsiksi käyminen on aina ok. Ja varsinkin mä tykkään henkisestä väkivallasta. Mun mielestä puhuminen on aivan turhaa. Lapsille kannattaa heti opettaa että jos ei totella niin käsiksi käydään!!!
Anteeksi jos osui ja upposi.
Mistähän muuten johtuu, että ammattikasvattajilla on oikeus poistaa lapsi ryhmästä tarvittaessa taluttamalla, mutta heillä ei ole oikeutta sanoa "ooppas nikopetteri kunnolla tai mä tukistan". Mietipä sitä pitkään ja ankarasti.
Ammattikasvattaja saa lapsen poistumaan ilman taluttamistakin ja sillä taluttamisella ja "taluttamisella" on vissi ero, Mietipä sitä pitkään ja ankarasti!
Kyllä ammattilaisetkin joutuvat joskus taluttamaan ja pitämään kiinni. Esimerkiksi jos lapsi on vaarassa vahingoittaa itseään tai toisia.
Sitä kukaan meistä ei voi sanoa, onko ap:n tapauksessa ollut kysymys taluttamisesta vai "taluttamisesta". Mutta väkivaltaa vastustavana ihmisenä en voi ymmärtää väkivallalla uhkailua. Sehän tarkoittaa sitä, että antaa ymmärtää joko olevansa valmis väkivaltaan tai syömään sanansa.