Sukulaislapsia tulossa kylään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Kaksi sukulaislasta on tulossa kylään viikonlopuksi ilman vanhempiaan. Olen viimeisilläni raskaana ja tiedän että minä olen se kenen noista lapsista viikonlopun ajan tulisi huolehtia. Olen aivan väsynyt ajatuksestakin leikkipuistoon menemisestä tai huvipuistoon, kuten varmasti oletetaan. Viimeksi näiden lasten kyläillessä tuli vähän väliä viestiä vanhemmilta, muistakaa syödä iltapala, olettehan jo heränneet, menettehän ulkoilemaan jne. Vaikka minulla ei vielä ole omia lapsia, en silti ole aivoton idiootti joka pitää lapset nälässä.

Meillä ei ole leluja joilla tuonikäiset leikkisivät, eikä myöskään ole rahaa ostaa nyt heidän vierailuaan varten.

Tekisi mieli sanoa että ei tällä kertaa, voitteko viedä ne muualle.. Nuo lapset on ihania, mutta.. en vain jaksa nyt!!

ja ei, en ole heitä pyytänyt. Oletus on että kun paikkakunnalla ovat, lapset tulevat meille kylään.

voit aivan hyvin kieltäytyä koska olet viimeisilläsi. Sanot että supistelee ja liikkuminen on hankalaa. Keräät voimia synnytykseen.
Luulisi heidän ymmärtävän, kun on itsellänsä lapsia. Sano että voivat kaikki poiketa kahville yhdessä kylään, mutta yökyläiliyä ei ole nyt tarjolla!
Tuohan on jo hyväksikäyttöä heidän puoleltaan, ettei ajatella sua.

Se tietää sukuriitaa sitten :( Mieli tekisi sanoa. Mutta tuo äiti onkin "täydellinen" äiti joka on ollut elämänsä kunnossa raskaudet läpeensä. Eli ymmärrystä tuskin löytyy

Hei! Jos et kehtaa kieltäytyä, vaikka kyllä hyvin voit vedota väsymykseen niin laita viestiä, että lapset pakkaavat reppuunsa mieluisia lelujaan, joilla voivat leikkiä sekä esim. pelejä, joita voitte pelailla. Ei teidän tulekaan ostaa toisten lapsia varten leluja yms. Voit hyvin sanoa, ettet jaksa lähteä nyt huvipuistoon jne. Vaikka valehtelet, että on supistellutkin! Vuokraatte vaikka jonkun lasten dvd:n ja sohvalle löhöileen! Tsemppiä!!!

oletko näiden lapsien kummi mahdollisesti vai mitä?
Eivätkö vanhemmat voisi viedä lapsiaan mummolaan jos haluavat lapsivapaan viikonlopun esimerkiksi?
Hitot sukuriidasta, ajattele itseäs ja vauvaa!
Tai kysy mieheltäsi, että jos sä teet vaan ruuat ja hän on lasten kanssa 100%:sti ilman huvipuistoon viemistä, niin sitten voivat tulla. jollei käy, voihan miehesikin soittaa ja ilmoittaa heille ettei nyt sovi.

Jotkut ihmiset vaan haluaa olla toisten kynnysmattoina. Jos et itse laita rajoja, kuka ne laittaa? Annatko kävellä ylitsesi vaikka olisi pää kainalossa? Pitääkö aina yrittää miellyttää jotakuta vaikkapa oman terveyden kustannuksella? Mieti vähän. Milloin on aika sanoa EI? Jos ymmärrystä ei löydy, niin sitä ei löydy. Mitä siitä, kaataisiko se maailmasi?

Hävettää vaan kun meille ne lapset mahtuisi, sinne toiseen yöpaikkaan ei oikein mahdu. Ja joo, toisen kummi olen.

Ei sulla ole mitään häpeämistä. Olet viimeisilläsi raskaana ja sulla on oikeus levätä, itsesi ja vauvan takia. Noilla sukulaislapsilla on varmastikin omat vanhempansa. Ei sinun tarvitse eikä pidä uhrautua vaikka ymmärränkin että haluaisit.

Kummi tai ei. Jos et jaksa/halua, kerrot. Muuten hampaat irvessä vedät shown läpi tälläkin kertaa... ja seuraavalla... ja sitä seuraavalla.

"Ei" on hyvä sana.

Sanot, että ottaisit mielelläsis, mutta olet nyt niin väsynyt, että et pysty.
Voit myös kertoa, että supistelujen/verenpaineen/ liitoskipujen vuoksi lääkäri on kieltänyt turhat rasitukset.

Minä voisin sanoa vaikka "valkoseen valheen" jos en muuten kehtais kieltäytyä. Niinkuin esim. supistelee ja koskaan ei tiedä koska joutuu lähteen.. j ajos sä tosiaan olet viimeisilläsi niin johan se lähtö synnyttämään voi sitten tulla koska vaan.

Sano ei.
Kun olin pienempi niin siskoni halusi minut välttämättä kesällä niille kylään. Äitini antoi ruoka ym.rahaa minusta johtuvista kuluista. Paras oli kun tein siellä "töitä"(autoin siskon miestä työssään, kasvihuoneella ja torimyynnissä)mistä siskon mies sanoi maksavansa pientä palkkaa niin loppujen lopuksi en saanut penniäkään kun siskoni piti palkkani itsellään vedoten ruoka/bensakuluihin.

Kun siskoni sai lapsia ja aina kun ne tulivat minulle hoitoon niin koskaan siskoni ei maksanut mitään. Sanoin suoraan että "turhia" huvituksia ym. on turha odottaa jos ei ole itse valmis maksamaan 6:n lapsen kuluja. No, eipä siskoa enää kiinnostanut laittaa lapsia mulle hoitoon.

Oikeasti, sukuriita tai ei niin sanot suoraan.

Mua kiinnostaa, että minkä ikäisistä lapsista on kyse? Ja mikä on "viimeisillään"?

Nelivuotiaasta ylöspäin leikkivät jo sujuvasti keskenään, ei niitä paljon tarvi leikittää.

Jos et kerran kehtaa kieltäytyä suoraan, niin tosiaan sanot, että omat lelut mukaan ja huvipuistoon et jaksa lähteä.

Yhteistyössä