appiukko ei ole koskaan tavannut sisarpuoliaan, mun tekis mieli ottaa ne selville

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "moi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"moi"

Vieras
ja soittaa niille. onko väärin?
appiukko ei ole paljastanut isäänsä mutta hänen vaimonsa tietää nimen. joten
saisin selville kuka isä on, se on jo kuollut mutta on saanut lapsia aikanaan.
epäilen että nämä lapset ei tiedä että isällään on aijemmin syntynyt lapsi, en ole varma tietääkö lasten äitikään

Ymmärtäisin paremmin, jos kysymys olisi omien vanhempien sisaruksista. Mutta appivanhempien ollessa kyseessä, asia ei kuulu sinulle millään tavalla eikä sinulla ole oikeutta puuttua heidän asioihinsa.

mulle suku on tärkeä. en ymmärrä miksi joku ei halua tietää juuriaan.
olisi kiva tietää ketä ne ovat. jos vaikka joskus olenkin jutellut tietämättä että onkin sukulainen.
appiukko halusi tavata isänsä mutta meni liian myöhään. ei halunnut ottaa yhteyttä sisarpuoliin koska ajatteli että ne luulevat että hän havittelee perintöä. tästä ei nyt ole kyse siis mistään perinnöistä

[QUOTE="moi";24218766]mulle suku on tärkeä. en ymmärrä miksi joku ei halua tietää juuriaan.
olisi kiva tietää ketä ne ovat. jos vaikka joskus olenkin jutellut tietämättä että onkin sukulainen.
appiukko halusi tavata isänsä mutta meni liian myöhään. ei halunnut ottaa yhteyttä sisarpuoliin koska ajatteli että ne luulevat että hän havittelee perintöä. tästä ei nyt ole kyse siis mistään perinnöistä[/QUOTE]

Saman isän lapset ovat täysiä sisaruksia, ei mitään puolikkaita.

[QUOTE="moi";24218766]mulle suku on tärkeä. en ymmärrä miksi joku ei halua tietää juuriaan.
appiukko halusi tavata isänsä mutta meni liian myöhään. ei halunnut ottaa yhteyttä sisarpuoliin koska ajatteli että ne luulevat että hän havittelee perintöä. tästä ei nyt ole kyse siis mistään perinnöistä[/QUOTE]

Eihän ne ole sinun sukulaisiasi, vaan miehesi.

Mun lapset ei ole koskaan tavanneet isänsä isää tai isänisän sukulaisia. Ei taideta sillä suunnalla edes tietää, että isoisällä oli lapsi jo ennen kuin meni naimisiin ja tekaisi pari muksua avioliitossa, sen verran mulla on tietoa. Mun lapsilla voi siis olla sukua vaikka kuinka, mutta jos isoisää ei kiinnosta, niin minkäs teen? Kyllä se suku sitten saa selville, kun alkavat perunkirjoja tehdä, siellä tosta lasten isästä on maininta, kun mies on lapsen aikanaan tunnustanut.

Mun lapset ei ole koskaan tavanneet isänsä isää tai isänisän sukulaisia. Ei taideta sillä suunnalla edes tietää, että isoisällä oli lapsi jo ennen kuin meni naimisiin ja tekaisi pari muksua avioliitossa, sen verran mulla on tietoa. Mun lapsilla voi siis olla sukua vaikka kuinka, mutta jos isoisää ei kiinnosta, niin minkäs teen? Kyllä se suku sitten saa selville, kun alkavat perunkirjoja tehdä, siellä tosta lasten isästä on maininta, kun mies on lapsen aikanaan tunnustanut.

ilmeisesti appiukon isä ei ollut tunnustanut lasta koska perunkirjoituksessa ei oltu yhteydessä appiukkooni

[QUOTE="moi";24218826]ilmeisesti appiukon isä ei ollut tunnustanut lasta koska perunkirjoituksessa ei oltu yhteydessä appiukkooni[/QUOTE]

Tuohon aikaan ei lapsia tunnustettu. Lapsia saattoi olla kelle vain, mutta ruokkoja isän ei tarvinnut maksaa, kun mitään tunnustamisia ei ollut. Vain avioliitossa syntyneet lapset olivat virallisesti lapsia. Lain mukaan ei siis mitään sukua ole nämä sisarukset appiukolle ja onko edes biologisestikaan.

loukkaantuisiko kukaan teistä jos pihaanne kurvaa auto ja sieltä nousee henkilö joka sanoo että sinulla oli veli josta et tiedä. minä en loukkaantuisi, haluaisin ehdottomasti nähdä

[QUOTE="moi";24219051]loukkaantuisiko kukaan teistä jos pihaanne kurvaa auto ja sieltä nousee henkilö joka sanoo että sinulla oli veli josta et tiedä. minä en loukkaantuisi, haluaisin ehdottomasti nähdä[/QUOTE]

Mitäs mieltä miehesi on asiasta, haluaako hän että asiaa aletaan selvittää ja haluaako hän että nimenomaan SINÄ selvität hänen tätiasiansa? Mitä itse tykkäisit jos miehesi alkaisi selvittää sinun vanhempiesi sukulaisten asioita?

[QUOTE="vieras";24219107]Olet katsellut liikaa sitä tv- ohjelmaa Kadonneen jäljillä, jossa etsivät kadonneita sukulaisiaan... Haluat Jenniksi Jennin paikalle.[/QUOTE]

en katso sitä ohjelmaa

Minä selvittelin tässä taannoin kuka oli isäni isä. Isäni on jo aikaa sitten kuollut ja selvisi, että isänsäkin jo vuosia sitten. Selvisi myös, että isälläni on veljiä, joista yksi liki isäni ikäinen (ikäeroa kuukauden päivät). Isän isän vaimo oli kuollut jo vuosikymmeniä sitten ja samoihin aikoihin tiedän isäni yrittäneen ottaa yhteyttä isäänsä. Isän isä ei kuitenkaan ollut halunnut kai olla tekemisissä koska yhteyttä heidän välillään ei koskaan ollut. Sain puhelinnumeron yhdelle isän veljistä, mutta en koskaan ole saanut aikaiseksi soittaa. Numeron sain isäni veljen vaimolta jolta sukunimen ja paikkakunnan perusteella lähdin s-postilla tiedustelemaan tietäisikö hän isän isää tai tämän sukulaisia. Hän pyysi soittamaan ja he olivat tietoisia, että tällainen veli jossain on, mutta eivät yhtään kuka ja missä päin Suomea. Jollain tavalla asia lakkasi minua vaivaamasta nyt kun tiedän ketä he ovat ja sen, että he tietävät isämme olleen olemassa.

[QUOTE="vieras";24219145]Mitäs mieltä miehesi on asiasta, haluaako hän että asiaa aletaan selvittää ja haluaako hän että nimenomaan SINÄ selvität hänen tätiasiansa? Mitä itse tykkäisit jos miehesi alkaisi selvittää sinun vanhempiesi sukulaisten asioita?[/QUOTE]

Olisipa kiva kuulla aloittajalta vastaus näihin kysymyksiin.

[QUOTE="vieras";24219302]Olisipa kiva kuulla aloittajalta vastaus näihin kysymyksiin.[/QUOTE]

miehelleni on ihan sama otanko selville. minua ei haittaa että mieheni selvittelisi minun sukuasioita, tosin sieltä ei mitään luurankoja löydy koska ne luurangot on selvitetty ja ei siis ole mitään uutta selvitettävää

Alkuperäinen kirjoittaja isänisätön;24219213:
Minä selvittelin tässä taannoin kuka oli isäni isä. Isäni on jo aikaa sitten kuollut ja selvisi, että isänsäkin jo vuosia sitten. Selvisi myös, että isälläni on veljiä, joista yksi liki isäni ikäinen (ikäeroa kuukauden päivät). Isän isän vaimo oli kuollut jo vuosikymmeniä sitten ja samoihin aikoihin tiedän isäni yrittäneen ottaa yhteyttä isäänsä. Isän isä ei kuitenkaan ollut halunnut kai olla tekemisissä koska yhteyttä heidän välillään ei koskaan ollut. Sain puhelinnumeron yhdelle isän veljistä, mutta en koskaan ole saanut aikaiseksi soittaa. Numeron sain isäni veljen vaimolta jolta sukunimen ja paikkakunnan perusteella lähdin s-postilla tiedustelemaan tietäisikö hän isän isää tai tämän sukulaisia. Hän pyysi soittamaan ja he olivat tietoisia, että tällainen veli jossain on, mutta eivät yhtään kuka ja missä päin Suomea. Jollain tavalla asia lakkasi minua vaivaamasta nyt kun tiedän ketä he ovat ja sen, että he tietävät isämme olleen olemassa.

niin tästä tuli mieleen että mitä jos appiukkoni sisarpuolet olivat jotenkin saaneet tietää että heitä on vielä yksi. mutta kun eivät tiedä kuka ja isänsä ei ollut tunnustanut mitään. tosi kinkkistä olisi etsiä

Yhteistyössä