anoppi haluaisi syksyllä viedä lapsemme (3v) etelään..

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
"jes"
Tietenkin laskisin. Lapsemme on reissannut anoppini ja appiukon kanssa jo vauvaikäisestä asti. Mutta omille vanhemmilleni en ikimaailmassa antaisi. Eli ei ole kiinni siitä onko anoppi vai oma äiti, eli ei ole väliä siis onko kumpi mummo kyseessä. Vaan asia riippuu mummosta ja siitä millainen suhde hänellä on lapsen lapseensa.
 
jarnuska harmaana
Anopin ja appiukon kanssa en päästäisi, ovat olleet vähemmän tekemisissä,mutta omien vanhempieni kanssa kyllä. Mummila on pojalle kuin toinen koti ja on usein ollut muutaman yönkin putkeen siellä ilman ongelmia. On lisäksi reipas poika ja todella helppo matkakumppani. Se riippuu niin paljon lapsesta, anopista ja tilanteesta.
 
"viiru"
Miksi et antaisi. Poikamme on ollut mun vanhemilla 2 vuodesta asti kesällä maalla 2 viikkoa.
Ja hyvin on mennyt. Ja on nytkin siellä. Täyttää syksyllä 5 v. Noi kesät on aina ollut kaikille kohokohta.
Anna ensin viikonlopuksi anoppilaan yökylään ja katso sitten. En sanoisi suoraa eitä.
Saisitte miehenne kanssa sitä tärkeää omaa aikaa.
 
juu ei
En päästäisi omaa 3-vuotiastani missään tapauksessa niin pitkälle matkalle. Yhden yön yökylässä se on käynyt silloin tällöin anopilla mutta ei missään kauempana. Voin jopa kuvitella että anoppi ehdottaa ottavansa tytön mukaan etelään talvella kun menee itse sinne lomailemaan kahdeksi kuukaudeksi... Puhui siitä jo silloin kun tyttö oli vauva. Mutta en todellakaan antaisi ottaa mukaan pitkälle matkalle.
 
ncj.sa
Mä olen varmaa ainoa joka antaisi ilman muuta. Tosin mun anoppini asuu lähes meidän naapurissa joten on lapselle todella tuttu henkilö. Ikää on vasta 50 eikä tarvitsisi olla huolissaan jos lapsi sairastuisi, anoppi on lääkäri.
 
ulkonainen
[QUOTE="wenla";24218013]Tietysti äidit(suuri osa palstailijoista) puhuvat itsestään. Se nyt vasta outoa olisi, jos joku vastailisi palstalla miehensäkin puolesta...[/QUOTE]

Ymmarran. Mutta minusta tuntuu myos etta aidit eivat ole edes halukkaita kuuntelemaan miehensa (kenties) toisenlaista mielipidetta, vaan etta lapsi ei paase koska aiti niin paattaa.
 
ulkonainen
[QUOTE="wenla";24218019]Jos toinen sanoo kyllä ja toinen ei niin se ei ratkaisee oli se kumman vain vanhemman mielipide.[/QUOTE]

Toisella kerralla lapsi paasee, toisella ei :)?
 
En minäkään antaisi, vaikka meidän 3,5v. tyttö on mummoloissa kuin kotonaan. Usein on 2-3 yötä siellä ja rakastaa sitä. Myöskin on luotettavat mummot. Mutta parin yön Suomen kesämökkireissu on kyllä ehdoton maksimi noin pienenä. Sitten kouluikäisenä toki saa lähteä mummojen kanssa ulkomaillekin.
 

Yhteistyössä