ikinä en ole täällä miehestäni avautunut, mutta nyt ottaa päähän ihan sairaasti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kello
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kello

Vieras
lähti 3 tuntia sitten vanhempiensa luo 2km päähän tulostamaan ÄKKIÄ yhden paperin kun oma tulostin rikki. ja siis tosiaan 3 tuntia sitten.
ei tekstaria, ei puhelua, ei mitään.. ja TIEDÄN ettei tasan ole siellä enää, voisin lyödä vasemman jalkani vetoa et istuu kavereiden kanssa terassilla.

ei mulle jokaista liikettä tarvii raportoida, mutta eikö se olis ihan kohteliasta pitää toinen kartalla? jotenkin tyhmä olo.. en osaa selittää.
ja tämä siis toistuu kyllä ihan riittävän usein, että sitä saa varmaan mitä tilaa kun ite olen sen miehekseni ottanut, mutta silti.

asiasta kun puhutaan, niin mies ei ymmärrä mun pointtia ja mä turhaudun ja hermostun ja sit tulee riita.. :ashamed:

tiedätteks mitä tarkotan...?

mun mies ei taas ikään kerro lähtiessään että minne menee... jos meen vessaan se voi vaikka lähteä sillä aikaa ilman että on missään vaiheessa kertonut menevänsä jonnekkin....

Mua ärsyttää hirveästi sellanen että lähdetään sanomatta mitään tai sitten jollain pikkureissulla viivytäänkin puoli päivää ilmottamatta. Ei sitä tarvi kaikkea raportoida ja lupia kysellä, mutta mun mielestä on kohteliasta ilmoittaa vaikka tekstarilla, jos on jossain muualla kuin toinen olettaa. Ihan jo senkin takia, että jos jotain sattuis, on hyvä tietää missä toinen menee. Jotkut tuntuu ahdistuvan ihan hirveästi jos ei saa vaan koko päivää huidella jossain kertomatta mitään, mutta kyllä mun mielestä ihan peruskäytöstapoihin kuuluu, että vähän jotain ilmoittelee. Tietenkin sekin on hirveetä, että toisten pitää vartin välein raportoida sijaintinsa ettei puoliso täysin sekoa.

Jeps, tuttu tunne, kuten joku jo kommentoi, voimia ja rauhaa... Ei tapahdu meillä usein, mutta riittävän usein (ja kerran, kun olin kaksi vkoa laskettuun aikaan, argh). Auttaa (siis itseäsi henkisesti), kun teet joskus samat temput miehelle!

Sellasta se on. Mä en ymmärrä, että jos ei ole mitään pakollista syytä olla puhelimen tavoitettavissa, niin miksi sitä pitäisi joka askeleestaan olla tilivelvollinen. Vaikka olisi miten parisuhteessa ja sitä ja tätä.

Tiedän,mitä tarkoitat.

On inhottavaa elää epätietoisuudessa, että kun toinen lähtee vaikka postimerkkiä ostamaan, niin ei voi luottaa, että se tulee sieltä selvinpäin takaisin.

Jos lähdetään terassille, niin sitten sanotaan, että lähdetään terassille. Eikä käytetä mitään tekosyitä.
Mutta taitaa useimmiten nämä "karkaajat" olla vähän alkoholiongelmaisia tyyppejä?
Ei kai muuten tarvitsisi keksiä tekosyytä baariin lähtöön?

Ja nämä tilivelvollisuus-vastaukset, niitä vastaa ihmiset, jotka ei tiedä,minkälaista on elää alkoholistin kanssa.
En tietenkään tiedä, onko ap:n miehellä alkoholiongelmia, mutta aloin puhua omia muistelujani.
Ja vieläkin puistattaa se epätietoisuus.

Juu, no minä olen elänyt alkoholistin kanssa 17 vuotta elämästäni ja olen edelleen sitä mieltä, että joka askeleestaan ei tarvitse olla tilivelvollinen.

Ei tarvitsekaan, mutta voi hyvin sanoa, että menee baariin. Miksi pitää valehdella menevänsä jonnein muualle?
Ja helpostihan useille tietenkin tulee mieleen, että se akka on se nalkuttava akka (ja vielä lihonutkin :D) Ihan oikeasti en ollut se nalkuttava akka (niinhän mä luulen jne jne...) ja yhtä pyöree, kuin aina ennenkin :)

No, mutta kuitenkin, jos sanoo menevänsä baariin, niin siellähän sitten on. Ja siihen päättyy tilivelvollisuus joka askeleelta.
Ja olisi aika kohteliasta kuitenkin sen postimerkin oston jälkeen ilmoittaa, että käväsenpä parilla. Ja senhän tietää, että harvapa sitä ihan parilla käy :D

[QUOTE="vieras";24213452]Siis Datako se oli mies? Mä muistin että sun nikkis ja pitkin iltaa ihmetelly että onpa naisellisen näkönen ukko : O[/QUOTE]

Data? Mun mies? Vai mikä mies? Ei ainakaan mun mies, eikä meillä ole muutenkaan mitään tekemistä keskenämme. :D Ja miten Data tähän edes liittyi?

Voihan sen sanoa, että menee baariin, mutta menikö edes sinne? Ja kyllä minäkin parisuhteessa ollessani saatoin käydä paikoissa, joista en miehelleni raportoinnut. Ja tämä ei siis ollut se syy, miksi suhde meni poikki. :)

Pitää luottaa tytöt ja pojat, pitää luottaa. Ja jos ei luota ja joku asia, esim. alko on selkeästi ongelma, niin siitä pitää jutella. Jos kotona tulee seinä vastaan ja juttelusta ei tule mitään ja asia todella on ongelma, niin sitten mennään juttelemaan jonnekin muualle.

Kyllä meilla on tapana ilmoittaa yleensä toiselle, koska tulee ja menee, esim. ruokailun takia. Enkä nyt tosiaan tarkoita että jos mies lähtee vaikka kavereiden kanssa ulos että pitää joka liike raportoida. Ihan vaan suurin piirtein aikataulua että koska on kotona, ettei tarvitse huolestua ja voi aikatauluttaa omaa päivää sen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyy;24211131:
mun mies ei taas ikään kerro lähtiessään että minne menee... jos meen vessaan se voi vaikka lähteä sillä aikaa ilman että on missään vaiheessa kertonut menevänsä jonnekkin....

Meillä oli ihan sama.

[QUOTE="vieras";24214139]Niin. Apn mies sanoi pikaisesti käyvänsä asioilla. Eli pikainen on kai max tunti? Ja sitten menee vähintään 3 tuntia ilman selityksiä missä viipyy -eikö siinä tämä ukko petä luottamuksen? Valehteli, ettei mene kauaa?[/QUOTE]

Tarkoitin luottamuksella lähinnä sitä, että ei tarvitsisi olla pelko perseessä koko ajan toisen puolesta, vaikkei hänen liikkeistään jatkuvasti tietäisikään.

Mutta kuten tuossa yllä jo mainitsin, niin mikäli esimerkiksi se alkoholi todella on ongelma, niin siitä olisi ihan hyvä keskustella kotona tai jopa sen ulkopuolella, jottei tarvitsisi edes alkaa pohtimaan näitä luottamuspula-asioita.

Olettaen tietenkin, että tämä luottamuspula tässä yhteydessä ljohtuu nyt nimenomaan alkoholin käytöstä, eikä muusta. Sitähän me emme tiedä, koska tässä meillä on luettavana vain ap:n versio asiasta.

Asioita kannattaa muutenkin yleisesti ottaen lukea ja kuunnella vähän valkoivasti ja funtsia, että saattaisikohan niissä olla myös joku muu näkökulma kuin se ääneen sanottu yhden ihmisen, kenties suht voimakkaallakin tunnelatauksella kerrottu versio.

Tai näin mä ainakin ajattelen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä