Hömppää vaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Tänään marjametsällä tytön (6v) kanssa pohdittua:

- Äiti, mitä keijut ja menninkäiset syövät?
- No ne vois syödä vaikka metsämansikoita, vadelmia, mustikoita, sieniä ja vaikka kalaakin. Ja ne voivat juoda koivunmahlaa tai lähdevettä ja iltaisin nuotiolla menninkäisten kanssa ahvenia paistaessa keitellä koivunlehtiteetä.
- Mä niin toivoisin, että mä voisin olla keiju. Ja melkeinhän mä oon, mutta mä en vaan osaa lentää :heart:

- Äiti, onko karhuja olemassa täällä meilläpäin?
- On. Mutta ei niitä tarvitse pelätä yleensä, ne kyllä kiertää ihmisen, kun ne haistaa ja kuulee ihmisten liikumisen ja olemisen metsässä.
- Jos mä kuitenkin sit ihan varmuudenvuoksi koitan vaikka välillä, että tulis iso pieru ja aika kovaa, niin ne haistais ja kuulis paremmin? Jooko? :laugh:

- Äiti, mitä sit jos tulee hirvi?
- No en mie tiiä... mutta se hirvi kyllä varmaan lähtee karkuun kun se näkee ihmisen. Vaikka se on iso, niin ei se ihmisten kimppuun käy.
- Niin, kun se varmaan tietää, että sua ei kannata suututtaa... :whistle:

Kaikenlaista sitä pienen ihmisen mielessä pyörii...

:D Varmasti sellainen paviaanin tai marakatin poikanen ois ihana lemmikki - ja varsinkin elefanttiin verrattuna varmaan pieniruokaisempi ja paremmin vaikka viereen sopiva unikaveri ;) :)

Elefantti tuottaas hyvin lannootetta ja vois tienata sitä myymällä. Toisaalta taas menis sapuskoohin aika paljo rahaa...

Yhteistyössä