Muovilautaset häissä?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Sopiiko muovilautaset hähin? Meillä siis yksi teemaväri on musta ja haluaisimme lautaset mustana. Ongelmana on se, etten ole löytänyt paikkaa josta saisi lainatuksi mustia lautasia ja sellaisen lautasmäärän ostaminen tulisi kalliiksi. Nyt löysin netistä edullisia mustia, neliskanttisia lautasia, mutta ne ovat muovia. Mitä teille tulee mieleen muovilautasten käytöstä häissä?

No jos häät olisi ulkona, niin ymmärtäisin paremmin muovilautaset., kuin kauniissa kattauksessa sisällä. Tokihan se ruoka maistuu samalta oli se sittn muovia tai posliinia.
Itsehän te sen tietty päätätte, jos lautanen on muuten kaunis ja sopii kattaukseen niin mikäs siinä.
Mikä on "halpa" hinta muovilautaselle?
Ikeassahan on (ainakin viimeks ollut kun olen astioita katsonut) mustia lautasia, eikä hintakaan niissä ole huima.

Mä kyllä mulkoilisin ja kierittelisin lautasia käsissäni ja avecilleni varmaan kommentoisin tyyliin, onpa halvan oloista...
Tai riippuu ihan millaiset juhlat ovat kyseessä, eli metsätorpalla pidetyt häät taas tuntuis kummalta jos siellä ei olis muovilautasia... mutta normaalihäät niin multa tulee ehdoton tyrmäys muovilautasiin, oli ne sitten kuinka kovaa muovia tahansa.

Joo-o, eikö teillä ole mahdollisuus pitää lautaset valkoisina ja muu tilpehööri, koristeet ym ym sitten mustana?

"..."
Riippuu mielestäni vähän häiden muusta tasosta. Jos tarkoitus on pitää tyylikkäät ruokahäät, joissa on panostettu ruokaan ja juomaan ja lasit ja aterimet ovat tyylikkäitä, on mielestäni aikamoinen tyylirikko käyttää muovilautasia, vaikka ne kuinka sopisivat muuten teemaväriin. Jos kyseessä ovat muutenkin rennommat häät, ruoka on melko tavanomaista ja tarkoituksena on vain pitää hyvät bileet, niin en näe muovilautasissa mitään vikaa.

"huokaus"
No eikö siihen nyt käy normi halpis valkoisetkin?
Kyllä nykyään on sitten tarkkaa kun lautastenkin pitää olla tietyn värisiä :LOL:
Kyse kuitenkin isoista (luulisin) juhlista eikä mistään pienistä rapukesteistä

"vieras"
Samaa mieltä muiden kanssa: itse päätätte ja "kärsitte" sitten nahoissanne jos lautaset ei jollekin kelpaa. Mut jos on hienot häät tulossa ja kattaus muuten fiini niin sitten mielummin tavalliset valkoiset lautaset kuin muoviset.

"joku vaan"
Mulla on Hobby Hallin mustat kuusikulmaiset lautaset tai siis lautassarja. Eipä ne mitään kaikkein juhlavimpia ole mutta toimisivat värinsä puolesta. Googleta, saisiko niitä enää mistään. Mä oon ne saanut joskus 15 vuotta sitten :)

juuh
Olisiko mitenkään mahdollista, että lautaset olisivat valkoiset ja pöytäliina ja servetit mustat. Valkoiset lautaset on paljon helpompi esim. vuokrata, eikä jää röykkiöittäin lautasia varastoon häiden jälkeen. Tällä tavalla se musta värikin korostuisi paremmin, kun valkoiset lautaset korostavat sitä.

"vieras"
Omiin häihini en muovilautasia huolisi, samoin kiinnittäisin huomiota jos vieraana olisin häissä, jossa tarjoiltaisiin ruokaa muovilautasilta. Varsinkin, jos muut astiat (tarjoilukulhot, lasit ym) olisivat ihan "kunnollisia." Miksei tosiaan sitä mustaa voi tuoda esiin esim. lautasliinojen/pöytäliinojen/pöytäkoristeiden muodossa?

heeei
Itselläni ei ole tapana keskittyä häissä lautasiin tai muuhunkaan yksityiskohtaan vaan yleiseen tunnelmaan. Jos lautaset ovat sinun mieleesi niin ota ne. Nää on sun häät :)
Mun mielestä se tunnelma ja kokonaisuus muodostuu yhdessä niistä vieraista, juhlapaikasta ja muista yksityiskohdista.
Kun koristukset sun muut on kauniit ja harkitut juhlien järjestäjistä jää kyllä muisto, että olivat halunneet vieraiden viihtyvän. Olivat siis nähneet vaivaa.

"alkup."
Juu itsestäkin tuntuu ettei ne ehkä ihan sopis tyyliin kuin väreiltään. Valkoisetkin lautaset tietysti käy, mutta olis mukava jos löytäs edullisesti ne mustat ettei tarttis aina niitä iänikusia valkosia käyttää. Pitäs ehkä yks satsi noita lautasia tilata ja kattoo millaset ne oikeesti on ja jos ei miellytä niin sitten kai on pakko keikauttaa värit toisinpäin.

vaimo jo
Pakkoko lautasienkin olla "teeman väriset"? Moni on jo ehdottanut servettien ym valitsemista värin mukaan. Kyllä mä haluaisin syödä ateriani ihan oikealta lautaselta... tai tarjota omille vierailleni juhlan arvokkuuteen kuuluvalla tavalla.
Ihan sama saako Ikeasta halvalla, jos niille lautasille ei ole mitään jatkokäyttöä. En itse haluaisi 100kpl lautasia kaappiini tilaa viemään ja pölyttymään.

"alkup."
Pakkoko lautasienkin olla "teeman väriset"? Moni on jo ehdottanut servettien ym valitsemista värin mukaan. Kyllä mä haluaisin syödä ateriani ihan oikealta lautaselta... tai tarjota omille vierailleni juhlan arvokkuuteen kuuluvalla tavalla.
Ihan sama saako Ikeasta halvalla, jos niille lautasille ei ole mitään jatkokäyttöä. En itse haluaisi 100kpl lautasia kaappiini tilaa viemään ja pölyttymään.
No voi jee. Mikä estää myymästä lautasia häiden jälkeen (jos Ikeasta siis ostas)? Pakkoko niitä on kaappiin jättää pölyttymään. Kuten edellä jo totesin, haluaisin tehdä itse toisinpäin kuin tavallisesti. Kaikissa häissä on ne valkoiset lautaset ja teeman mukaiset servetit, itse haluaisin tehdä toisinpäin (mustat lautaset ja valkoiset servetit). Katsotaan nyt mihin ratkaisuun päädytään.

Yhteistyössä