Hyvä Terveys - Painonhallintaohjelma laihtujalle. Onko kukaan testannu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lihaksikas läski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lihaksikas läski

Vieras
Liikunta mulla ok, mut paino ei laske. Aattelin, että oisko toi hyvä tapa saada ruokavalio kondikseen? Jos on kokemuksia suuntaan tai toiseen, niin kuulisin mielellään.

Mikset kävisi kiloklubi.fi- sivuilla? Tämän avulla itseltäni on pudonnut paino 6 kuukaudessa 8kiloa. Rekisteröityminen on ilmaista, sieltä löytyy vertaistukea, infoa yms. muuta. Samalla voit seurata syömistäsi kirjaamalla ruokasi päiväkirjaan. Kiloklubissa laskevat Sinulle alkutietojen jälkeen sen oikean kalorimäärän.

Liikuntapäiväkirjan avulla saat tietää, että onko likuntamuotosi oikeasti tarpeeksi tehokasta ja sisältääkö se riittävästi vaihtelua.

Käy kurkkaamassa, et menetä mitään =)

Mikset kävisi kiloklubi.fi- sivuilla? Tämän avulla itseltäni on pudonnut paino 6 kuukaudessa 8kiloa. Rekisteröityminen on ilmaista, sieltä löytyy vertaistukea, infoa yms. muuta. Samalla voit seurata syömistäsi kirjaamalla ruokasi päiväkirjaan. Kiloklubissa laskevat Sinulle alkutietojen jälkeen sen oikean kalorimäärän.

Liikuntapäiväkirjan avulla saat tietää, että onko likuntamuotosi oikeasti tarpeeksi tehokasta ja sisältääkö se riittävästi vaihtelua.

Käy kurkkaamassa, et menetä mitään =)

Olen siellä jo. Ei auta mulla tuohon ruokajuttuun. Ensinnäkään en jaksa merkata niitä kovin pitkiä aikoja kerrallaan ja toiseks mulla jää aina kuidut vajaaks ja kolmanneks ei se silmämääräinen mulkasu välttämättä ole totuus ateriakoosta. Kiloklubin sivulta mä juurikin tuon ruokavalion bongasin. Ajattelin, että tolla sais tasapainoisen ruokavalion ja hyvän ateriarytmin ku ois selkee suunnitelma mitä syö, millon syö, minkä verran syö.

Minä vannon Kalorilaskurin nimeen, sillä oon saanut pudotettua kiloja ja löytyy kattavammin ruoka-aineita/ruokia kuin Kiloklubista, jota olen myös kokeillut. Esim pari viikkoa voi kokeilla tekstiviestirekisteröinnillä, ja siitä menevä parin euron maksukin motivoi, kun ei halua tyhjästä maksaa :)

No, mulla on varmasti suurin ongelma toi rytmitys. Aamupala ei ole koskaan menny suosiolla alas ja muutenkin syöminen (ja mässyttäminen) on hyvinkin iltapainotteista.

Mulle tuo kiloklubi on ollut ihan taivaanlahja. Tajusin, että vaikka kuinka liikun yms. niin liikuntamuoto on ollut hyvinkin ykspuolista.
Aluksi merkitsin kaiken ylös, lopulta tajusin, että osaan asian varmasti ilman joka päiväistä merkintääkin. Vaakahan sen totuuden kertoo.

Töissä eräs fysioterapeutti kerran sanoi, että pitkään yksipuolista liikuntaa harrastaneella on myöhemmin vaikea pudottaa/hallita painoaan. Tähän on syynä juurikin se, että liikuntamuoto on pysyvää eikä siinä tapahdu vaihtelua. Jos aina vaan kävelee tai käy joskus juoksemassa, niin kroppa ennen pitkää tottuu tähän. Viisaampaa olisi lisätä liikunnassakin erilaisia lajeja, jotta saisi maksimaallisen hyödyn itsellesi.

Miten ihmeessä et voi saada riittävästi kuituja jos ruokavaliosi ei olisi monipuollista? Ei kaikkia tarvitsekaan sinne merkitä vaan kysehän on siitä, että opettelee syömään oikein. Kyse on elämänmuutoksesta, ei siis poppakonsteista tai erilaisista painonhallintaohjelmista. Älkää liiaksi turvautuko niihin ohjelmiin.
Nämä ohjelmat ovat vain apukeinoja painonhallintaan, ei siis ole tarkoitettu olemaan osa sun elämääsi koko elämäsi ajan. Joskus olet ihan omillasi ja silloin juurikin sinun pitää ihan silmämääräisesti arvioida ruokasi.

[QUOTE="Poppana";24194888]Mulle tuo kiloklubi on ollut ihan taivaanlahja. Tajusin, että vaikka kuinka liikun yms. niin liikuntamuoto on ollut hyvinkin ykspuolista.
Aluksi merkitsin kaiken ylös, lopulta tajusin, että osaan asian varmasti ilman joka päiväistä merkintääkin. Vaakahan sen totuuden kertoo.

Töissä eräs fysioterapeutti kerran sanoi, että pitkään yksipuolista liikuntaa harrastaneella on myöhemmin vaikea pudottaa/hallita painoaan. Tähän on syynä juurikin se, että liikuntamuoto on pysyvää eikä siinä tapahdu vaihtelua. Jos aina vaan kävelee tai käy joskus juoksemassa, niin kroppa ennen pitkää tottuu tähän. Viisaampaa olisi lisätä liikunnassakin erilaisia lajeja, jotta saisi maksimaallisen hyödyn itsellesi.

Miten ihmeessä et voi saada riittävästi kuituja jos ruokavaliosi ei olisi monipuollista? Ei kaikkia tarvitsekaan sinne merkitä vaan kysehän on siitä, että opettelee syömään oikein. Kyse on elämänmuutoksesta, ei siis poppakonsteista tai erilaisista painonhallintaohjelmista. Älkää liiaksi turvautuko niihin ohjelmiin.
Nämä ohjelmat ovat vain apukeinoja painonhallintaan, ei siis ole tarkoitettu olemaan osa sun elämääsi koko elämäsi ajan. Joskus olet ihan omillasi ja silloin juurikin sinun pitää ihan silmämääräisesti arvioida ruokasi.[/QUOTE]

Liikunta ei kai ole yksipuolista, kun opettelen juoksemaan (lenkkeilen siis toisinaan), pyöräilen, kuntopyöräilen, joogaan, jumppaan (toistaiseksi ilman painoja eli oma paino vastuksena). Lisänä puutarhatyöt ja rempat, ynnä muut hyötyliikunnat (mä olen aika innokas kodinhoitaja :D) ja tietty kesällä pihapelit sun muut. Liikuntamäärä on nyt lisääntynyt, kun koitan noista kiloista päästä. Miksihän se liikunnan lisääminen ei vaikuta kuitenkaan painoon, kun se ei ole tarkoittanut ruuan määrän lisäämistä?

Jokin ruokavaliossani on vikana, mutta vaikka kuinka yritän sitä objektiivisesti tarkastella, niin en löydä sitä syytä, miksi paino ei laske. Siksi ajattelisin tällaisen valmiin ruokavalion selvittävän, missä mättää. Ehkä koen sellaisen Ahaa-elämyksen.

Yhteistyössä