Huippumies vai jotain muuta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TiinaHki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TiinaHki

Vieras
Oon tässä kesän aikana tutustunut varsin mielenkiintoiseen tyyppiin. Mies elää omilla ehdoillaan ja nostan sille hattua. Saattaisin jopa olla tästä miehestä vakavamminkin kiinnostunut, mutta en tiedä vaan että saisinko soviteltua elämäni hänen kanssaan. Toki nää on vasta pohdintoja, alustavia sellaisia, mutta kumminkin.

Mies elää suht. syrjässä omalla tilallaan. On rakentanut sinne ittelleen tuulivoimalan ja sitten hänellä on kans aurinkopaneeleja. Saa noista kaiken energian. Kasvattelee kaikkia kasveja itekseen, sano että käy kerran kahdessa viikossa kaupassa.

Ei tee mitään "oikeeta" työtä. 40v mies siis on nykyään. Opiskellu yliopistossa mutta keskeyttänyt useita eri aloja. Työskennelly kans monissa eri hommissa, mut sanonu, ettei enää mee töihin koskaan. En tiedä miten rahoittaa elämänsä, mutta ei ainakaan omien sanojensa mukaan saa valtiolta penniäkään (hänen arvojaan vastaan). Ei elä leveesti, mutta aina on rahaa. Esim. kun hänet kutsuttiin häihin Espanjaan niin lähti saman tien tms.

Ei oo lapsia edellisistä, suhteita on kyllä ollut.

vaikka toisaalta toihan kuulostaa aivan ihanalta elämäntavalta ja asenteelta, niin äiti on opettanut epäilemään ja ihmettelemään. Mitäs jos kysyisit ihan suoraan? Vaikka sehän ei siis kenellekään kuuluu... mutta sano että kiinnostaa silti niin pirusti :D

Ei kasvata kukkaa eikä muutakaan semmosta. Jossain on vihjannut, että on säästänyt ja perinyt vähän rahaa ja sijoittanut noi. Luki kyllä jotain taloustietä (muun lisäksi) ja on jonkin sortin "talousnero", vaikkei semmoset asia kauheesti ilmeisesti enää kiinnosta. Uskon, ettei oo mitään laitonta.

hyvä kun tyydytit meidän tiedonhalun ja skandaalihakuisuuden tulotiedoilla :D Tuohon sopeutumiseen/sopeuttamiseen... katsele rauhassa. Kun tapasin mieheni, ajattelin, että noihin juttuihin en kyllä koskaan lähde (mitä hän touhusi) mutta ajan ja rakkauden kanssa, huomaan että "hänen työhön ja elämään" sulautuminen on ollut normaalijatke suhteellemme, enkä mieti sitä edes enää. Asiat yhdistyy. Nykyään tuntuu, että jo ennen suhdetta pitäisi olla toisesta selvät sävelet ja yhteiset halut ja tavoitteet. Tottakai, jossain määrin, mutta mites ne yhdessä syntyvät suunnat elämälle.. no tälläsiä mä mietin. Hyvää kesää :)

[QUOTE="Niin";24180330]No jostain varmuudella rahaa saa jos talvetkin hengissä pysyy, silloin ei oikein kasvimaan tuotoilla pärjää.

Mitä hän päivät tekee?[/QUOTE]

Hän on välillä talvisin ja keväisin (maksimissaan Juhannukseen asti) tehnyt jossain hommia, en nyt haluu kertoo tarkemmin. Siis tarkotin tossa aiemmin, ettei oo tehnyt enää säännöllistä työtä.
Mut ei hän ole minkään rikkaan suvun musta lammas. Tai sit niit on enempi, koska hänen veljensä on ihan tavallinen duunari jossain Perä_Hikiällä.

Ei se kasvimaa tuota kuin hänelle omiin tarpeisiin, mitä joidenkin naapurien kanssa jotain pientä vaihtoa.

Päivät hän "hoitaa tilaa", lisäksi hän saattaa lähtee 2 kuukaudeksi kiertää maailmaa. Tosin kesät on aina Suomessa. Nyt jutteli, että suunnittelee 8 kuukauden pituista maailmankiertoreissua. Sinne olis kyl kiva päästä mukaan, mutta luulen että hän haluaa mennä yksin...

luulen ap että mies on periny vähän isomman summan rahaa kun mitä sinulle kertoo ;) osinkotuloillahan ihan kivasti elelee jos on oikein sijottanu.

ota selvää viimesestä verotuksesta jos asia kiinnostaa. sitten ainaki tiiät miten paljon on varallisuutta ja tuloja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24180555:
luulen ap että mies on periny vähän isomman summan rahaa kun mitä sinulle kertoo ;) osinkotuloillahan ihan kivasti elelee jos on oikein sijottanu.

ota selvää viimesestä verotuksesta jos asia kiinnostaa. sitten ainaki tiiät miten paljon on varallisuutta ja tuloja :)

Mistä noi voi tarkistaa ?

No nyt selvisi jotain, olen siis tosiaan näin utelias. Huh huh :) Miehellä oli ansiotulot jotain 5000 euroo koko vuonna, mutta pääomatulot sitten 30 000 !!! Eli ei mikään rikas, mutta enempihän toi on kuin mitä suurin osa tienaa. Ja varsinkin kun menot aika pienet, siis perusmenot ei noi matkat sun muut.

Edellisenä vuonna tuosta ansiotulot 10 000 ja po-tulot "vain" 15 000

Eli mitähän tosta vois päätellä

Hyvä ihme. Luin tuossa aikaisemmin ketjua ja ajattelin, että älä nyt vaan mene mistään toisen selän takana tulotietoja etsimään. Olisit antanut toisen kertoa itse, sitten kun häntä olisi huvittanut asiasta puhua. Itselläkään ei ole ns. normitulot, ja mua oksettaa ajatus että joku ne selvittäisi noin. Ei kai niillä toisen tuloilla pitäisi olla mitään merkitystä, jos oikeasti haluat häneen tutustua? Varmasti asia olisi selvinnyt ajan mittaan muutenkin.
Mitäkö siitä voi päätellä? Kysy mieheltä itseltään. Että kuule, sulla kun oli näitä tuloja viime vuonna tällä tavalla -joo, kato verotoimistosta lötytyy- ja sitä edellisenä vuonna näin, niin..

No nyt selvisi jotain, olen siis tosiaan näin utelias. Huh huh :) Miehellä oli ansiotulot jotain 5000 euroo koko vuonna, mutta pääomatulot sitten 30 000 !!! Eli ei mikään rikas, mutta enempihän toi on kuin mitä suurin osa tienaa. Ja varsinkin kun menot aika pienet, siis perusmenot ei noi matkat sun muut.

Edellisenä vuonna tuosta ansiotulot 10 000 ja po-tulot "vain" 15 000

Eli mitähän tosta vois päätellä

30000:n pääomatulot on tosi suuret jos ei ole mitään omaa firmaa mistä niitä nostaa tai metsäpalstaa josta kerran pariinkymmeneen vuoteen jotain hakkaa. Jos pääomatulot on pörssiosinkoja tai vuokratuloja on omaisuutta luokkaa puolimiljoonaa.

[QUOTE="pom";24181266]Hyvä ihme. Luin tuossa aikaisemmin ketjua ja ajattelin, että älä nyt vaan mene mistään toisen selän takana tulotietoja etsimään. Olisit antanut toisen kertoa itse, sitten kun häntä olisi huvittanut asiasta puhua. Itselläkään ei ole ns. normitulot, ja mua oksettaa ajatus että joku ne selvittäisi noin. Ei kai niillä toisen tuloilla pitäisi olla mitään merkitystä, jos oikeasti haluat häneen tutustua? Varmasti asia olisi selvinnyt ajan mittaan muutenkin.
Mitäkö siitä voi päätellä? Kysy mieheltä itseltään. Että kuule, sulla kun oli näitä tuloja viime vuonna tällä tavalla -joo, kato verotoimistosta lötytyy- ja sitä edellisenä vuonna näin, niin..[/QUOTE]

No en aio ottaa puheeksi :) Halusin selvittää ihan siksi, että en tunne miestä ja halusin varmistua ettei ainakaan oo mitään laitonta taustalla. No siis itse tyyppi on todella hyväsydämminen ja ei tekis mitään arveluttavaa, mutta jonkun verran sillä on kavereina sellaisia pikkasen laitapuolen tyyppejä.

Nyt kun toi tuli selvitettyä, niin sitten voi jossain vaiheessa vaivihkaa kysellä että mistä ne rahat tulee. Ellei tule ilmi itsestään.

Yhteistyössä