turvalukko kiinni kotona ollessa kerrostalossa, turvallisuus riski?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmu

Vieras
olen miettinyt että jos pitää esim yöllä turvalukkoa päällä niin jos syttyy tulipalo ja on TODELLA kiire ilos niin avainten etsiminen ja turvalukon avaaminen vie paljon aikaa kun näkyvyys eteenpäin on nolla savun takia.

[QUOTE="hmm";24178651]Jos on turvaton olo niin jätän ne avaimet siihen lukkoon roikkumaan kun olen sen lukinnut, siinähän ne on valmiina jos pitää nopeaan päästä pois.[/QUOTE]

Peesi.

Mulla turvalukon avain on aina ovessa kiinni. Ei koskaan tarvitse hakea sitä, missä se on.

[QUOTE="vieras";24179135]No esim. Turussa, kun ex- mies tulee raivoamaan oven taakse. Turvalukko pidättelee hiukan kauemmin ja poliisit voi ehtiä paikalle. Ja ihan vinkkinä, että ne turvaketjut ovat iso vitsi. Jos oven saa normaalilukosta auki, se turvaketju irtoaa kun ovea nykäisee reippaasti ulospäin.[/QUOTE]

Eiköhän painava sohva tarvittaessa oven takana toimisi myös... ;)

Ei itselle ole tullut vastaan tilannetta, jossa turvalukosta olisi ollut apua, siksi pitää kysyä.

Jos turvalukko kiinni kotona ollessa niin ehdottomasti avaimet pitää olla ovessa.
Mieti myös sitä ylettyykö lapset lukkoon ja saavatko oven auki hätätilanteessa jos vaikka itse olet jo tajuton.

[QUOTE="vieras";24179176]väliovet aukeaakin sisäänpäin[/QUOTE]

Mutta kaikilla ei ole sitä väliovea. Meillä ei esim. ole nykyisessä asunnossa sellaista, eikä sitä oikein saa laitettuakaan. Mielelläni ottaisin vaimentamaan rappukäytävästä kantautuvia ääniä.

[QUOTE="vieras";24179166]Kerrostalossa ovet aukeavat ulospäin, ei auta sohvat eikä senkit :D[/QUOTE]

Kirjahylly tai kirveen hamarapuoli? :saint:

Jos ovesta tosissaan haluaa, ottaa moottorisahan tai kirveen ja alkaa riehua, ei siinä lukko enää pelasta.

Ei meillä turvalukko ole silloin kiinni, jos porukkaa on sisällä. Yleensä se lukitaan silloin, kun porukka ei ole kotona. Tämä senkin takia, että vakuutus ei korvaa, jos joku murtautuu sisään.

Ei meillä turvalukko ole silloin kiinni, jos porukkaa on sisällä. Yleensä se lukitaan silloin, kun porukka ei ole kotona. Tämä senkin takia, että vakuutus ei korvaa, jos joku murtautuu sisään.

Harvemmin mitään murtojälkiä jää oveen murtautujilta. Ne on ammattilaisia tai jotain henkilöitä jotka ovat saaneet avaimen. Kaikki ei ole niin rehellisiä vaikka edessäpäin esittäisivät ystävää tai tukijaa. Rohkeimmat ja röyhkeimmät osaa käydä varkaissa tai tehdä ilkeyksiä, vaikka asukkaat on kotona. Esim. rivitaloissa on ihan hyvä ollä joku kuorivalvonta tai hälytin ovella varsinkin jos ei ole suoraa näköyhteyttä. Ihan mihin vuorokauden aikaan vaan voi voro vierailla.

Lähtökohta on se, että ovesta on a i n a päästävä ulos.

Lukot on tehty asiattomien sisäänpääsyn estämiseksi.
Ei koskaan hätätilannetta pakenevien estämiseksi.

Jos joku on eri mieltä niin olkoon kunhan ei suunnittele julkisia rakennuksia.

Yhteistyössä