Tunnistaako kukaan näitä kukkia/kasveja? Entä osaako kukaan neuvoa kukkapenkki-ongelmassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Meillä kukkapenkissä siis paljon kukkia joita en tunnista. Ostettiin valmis talo jossa oli kukkapenkkikin laitettu valmiiks, mut siinä olevista kukista ei mitään tietoa. Osaako kukaan auttaa? Tunnistatteko?

Entä osaako kukaan sanoa mitä tuon kukkapenkin kanssa pitäs tehdä kun se on räjähtäny käsiin? Rikkaruohot siis. Se vaan rehottaa vaikka miten kitkis ja nyt se on jo paikotellen sellanen etten tunnista mikä on rikkaruoho ja mikä ei. Vaikka miten yrittäs kitkee niin tuntuu et se on hetkessä samanlainen taas. Mitä sille siis vois tehdä?

Mutta tässä niitä tunnistamattomia kukkia:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Osa noista on siis jo kukkinu. Viides on kukkinu, mut kuvassa näkyy vielä valkonen kukka jollasia oli täynnä. Samoin 8. on kukkinu, kuvassa näkyy vielä yks punanen kukka. Samoiten 12. on jo kukkinu ja siitä en valitettavasti muista millanen kukka on.

Sit 10. ja viimenen kuva on samoja kukkia, toisessa näkyy kukka paremmin.

Viimeksi muokattu:
Meillä kukkapenkissä siis paljon kukkia joita en tunnista. Ostettiin valmis talo jossa oli kukkapenkkikin laitettu valmiiks, mut siinä olevista kukista ei mitään tietoa. Osaako kukaan auttaa? Tunnistatteko?

Entä osaako kukaan sanoa mitä tuon kukkapenkin kanssa pitäs tehdä kun se on räjähtäny käsiin? Rikkaruohot siis. Se vaan rehottaa vaikka miten kitkis ja nyt se on jo paikotellen sellanen etten tunnista mikä on rikkaruoho ja mikä ei. Vaikka miten yrittäs kitkee niin tuntuu et se on hetkessä samanlainen taas. Mitä sille siis vois tehdä?

Kannattais kaivaa kaikki ylös, mutta ei nyt, syksyllä tai keväällä ja putsata penkki, rikkaruohoista ihan kaivamalla itse olen tehnyt. Uutta multaa ja jaat taimet, jos ovat liian isoja.

Kannattais kaivaa kaikki ylös, mutta ei nyt, syksyllä tai keväällä ja putsata penkki, rikkaruohoista ihan kaivamalla itse olen tehnyt. Uutta multaa ja jaat taimet, jos ovat liian isoja.

Eli siis juurineen kaivan ne sieltä ylös ja laitan nurmikolle odottamaan? Vaihdanko kaiken mullan vai osan? Mitä tarkoitta taimien jakaminen?

Ei kai vaan huomaa et puutarhan hoito on vielä opetteluasteella... :ashamed:

Eli siis juurineen kaivan ne sieltä ylös ja laitan nurmikolle odottamaan? Vaihdanko kaiken mullan vai osan? Mitä tarkoitta taimien jakaminen?

Ei kai vaan huomaa et puutarhan hoito on vielä opetteluasteella... :ashamed:

Joo, juuret ei saa kuivua. Itse keväällä putsasin tosi ison kukkamaan. Otin ensin osan pois. Aloitin homman ja istutin siihen "siivotulle" alueelle. Eli yks satsi huilaa ja sitä mukaa edetään.

Ei tarvi kaikkia vaihtaa, mutta uusi multa ei tee koskaan pahaa.

Jos taimi on iiiso, ollut monta vuotta paikoillaan, se kannattaa vaikka puolittaa, esim. lapiolla vaan kahtia.

Joo, juuret ei saa kuivua. Itse keväällä putsasin tosi ison kukkamaan. Otin ensin osan pois. Aloitin homman ja istutin siihen "siivotulle" alueelle. Eli yks satsi huilaa ja sitä mukaa edetään.

Ei tarvi kaikkia vaihtaa, mutta uusi multa ei tee koskaan pahaa.

Jos taimi on iiiso, ollut monta vuotta paikoillaan, se kannattaa vaikka puolittaa, esim. lapiolla vaan kahtia.

Eli kannattaako ottaa multapaakku siihen juurien mukaan?

Osa ainakin näyttäs olevan siistissä kunnossa eikä välttämättä kaipaa mitään jakamista. Sekin voisi auttaa että pinnalta raaputat kaikki mahdolliset rikkaruohot juurineen pois ja levität uutta multaa sekä kuorikatetta päälle. Se pitää kosteutta ja estää ainakin jonkin verran rikkaruohojen kasvua.