Jos kirkossa etikettiin kuuluu peittää hartiat, niin... (avioitumis asiaa!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mites sitten morsian? Kun niitähän on paljon nimenomaan sellaisia olkaimettomia, olkapäät paljaaksi jättäviä morsiuspukuja. Sellaisen haluaisin itsekin, eikä suunnitteilla ole laittaa mitään pitsiboleroa tms. peittämään olkapäitä... Onko tämä morsiamelta yhtä paha etikettivirhe?

Ei ole, toki mielipiteitä on joka suuntaan, mutta todellakaan ei ole sama asia vieraalta peittää olkapäitä kuin itse morsiamelta. Kirkkoherrakin sanoi! :) Kunhan hääpuku ei ole minimekko :D

[QUOTE="pah";24156915]Ei ole, toki mielipiteitä on joka suuntaan, mutta todellakaan ei ole sama asia vieraalta peittää olkapäitä kuin itse morsiamelta. Kirkkoherrakin sanoi! :) Kunhan hääpuku ei ole minimekko :D[/QUOTE]

Millä tavalla häävieras ja morsian olisi muka eri asemissa "jumalan huoneessa" olemisen ja sen kunnoittamisen suhteen?

[QUOTE="vieras";24156944]Millä tavalla häävieras ja morsian olisi muka eri asemissa "jumalan huoneessa" olemisen ja sen kunnoittamisen suhteen?[/QUOTE]

No itse kirkkoherra sanoi että jos on säädyllisesti pukeutunut edes hartioiden paljaanaolo ei haittaa, se ei ole ne olkapäät, vaan nimenomaan koko asukokonaisuus, ja tällä etiketillä nimenomaan kunnioitetaan myös hääparia. Häämekko on kuitenkin lähes aina hyvin säädyllinen, paitsi iik ne hartiat. ;)
Mulla oli olkaimeton mekko, mutta pitkä, eikä huiveja. Kysyin vielä erikseen. ;) Huntua en laita, se vasta oliskin etikettimoka, en ole siis neitsyt! :)

Ihan satuhommaa tuo kirkko. Pitäisi tehdä Varg Vikernesit niille.

Morsiamelle tuo tuskin on ongelma koska miksi menää vihille kirkossa jos sitä pitää satuna. Toisen juhlaa kunnioittaisin pukeutumalla tilanteeseen sopivasti vaikka se ei aivan omaa "tyyliäni" olisi.

Omasta puolestani morsian voi olla olkapäät paljaana kirkossakin, tosin jos suku on kovin uskonnollista tai tietäisin heidän muuten sitä paheksuvan itse laittaisin varmasti huivin tai vastaavaa.

Yhteistyössä