JES, haluaako joku kotiinsa 3-viikkoisen kissanpennun, täällä olis!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moksis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei siis meillä, mut kotikapungissani :D

Käytiin kattoo äiteelle pentua tänään ku se un nii kauan puhunu. Puhelimessa nainen sanoi, et emo saano 9 pentua (niin olikin!) eikä enää jaksa hoitaa niitä. Sanoi, et ovat nyt 7viikkosia, ens viikolla 8, ja ne on pakko nyt jo antaa pois koska emo on väsyny ja talossa nyt yht. 11 kissaa. Ymmärrän kyllä...

Mentiin sit kattomaan. Emo makas lattialla eikä reagoinu mihinkään. Ei ees nostanu päätä vaikka käveltiin sen yli. Turkki oli takussa ja siitä lähti peukalonpäänkokoisia karvatuppoja irti. Puolikuollut. Nisät vereslihalla.

Pennut oli 3 tai 4-viikkosia. Max. Ekaks vaan mietittiin, miks ne oli nii väsyneitä :) Sit ruvettii kääntelemään niitä, JUMALAUTA! Karva oli pelkkää nukkaa, korvat olemattomat, silmät "pullotti" päästä ku olivat nii pieniä. Ei todellakaan 7-viikkosia edes! Nainen oli koko ajan tod hermostunu ja valitti meille ääneen että kukaa eläinlääkäri täällä ei suostu lopettamaan niitä. Eniten suretti se emo.

Eikö ton ikäisten pentujen luovuttaminen ole jo eläinsuojelurikos?? Ja minne näistä ilmotetaan? Osaahan ne nyt syödä ja käydä laatikolla mut ei ne oo vielä valmiita kissoja :( Ja eniten mietityttää, että PITÄÄKÖ mun pelastaa yks niistä kissoista... Meillä ois aikuisia kissoja, jotka sitä vois hoitaa...

Voi vittu ku ihmiset on!! : / Ja kohta mulla on täällä ne 10 kissaa, pelastan kaikki...

Eläinlääkärin kanssa jutellut joskus tollasesta tilanteesta, ja parempihan se että vaikka sä otat kun ettei emo hoida? Onhan niitä hylättyjäkin pentuja. Lisämaitoa ja jotain emonkorviketta pitää saada. Soittasin sinuna eläinlääkärille heti maanantaina ja kysysin hänen mielipidettään.
Myös kaksi pentua jos ottaa, on niistä turvaa toisilleen

Jos mahdollista,pelasta emo ja pennut luoksesi ja ota sitten yhteyttä vaikka paikalliseen löytöeläinkotiin ja kysy,miten menetellä.Emo kuolee,jos jää tuollaiseen paikkaan enää hetkeksikään eikä pentujen elämäkään ruusuiselta näytä.Surullista! :(

Voi helevetti! Olisko Sey:stä apua, jos sinne ilmottaisi. Ne ainakin tietävät mitä tehdä. Meille mahtuisi yksi katti, mutta jos ovat tosiaan noin piskuisia niin tiedä sitten minkälainen harmi niistä loppupeleissä tulisi.

SINÄ SOITAT SINNE ELÄINSUOJELUUN. Piste. Voit tarjoutua ottamaan ne kissat itse mutta eläinsuojelu saa mennä tutkimaan että sieltä varmasti lähtee jokainen eläin ja toivottavasti ämmä sais ees jonkinlaisen tuomion ja eläintenpitokiellon. Sairasta.

On sairasta. Toisilla oli turkkina pelkkää pohjanukkaa, vai mitä se on. Mut en haluu et ne pennut lopetetaan :( Sinällään ymmärrettävää kun on 9 pentua ja väsyny emo, mut en oo koskaa nähny noin huonossa kunnossa olevaa äitikissaa. Kun haettiin meidän uusin tulokas, emo oli kuin auringonpaiste, tuli mun syliin istumaan ja turkki kiilsi. Ja sillä oli 5 pentua, eli aika paljon!

Minne mun kannattais huomenna soittaa vai kannattaako sunnuntaina soittaa mihinkään? Täs kaupungis on myös löytöeäintalo, ottaiskohan ne nuo pennut vai lopetetaanko ne..

No ei niitä eläinsuojelussa ainakaan ensimmäisenä vaihtoehtona lähdetä lopettamaan! Yrittävät ensin löytää jonkun, joka haluaisi ottaa kotiinsa kisut, ja jos käy niin ettei löydy eikä kukaan työntekijöistäkään pysty ottamaan, niin vievät sitten sinne löytöeläintalolle ja jos siellä ei ole tilaa ja eläimet on tosi sairaita niin sitten vasta lopettavat mutta 99,9% uskon että löytävät jonkun joka haluaa ottaa kissat kotiinsa.

Tiedätkö, nyt et voi miettiä sitä, että annetaanko pentujen elää vai ei. Sun tehtävä... ei vaan VELVOLLISUUS on soittaa heti huomenna eläinsuojeluun ja kertoa tilanteen minkä näitte. Pennut ja emo (ja mahdolliset muut eläimet) pitää saada sieltä heti pois! Asiantuntijat saavat sitten eläimet pelastettuaan arvioida, onko niistä enää normaaliin ja terveeseen elämään vai onko armollisempaa päästää ne samantien tuskistaan. Yksikään terve kissaemo ei voi olla tuollaisessa kunnossa, eikä yksikään terve pentu, joten pahoja terveydellisiä ongelmia niillä täytyy olla.
Mutta tosiaan, soita heti huomenna sinne eläinsuojeluun, olet velvollinen sen tekemään, kun kerran tiedät mikä tilanne on. Toivottavasti saavat kissaparat sieltä nopeasti pois. :(
Kaikenmaailman sairaista paskiaisia tämä maapallo päällään kantaa, tarkoitan siis tuota kissojen omistajaa.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Ymmärrän halun pelastaa pentu, mutta toisaalta aina, kun ottaa huonoista oloista lemmikin, edesauttaa tuollaisen vastuuttoman toiminnan jatkumista. Tosi hankala tilanne ja raivostuttaa tuollaiset ihmiset. :( Eläinsuojeluyhdistykseen ottaisin minäkin yhteyttä.

[QUOTE="vieras";24156720]Ymmärrän halun pelastaa pentu, mutta toisaalta aina, kun ottaa huonoista oloista lemmikin, edesauttaa tuollaisen vastuuttoman toiminnan jatkumista. Tosi hankala tilanne ja raivostuttaa tuollaiset ihmiset. :( Eläinsuojeluyhdistykseen ottaisin minäkin yhteyttä.[/QUOTE]

Jos pelastaa syyttömien eläimien hengen, niin se on se ensisijainen asia nyt tässä. Itse en ainakaan olisi valmis uhraamaan eläimiä jonkun kusipään takia vaan tekisin oman osuuteni auttaakseni eläimiä, ja se ei ole kuolema!

[QUOTE="mona";24156753]Jos pelastaa syyttömien eläimien hengen, niin se on se ensisijainen asia nyt tässä. Itse en ainakaan olisi valmis uhraamaan eläimiä jonkun kusipään takia vaan tekisin oman osuuteni auttaakseni eläimiä, ja se ei ole kuolema![/QUOTE]
Toisaalta näin, mutta toisaalta niitä pelastettavia on sitten maailma täynnä. Et varmaan ostaisi koiranpentuakaan joltain pentutehtailijalta karmeista olosuhteista vain pelastaaksesi pentua, sillä tuolla tavalla vain tukisit pentutehtailijan toimintaa?

[QUOTE="vieras";24156771]Toisaalta näin, mutta toisaalta niitä pelastettavia on sitten maailma täynnä. Et varmaan ostaisi koiranpentuakaan joltain pentutehtailijalta karmeista olosuhteista vain pelastaaksesi pentua, sillä tuolla tavalla vain tukisit pentutehtailijan toimintaa?[/QUOTE]

Kissoilla se ongelma lähinnä taitaa olla se että ihmiset eivät vaan viitsi sterilisoida ulkokattejansa. Koirien pentutehtailu on mun mielestä vähän eri asia, se kun on selvää bisnestä.

Kyllä ne pennut vaikutti ihan terveiltä ikäisekseen. Silmät oli kirkkaat ja liikkuminen normaalia, ei olleet arkojakaan. Mutta se emo kyllä särki sydäntä, ei kunnolla päätä nostanut kun silitin sitä.

Yritin tässä googlettaa ja muistin kuinka vihaankaan googlea! Ajattelin että kysyn huomenna neuvoa eläinhoitolasta, vaikka ne ei enää SEYn kanssa yhteistyötä teekkään. Maanantaina pitää sitten soittaa eläinsuojeluun ja kysyä. Poliisia tuskin kiinnostaa niin kauan kuin tällä alueella on se elinkautisvanki vapaana...

Kiitos vastauksista, surettaa vaan kovin tuollainen. Haluaisin hakea niin sieltä yhden pennun kotiin.. Mut en enää tiedä mahtuuko meille.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24156771]Toisaalta näin, mutta toisaalta niitä pelastettavia on sitten maailma täynnä. Et varmaan ostaisi koiranpentuakaan joltain pentutehtailijalta karmeista olosuhteista vain pelastaaksesi pentua, sillä tuolla tavalla vain tukisit pentutehtailijan toimintaa?[/QUOTE]

Nyt ei puhuta muusta kun tästä tilanteesta, tai mikä kohdalle sattuu. Tolla periaatteella voi sulkea silmänsä elämässä monelta asialta. Kukin tekee miten tekee..mutta mua se ei estä auttamasta sen hetkisessä tilanteessa. Mä en koe tukevani kenenkään toimintaa vaan pelastavani eläimen hengen, ja pidän jotenkin fanaattisina näitä sunkaltasia kirjotuksia.

Ja sä suljet silmäs kaikilta avuntarvitsijoilta, koska muuallakin on niitä jotka apua tarttee jne?

[QUOTE="Liila";24156833]Emo sieltä pitää ensimmäisenä pelastaa. Pennuille tuskin enää mitään voi tehdä.[/QUOTE]

Höpö höpö, aina voi jotain tehdä muutakin kun maalata piruja seinälle

Yhteistyössä