Eikö niin, että mun ei oo järkeä jatkaa tätä työtä?

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;24150544:
Nii ja asumistuki tulee. Ja mä saan joka tapauksessa kotihoidontuen (eihän ne sitä voi ottaa pois?). Eli en mä kolmea kuukautta täysin ilman rahaa joutuis olla, saan kuitenki lainan menemään tililtä, jne. Toimeentulotukea voiski koittaa sille ajalle...

Juu kyllä mun käsittääkseni kaikki muut tulee mutta työttömyystuet evätään karenssin ajaksi, paitsi sitten se tt-tuki. Sitä saa muistaakseni 2 kuukauden ajan alennettuna 20% mutta kuitenkin.

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
[QUOTE="Huokaus";24150598]Ja minä mietin onko tässä järkeä: 35 km:n päähän ajaminen kun kuukausipalkka on 3500...

(Juuri) mitään verotuksesta en saa takaisin.[/QUOTE]

Ainki paljon enemmän kun mulla ;) Paitsi jos joudut ajamaan sitä väliä vaikka 20 kertaa viikossa... :)

Jos työnhakija eroaa työstä ilman pätevää syytä tai on itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen, karenssiaika on 90 päivää.

Pätevänä syynä työstä eroamiseen pidetään muun muassa palkanmaksun laiminlyöntiä ja työturvallisuuden vaarantamista (työsopimuslain 8 luvun 1 §:n 2 momentin mukaiset perusteet). Ristiriidat tulee kuitenkin ensin yrittää ratkaista esimerkiksi ammattiliiton tai työsuojeluviranomaisten välityksellä.

Itse aiheutettu työsuhteen päättyminen on kyseessä myös silloin, kun työnantaja päättää työsuhteen työntekijän oman moitittavan menettelyn johdosta.

Pätevä syy.... Eikö luulis, että pätevä syy on myös se, että mulla menee koko palkka bensakuluihin, mulla jää kuussa n.300e vähemmän käteen kuin työttömänä ollessa. Ja tuo mun selkä ei kestä tätä työtä. Tai ainakin niitä voi yrittää syyksi...

Eikö niin, että oottehan te nyt varmasti samaa mieltä mun kanssa, eikö joo, kun en mä uskalla itse päätöksiä tehdä, ilman että olette samaa mieltä, vai mitä?

Olen aina sitä mieltä, että työssä kannattaa olla vaikka siitä saisi saman verran rahaa kuin kotona olemalla. Kuitenkin siitä saa elämään sisältöä, työkokemusta ym. Tietysti jos selkä kipeytyy eikä voimistelusta ja kuntoilusta huolimatta pysy hyvänä niin sitten pitemmän päälle kannattaa etsiä toista työtä. Itse en lähtisi heti purkamaan työsopimusta vaan yrittäisin tehdä tuota työtä ja samalla etsiä työtä lähempää.

Sanot, että selkäsi ei kestä tuota työtä. Olet aika vähän aikaa tehnyt sitä etkä ole ehtinyt tottua siihen. Kuntoiletko, venytteletkö ym. Venytteletkö tuon ohessa, suoristat selkääsi jne.? Autokuluja saat varmaan vähennetty verotuksessa kuten joku sanoi.

Nin se vain on, että ihmisen pitäisi pyrkiä elättämään itsensä mahdollisuuksien mukaan. Eikö se nyt ole hienompaa ja kunnioitettavampaa saada se raha elämiseen työnteosta kuin toisten työssäkäyvien palkkapussista?

Alkuperäinen kirjoittaja raskaan työn raataja;24153195:
Olen aina sitä mieltä, että työssä kannattaa olla vaikka siitä saisi saman verran rahaa kuin kotona olemalla. Kuitenkin siitä saa elämään sisältöä, työkokemusta ym. Tietysti jos selkä kipeytyy eikä voimistelusta ja kuntoilusta huolimatta pysy hyvänä niin sitten pitemmän päälle kannattaa etsiä toista työtä. Itse en lähtisi heti purkamaan työsopimusta vaan yrittäisin tehdä tuota työtä ja samalla etsiä työtä lähempää.

Sanot, että selkäsi ei kestä tuota työtä. Olet aika vähän aikaa tehnyt sitä etkä ole ehtinyt tottua siihen. Kuntoiletko, venytteletkö ym. Venytteletkö tuon ohessa, suoristat selkääsi jne.? Autokuluja saat varmaan vähennetty verotuksessa kuten joku sanoi.

Nin se vain on, että ihmisen pitäisi pyrkiä elättämään itsensä mahdollisuuksien mukaan. Eikö se nyt ole hienompaa ja kunnioitettavampaa saada se raha elämiseen työnteosta kuin toisten työssäkäyvien palkkapussista?

Joo, kyllä teen kaikkeni, että selkä pelittäis. Mun selkä vaan ei oo tehty aikuisen ihmisen nostelemiseen.
Mutta se, että me ollaan muutenkin tosi pienituloisia, ja nyt vielä töitten takia käteen jäävä osuus on paljon pienempi kun työttömänä ollessani, ei oo mun mielestä mitenkään järkevää. Jos meillä jo ennen mun töissä käyntiä on loppunut rahat kesken joka helvetin kuukausi (joo, ei tarvi kiitos alkaa tähän asiaan kirjottaa mitään, ei nyt liity asiaan millään tavalla), saati sitten, että ne nyt töissä käydessä loppuu vielä nopeemmin kesken vaan sen takia, että ylipäätään pääsen käymään töissä...

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;24153212:
Joo, kyllä teen kaikkeni, että selkä pelittäis. Mun selkä vaan ei oo tehty aikuisen ihmisen nostelemiseen.
Mutta se, että me ollaan muutenkin tosi pienituloisia, ja nyt vielä töitten takia käteen jäävä osuus on paljon pienempi kun työttömänä ollessani, ei oo mun mielestä mitenkään järkevää. Jos meillä jo ennen mun töissä käyntiä on loppunut rahat kesken joka helvetin kuukausi (joo, ei tarvi kiitos alkaa tähän asiaan kirjottaa mitään, ei nyt liity asiaan millään tavalla), saati sitten, että ne nyt töissä käydessä loppuu vielä nopeemmin kesken vaan sen takia, että ylipäätään pääsen käymään töissä...

Onko sulla koulutusta jollekin alalle missä selkä kestää, koska tuossa tulee nyt mieleen, että saisitko lääkärin kautta itsellesi apua vaikka että pääsisit uudelleen koulutukseen kuntoutusrahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja raskaan työn raataja;24153225:
Onko sulla koulutusta jollekin alalle missä selkä kestää, koska tuossa tulee nyt mieleen, että saisitko lääkärin kautta itsellesi apua vaikka että pääsisit uudelleen koulutukseen kuntoutusrahalla.

Joo, on koulutus. Mutta kun mä en nyt ihan oikeesti kysellyt tälläsiin apua, vaan tähän mun nykyiseen tilanteeseen...

Ei mitään käsitystä onnistuuko, mutta jos ottaisi sairasloman, irtisanoutuisi ja elelis niillä sairaspäivärahoilla tuon ajan kun tuli työkkärin karenssi? Ja etsii siinä sitten ohessa vaikka niitä uusia töitä.

Järkevältä kyllä ei kuulosta lainkaan tuokaan että töitä on noin vähän/pv ja menee tappiolliseksi koko työskentely. Oman terveydentilan heikkenemisestä puhumattakaan.

Ei mitään käsitystä onnistuuko, mutta jos ottaisi sairasloman, irtisanoutuisi ja elelis niillä sairaspäivärahoilla tuon ajan kun tuli työkkärin karenssi? Ja etsii siinä sitten ohessa vaikka niitä uusia töitä.

Järkevältä kyllä ei kuulosta lainkaan tuokaan että töitä on noin vähän/pv ja menee tappiolliseksi koko työskentely. Oman terveydentilan heikkenemisestä puhumattakaan.

Eipä taitais saada helpolla kolmen kuukauden saikkua ;) Leikkauksestakaan varmaan niin pitkää saa...
Ja mulla on elokuun lopusta- syyskuun alusta työkkärin kautta töitä kuukaudeksi-kahdeksi, sillon en joka tapauksessa pystyis tekemään tätä hommaa, tai mä olisin koko ton ajan töissä ihan tasan joka päivä...

Yhteistyössä