Vantaan Martinlaakso? Millanen mesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaja?

Vieras
Sopiiko nuorelle parille jolla pieni lapsi ja koiria?
Onks siellä jotain "huonompia puolia ja parempia puolia"?
Plussia ja miinuksia?

Vantaa on tuttupaikka sekä martsarin viereiset alueet, mutta itse martinlaakso ei ole tuttu laisinkaan.

Ollaan siis ostamassa omaa asuntoa ja martinlaaksossa on ollut oikeestaan
kiinnostavimmat asunnot.
Toisaalta ihmetyttää miksi siellä on niin plajon myytäviä asuntoja tällä hetkellä? Onko siihen olemassa jokin erityinen syy?

Kuulisin mielelläni teidän tietävien mielipiteistä martinlaaksosta millainen se on tänä päivänä?

Me ostettiin muutama vuosi sitten täältä asunto, vannoin aina että martsariin en muuta, mutta löydettiin kiva asunto ja todella hyvin viihdytään :) Ihan tuonne aseman seudulle en ehkä itse muuttaisi mutta täällä missä asutaan on hyvä olla, paljon lapsiperheitä.

Mun ystävä asuu siellä, tykkäävät ja minustakin se alue on aika ihanaa :) Asema on ankea ja töhryinen, mutta niin taitaa kaikki m-junan varressa olla. Muuten en ole huomannut vikaa.

En muuttais. Siellä tullut nyt lähivuosina asioitua enkä mielelläni kyllä kävisi ollenkaan. Voi tietty löytyä rauhallisiakin taloja mutta taitaa olla harvinaisuus. Plussat hyvistä kulkuyhteyksistä mutta jos teillä lapsi niin muut asiat kyllä olisivat mielestäni tärkeämmät. Mites Vapaala tai Hämeenkylä jos Vantaa kiinnostaa? Olisivat paljon lapsiystävällisempiä...

Me asutaan "Laajavuoren" kupeessa ja ihan mukavaa ja rauhallista aluetta on. Radan toiselle puolelle en muuttaisi, vaikka en tiedä onko sekään nyt varsinaisesti huonoa aluetta. Täällä asuu paljon lapsiperheitä, koulut, kaupat, tk, juna-asema ym vieressä ja hyvät kulkuyhteydet joka paikkaan. Päiväkodit on tupaten täynnä, mutta niitä on kuitenkin useampia. Asema on uudistumassa joka on ihan mukava uudistus entiselle rähjäiselle asemalle.

En muuttais. Siellä tullut nyt lähivuosina asioitua enkä mielelläni kyllä kävisi ollenkaan. Voi tietty löytyä rauhallisiakin taloja mutta taitaa olla harvinaisuus. Plussat hyvistä kulkuyhteyksistä mutta jos teillä lapsi niin muut asiat kyllä olisivat mielestäni tärkeämmät. Mites Vapaala tai Hämeenkylä jos Vantaa kiinnostaa? Olisivat paljon lapsiystävällisempiä...

Me ollaan useemmassa talossa asuttu ja ikinä ei ole häiriöitä ollut, tosin on omistusasuntoja en tiedä vuokra kämpistä. Ja lapsiperhe ollaan ja niitä täällä on paljon.

Me ollaan asuttu Espoossa paskasimmissa paikoissa ja juopot ja narkit on ollut meille "arkipäivää"..
Ollaan asuttu paskasissa vuokra-asunoissa joissa oman parvekkeenkin voi räjäyttää alas ilman että ketään edes kiinnostaisi.
Joten meitä ei niinkään hetkauta tuollaset asiat, mutta tietty lapsen tulon johdosta olisi mukava tietää juuri, että onko siellä niitä "parempia ja huonompia" puolia.. Että missä siellä asus enemmän lapsiperheitä ja on omistusasuntoja.

Nyt meille on tulossa muksu ja miehen työpaikka on petikossa ja siellä martinlaaksossa sattuis olemaan kiinnostavia asuntoja jotka sopis meijän budjetille. Ja kulkuyhteydet hyvät, ei tarttis autoakaan hommata työmatkoja varten jne.

Mä olet itse asunut nuoruuteni Rajatorpassa ja Vapaala ja hämeenkylä jne ovat myös mukavia paikkoja ja listalla, mutta niistä ei meille sopivaa asuntoa ole löytynyt..

Ollaan juurikin katsottu asuntoja siitä Laajavuoren luota ja lähettyviltä, millanen paikka se on?
Mut jotenki silmään pistävää että siellä on nyt tosi paljon asuntoja myynissä ja useimmat on viellä lapsiperheiden myymiä asuntoja koska kaikissa justiinsa lastenhuoneet jne, mietittiin siis sitä
et onko sille jotain syytä, miksi lapsiperheet muuttavat kovasti pois alueelta.

Me ollaan asuttu Espoossa paskasimmissa paikoissa ja juopot ja narkit on ollut meille "arkipäivää"..
Ollaan asuttu paskasissa vuokra-asunoissa joissa oman parvekkeenkin voi räjäyttää alas ilman että ketään edes kiinnostaisi.
Joten meitä ei niinkään hetkauta tuollaset asiat, mutta tietty lapsen tulon johdosta olisi mukava tietää juuri, että onko siellä niitä "parempia ja huonompia" puolia.. Että missä siellä asus enemmän lapsiperheitä ja on omistusasuntoja.

Nyt meille on tulossa muksu ja miehen työpaikka on petikossa ja siellä martinlaaksossa sattuis olemaan kiinnostavia asuntoja jotka sopis meijän budjetille. Ja kulkuyhteydet hyvät, ei tarttis autoakaan hommata työmatkoja varten jne.

Mä olet itse asunut nuoruuteni Rajatorpassa ja Vapaala ja hämeenkylä jne ovat myös mukavia paikkoja ja listalla, mutta niistä ei meille sopivaa asuntoa ole löytynyt..

Ollaan juurikin katsottu asuntoja siitä Laajavuoren luota ja lähettyviltä, millanen paikka se on?
Mut jotenki silmään pistävää että siellä on nyt tosi paljon asuntoja myynissä ja useimmat on viellä lapsiperheiden myymiä asuntoja koska kaikissa justiinsa lastenhuoneet jne, mietittiin siis sitä
et onko sille jotain syytä, miksi lapsiperheet muuttavat kovasti pois alueelta.

Ite suosittelisin ennemmin tota aluetta mikä kentän vieressä, raiviosuonmäkeä taitaa olla. Tosi paljon lapsiperheitä ja todella rauhallista, ystäväni asuu siellä.

[QUOTE="...";24150952]Ite suosittelisin ennemmin tota aluetta mikä kentän vieressä, raiviosuonmäkeä taitaa olla. Tosi paljon lapsiperheitä ja todella rauhallista, ystäväni asuu siellä.[/QUOTE]

Samanlaista se Laajavuoren aluekin on.

[QUOTE="...";24150965]Siellä on myös paljon vuokrakämppiä.[/QUOTE]

Niin joo siinä kaupan kupeessa on montakin vuokrataloa. Olisko ne peräti kaupungin vuokraamia. Laajavuoren luona vaan on ne hyvät ulkoilumaastot koiranulkoilutukseen.

Kiitos kun olette jaksaneet vastailla :)
Mielipiteitä otetaan vastaan edelleen..
tälläkin hetkellä taitaa olla laajavuoren alueella montakin asuntoa myynnissä
ja muistaakseni siinä raivosuonmäellä myöskin oli asunto kaupan.

Jos mies on Petikossa töissä niin mites olis Askisto? Huomattavasti rauhallisempaa kuin Martsari ja tosi kiva työmatka olis. Just yks päivä kävin Martsarissa ja autossa odottelin yhdellä parkkiksella. Satuin kattelee ison kerrostalon ikkunoita ja kyllä niistä huokui aika elähtänyt meininki. Päiväkodeissa ahdasta ja paljon myös niitä lapsia joilla ei kaikki ole hyvin :(

Jos mies on Petikossa töissä niin mites olis Askisto? Huomattavasti rauhallisempaa kuin Martsari ja tosi kiva työmatka olis. Just yks päivä kävin Martsarissa ja autossa odottelin yhdellä parkkiksella. Satuin kattelee ison kerrostalon ikkunoita ja kyllä niistä huokui aika elähtänyt meininki. Päiväkodeissa ahdasta ja paljon myös niitä lapsia joilla ei kaikki ole hyvin :(

Sitäkin ollaan mietitty ja varistoa(ko) siinä vieressä myös on, mutta ei ole kaupan asuntoja siellä päin laisinkaan.. :/
Olen kyllä aluetta silmällä pitänyt.. :)

Myynnissä - Kerrostalo, Myyrmäki, Vantaa: 3 H + k + s - Vuollemutka 7, 01600 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Kaivoksela, Vantaa: 4h+k+kph+parveke - Kaivosrinteentie 2, 01610 Vantaa | Oikotie (halpa)

Myynnissä - Rivitalo, Varisto, Vantaa: 2 h, k, s, lasitettu parv.,piha,var. - Aitanavain 1, 01660 Vantaa | Oikotie

Hiljaisessa myynnissä - Erillistalo, Hämeenkylä, Vantaa: 3h + k + s - Santamäentie 23, 01630 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Pähkinärinne, Vantaa: 3h+k - Pähkinärinteentie 50, 01710 Vantaa | Oikotie (vaikka juuri oli ikävä keskustelu Pähkiksestä toisessa ketjussa)

Myynnissä - Kerrostalo, PÄHKINÄRINNE, VANTAA: 4H+K - MANTELIPOLKU 4, 01710 VANTAA | Oikotie (asumisoikeus)

Myynnissä - Kerrostalo, Pähkinärinne, Vantaa: 3h+k - Kiulukkapolku 2, 01710 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Myyrmäki, Vantaa: 4h, k, kph, s, las.parveke - Vaahtokuja 5, 01600 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Myyrmäki, Vantaa: 3mh + avok + oh + kph + p - Haltiantie 4, 01600 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Myyrmäki, Vantaa: 3h, k - Norokuja 6, 01600 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Hämeenkylä, Vantaa: 3h + k + s + lasitettu parveke - Kastanjakuja 2, 01710 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Hämeenkylä, Vantaa: 2h + k + s + p - Kastanjakuja 3, 01710 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Louhela, Vantaa: 3h + k + p - Louhelantie 1, 01600 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Omakotitalo, Hämeenkylä, Vantaa: 4h, k, kph, s, erill. wc - Pajarinne 10, 01630 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Rajatorppa, Vantaa: 2h+k+kh+parv - Nuijatie 19, 01650 Vantaa | Oikotie

tuossa nyt jotain mitä löysin. Hieman oon täällä ylipirteänä joten olikin mielenkiintoista katsella asuntoilmoituksia... Voisinpa kyllä kohta katsella uniakin :D

Myynnissä - Kerrostalo, Myyrmäki, Vantaa: 3 H + k + s - Vuollemutka 7, 01600 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Kaivoksela, Vantaa: 4h+k+kph+parveke - Kaivosrinteentie 2, 01610 Vantaa | Oikotie (halpa)

Myynnissä - Rivitalo, Varisto, Vantaa: 2 h, k, s, lasitettu parv.,piha,var. - Aitanavain 1, 01660 Vantaa | Oikotie

Hiljaisessa myynnissä - Erillistalo, Hämeenkylä, Vantaa: 3h + k + s - Santamäentie 23, 01630 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Pähkinärinne, Vantaa: 3h+k - Pähkinärinteentie 50, 01710 Vantaa | Oikotie (vaikka juuri oli ikävä keskustelu Pähkiksestä toisessa ketjussa)

Myynnissä - Kerrostalo, PÄHKINÄRINNE, VANTAA: 4H+K - MANTELIPOLKU 4, 01710 VANTAA | Oikotie (asumisoikeus)

Myynnissä - Kerrostalo, Pähkinärinne, Vantaa: 3h+k - Kiulukkapolku 2, 01710 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Myyrmäki, Vantaa: 4h, k, kph, s, las.parveke - Vaahtokuja 5, 01600 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Myyrmäki, Vantaa: 3mh + avok + oh + kph + p - Haltiantie 4, 01600 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Myyrmäki, Vantaa: 3h, k - Norokuja 6, 01600 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Hämeenkylä, Vantaa: 3h + k + s + lasitettu parveke - Kastanjakuja 2, 01710 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Hämeenkylä, Vantaa: 2h + k + s + p - Kastanjakuja 3, 01710 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Louhela, Vantaa: 3h + k + p - Louhelantie 1, 01600 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Omakotitalo, Hämeenkylä, Vantaa: 4h, k, kph, s, erill. wc - Pajarinne 10, 01630 Vantaa | Oikotie

Myynnissä - Kerrostalo, Rajatorppa, Vantaa: 2h+k+kh+parv - Nuijatie 19, 01650 Vantaa | Oikotie

tuossa nyt jotain mitä löysin. Hieman oon täällä ylipirteänä joten olikin mielenkiintoista katsella asuntoilmoituksia... Voisinpa kyllä kohta katsella uniakin :D

HERRANEN AIKA SÄHÄN OOT REIPAS :) Asuntojen katselu on kivaa puuhaan niinkauvan kunnes huomaa selanneensa samat ilmotukset sataan kertaan ja samat paikat koluu läpi joka päivä ja yö.. Mulla alkaa silmät oleen jo kuivana tästä ruudun töllöttämisestä ja asuntojen ettimisestä.

Kaivoksela on mun tietämyksen mukaan rauhallinen mesta, mutsi on siinä päiväkodissa töissä ja musta ei oo koskaan maininnu et olis huono paikka. Itekki joskus ollut siellä työ-harjotellussa ja musta se vaikuttaa aika ehkä jopa hiljaselta paikalta? Vai oonko saanut väärän kuvan?
Ja siitä on kuitenkin metän poikki lyhyt kävelymatka myrtsiinkin. Olisko kaivoksela paha paikka ostaa asuntoa?
Ostasitteko itse sieltä?

HERRANEN AIKA SÄHÄN OOT REIPAS :) Asuntojen katselu on kivaa puuhaan niinkauvan kunnes huomaa selanneensa samat ilmotukset sataan kertaan ja samat paikat koluu läpi joka päivä ja yö.. Mulla alkaa silmät oleen jo kuivana tästä ruudun töllöttämisestä ja asuntojen ettimisestä.

Mä tykkään katsella asuntoja mutta enemmän mä tykkäisin katsella unta. Mulla taitaa olla pieni lentopelko kun huominen lento jännittää :) (vaikkakin miljoona kertaa lentänytkin)
Mä tykästyin tuohon Hämeenkylän asuntoon, tais olla toi Kastanjakuja 2. Toivottavasti löydätte kivan asunnon :)

Kaivoksela on mun tietämyksen mukaan rauhallinen mesta, mutsi on siinä päiväkodissa töissä ja musta ei oo koskaan maininnu et olis huono paikka. Itekki joskus ollut siellä työ-harjotellussa ja musta se vaikuttaa aika ehkä jopa hiljaselta paikalta? Vai oonko saanut väärän kuvan?
Ja siitä on kuitenkin metän poikki lyhyt kävelymatka myrtsiinkin. Olisko kaivoksela paha paikka ostaa asuntoa?
Ostasitteko itse sieltä?

Aika rauhalliselta vaikuttaa! Ja kun katsoo neliön hintaa niin eipä oo paha hinta. Pari työkaveria ollut töissä Vantaan kaupungilla ennen joten he tietävät kyllä nämä takuuvarmat "ongelmalähiöt", Kaivoksela ei ainakaan oo heidän jutuissaan koskaan vilahtanut, sen sijaan Martsari on paljonkin Tikkurilan ym. lisäksi.

Kaivoksela on mun tietämyksen mukaan rauhallinen mesta, mutsi on siinä päiväkodissa töissä ja musta ei oo koskaan maininnu et olis huono paikka.

Sisko asui Kaivokselassa vähän aikaa. Sinä aikana kirkko yritettiin polttaa ja autoon yritettiin murtautua. Lisäksi niissä omistustaloissa on jotain kirkon tms. vuokraamia asuntoja, joihin tunkevat ongelmaihmisiä, jotka ei muuten asuntoa mistään saa. Semmonen sytytti asuntonsa palamaan ja koko rapun asunnot sai savuvahinkoja. Lisäksi sen ongelmatyypin kavereita lojui siella rapussa ja ilahdutti yöllä esim. kirkumalla, että "Kirka on kuollut! Yhyy".

Sisko on myös asunut Martsarissa ja nykyään Myyrmäessä ja noista Martsari on kyllä ollut rauhallisin paikka. Mutta aika paljon sekin vaikuttaa, mihin taloyhtiöön muuttaa ja millaista porukkaa siellä sattuu sillä hetkellä asumaan.

martinlaaksosta en voi paljoa sanoa. paljon töhryjä ja graffitteja. isoja nuorisoporukoita jotka riehuvat. narkkareita ja känniläisiä. ja turvattomuuden tunne laajavuoren puoli ja kivimäen puoli ovat kaikkein pahimmat alueet

Yhteistyössä