30kg pitäisi painoa saada pois, vihjeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pläski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pläski"

Vieras
Joo, raskauksista ja sairaudesta jäänyt 30kg ylimääräistä pääosin keskikroppaan, mikä ois paras keino saada se pois. Toimiiko se vähähiilari-dietti mikä nyt suosiossa on ja mitä siinä oikein saa syödä kun netissä asiat niin sekavat.
Tällä hetkellä liikuntana kävelyä 2-4krt/vko ja sit kuntopyörällä liki joka ilta 20-60min motivaatiosta riippuen. Allit pitäisi punttien avulla myös poistaa ja niitä nostelen kanssa iltaisin.

1) herkut pois tai ainakin vähemmälle
2) lisää ruokavalioosi kasviksia ja syö niitä surutta. Se toivon mukaan saa ninut syömään vähemmän epäterveellisiä ruokia. Ihmiset syövät usein grammamääräisesti saman määrän ruokaa joka päivä. Siinä on iso ero, syötkö puoli kiloa kasviksia vai puoli kiloa pullaa ja kakkua.
3) Laske kaloreita.
4) Juo vettä aina, kun tekee mieli syödä. Joskus ihmiset sekoittaa janon tunteen nälän tunteeseen. Kun olet juonut vettä, mieti hetki uudestaan, tekeekö vielä mieli syödä. Vesi sitä paitsi nopeuttaa aineenvaihduntaa.

Itse pudotin 30kg puolessa vuodessa vähänenrgisellä ruokavaliolla ja liikunnalla. Aikaa meni aika tarkkaan puoli vuotta. Ei oo kiloakaan tullut takasin. Liikuntaa tulee edelleen reilusti kun koiran kanssa menen 3-4krt/pv ja katson mitä suuhuni pistän.

Itellä on toiminut ruokavalio joka koostuu ruoka-aineista jotka maistuvat. Saan niistä saman tyydytyksen kuin mitä suklaa on antanut. Omia herkkujani ovat mm. maustamaton jogurtti, paprikat, pekoni, maissi, lohi, tonnikala, seiti. En tarkkaile hiilihydraatteja mut ne näyttää kalorilaskurin mukaan jäävän 100-150 välille. 1kg viikossa on lähtenyt ja paino on nyt pudonnut 21kg. Tavoitteeseen on vielä 5kg matkaa. Harrastan hyötyliikuntaa, välillä innostun kuntoilemaan enemmänkin.

[QUOTE="vieras";24134944]Itellä on toiminut ruokavalio joka koostuu ruoka-aineista jotka maistuvat. Saan niistä saman tyydytyksen kuin mitä suklaa on antanut. Omia herkkujani ovat mm. maustamaton jogurtti, paprikat, pekoni, maissi, lohi, tonnikala, seiti. En tarkkaile hiilihydraatteja mut ne näyttää kalorilaskurin mukaan jäävän 100-150 välille. 1kg viikossa on lähtenyt ja paino on nyt pudonnut 21kg. Tavoitteeseen on vielä 5kg matkaa. Harrastan hyötyliikuntaa, välillä innostun kuntoilemaan enemmänkin.[/QUOTE]

Paljonko kcl tulee about päivässä? Itse kiloklubissa, hiilareita tyyliin sama, protskua 100 g vähintään, rasva on vähis. Kuntoilen joka toinen päivä, mun pitäs syödä 2200 kcl, syön 1800 kcl, paino ei putoa, todella ihmeellistä. Ylipainoo 35 kg. Lopetan kohta kuntoilun, alan sit kuntoilee ku 15 kg pudonnut.

[QUOTE="Maiju";24135003]Paljonko kcl tulee about päivässä? Itse kiloklubissa, hiilareita tyyliin sama, protskua 100 g vähintään, rasva on vähis. Kuntoilen joka toinen päivä, mun pitäs syödä 2200 kcl, syön 1800 kcl, paino ei putoa, todella ihmeellistä. Ylipainoo 35 kg. Lopetan kohta kuntoilun, alan sit kuntoilee ku 15 kg pudonnut.[/QUOTE]

No kun en liiku hirveästi, mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja olen lyhyt. Niin kaloreita syön melkolailla 1300-1400. Peruskulutus on kalorilaskurin mukaan 1800.

Sanokaa mulle joku runsasproteiininen ja vähärasvainen ruoka-aine? Mä en ole keksinyt, kun kaikessa tuntuu olevan sitä rasvaa. Syön muuutenkin liikaa rasvaa ja hiilareita.

Yhteistyössä