Onko kaverin exä ehdottomasti kiellettyä aluetta?

• Viestiketjun aloittaja Suloisuus
  • Ensimmäinen viesti
Suloisuus
Kaveri on eronnut miehestään kaksi vuotta ja sitten. Heillä on kaksi teini-ikäistä lasta.

Olen ollut tuohon mieheen ihastunut nyt puolisen vuotta. Katselin häntä jo silloin kun olivat kaverini kanssa naimisissa, mutta siis katsoin vain, että onpas hyvännäköinen mies. Nyt kuitenkin olen tosissani ihastunut mieheen. Mitään sutinaa meillä ei ole ikinä ollut enkä tiedä edes kiinnostaako miestä muu kuin kaveruus.

Onko parempi yrittää unohtaa tunteet?

qwqwqw
Kuinka hyviä kavereita olette? Ehkä voisit ensin kertoa kaverillesi ihastuksestasi. Saisit tietää mitä mieltä hän on?
Mitä tiedät miehestä? Tiedätkö syyn heidän eroonsa? Tiedätkö miten kaverisi tuntee exäänsä kohtaan? Tärkeitä taustatietoja.

Kyllä mulle ois ihan ok, että kaveri ottais mun exän. Niinhän se on, että mikä ei sovi yhdelle voi sopia hyvin toiselle.

Ei ole. Vain junttieinarit kuvittelevat, että heillä on joku ihmeen omistusoikeus entisiin kumppaneihinsa. Kyllä tervejärkiset aikuiset ihmiset voivat elää sen kanssa, että jonkun entinen onkin nyt jonkun toisen nykyinen. Ei maailma kaadu siihen muulla kuin hyvin pikkumaisella ja elämättömällä ihmisellä. Ja jos kaveripiirissä on sellaisia, niistä eroon pääseminen on vain plussaa.

• Tykkää
Reactions: HEI!
kannatan!
Kuinka hyviä kavereita olette? Ehkä voisit ensin kertoa kaverillesi ihastuksestasi. Saisit tietää mitä mieltä hän on?
Mitä tiedät miehestä? Tiedätkö syyn heidän eroonsa? Tiedätkö miten kaverisi tuntee exäänsä kohtaan? Tärkeitä taustatietoja.
Jos olette hyviä kavereita, niin kaverisi varmaan kertoo, jos eron syy oli vaikkapa miehen väkivaltaisuus tai holtiton alkoholinkäyttö. Ehkä silloin huomaat itse, että ansaitset jonkun muun. Minusta kaverin exään on jonkinlaisen rauhoitusajan jälkeen lupa kajota, mutta en usko, että monikaan sitä tekee, koska tietää kaverin kautta miehestä jo enemmän.

"hippi"
Ei ole. Vain junttieinarit kuvittelevat, että heillä on joku ihmeen omistusoikeus entisiin kumppaneihinsa. Kyllä tervejärkiset aikuiset ihmiset voivat elää sen kanssa, että jonkun entinen onkin nyt jonkun toisen nykyinen. Ei maailma kaadu siihen muulla kuin hyvin pikkumaisella ja elämättömällä ihmisellä. Ja jos kaveripiirissä on sellaisia, niistä eroon pääseminen on vain plussaa.
juuri näin

"eee"
Kysy kaverilta? Onhan dechs periaatteessa oikeassa, mutta voin kyllä sanoa ihan suoraan, että jos joku mun kavereista alkaisi exäni kanssa jotain viritellä, niin se ystävyys olisi mennyttä. Ihan tasan siitä syystä, että mä rakastan sitä miestä vieläkin.

yhäri

Kyllä mulle ois ihan ok, että kaveri ottais mun exän. Niinhän se on, että mikä ei sovi yhdelle voi sopia hyvin toiselle.
Hyviä pointteja. Itseäni kiinnostaisi etenkin tuo eron syy. On ihan eri asia erota nyrkinheiluttelun tai alkoholismin takia kuin kauniit ja rohkeat -tyylinen "kasvoimme erillemme". Kaksi vuotta on aika lyhyt aika, kaikki ei onnistu/pysty parantamaan eron haavoja siinä ajassa -> voi mennä ystävyys. Onkohan ap myös valmis äitipuoleksi kaverinsa lapsille, siihen pakettiin kun kuuluu muutakin kuin se "hyvännäköinen mies".

Veljeni avioitui nelikymppisenä itseään 5 vuotta nuoremman naisen kanssa joka oli seukannut serkkumme kanssa yläasteaikoina. Juu, on siis tilanteita joissa ei todellakaan ole mitään ongelmaa seurustella kaverin ex:n kanssa.

"vieras"
tosi hyvin sanottu.täysin samaa mieltä.
miten joku voi kuvitella omaavansa loppuelämän omistusoikeuden ex:äänsä

"eee"
[QUOTE="vieras";24103258]tosi hyvin sanottu.täysin samaa mieltä.
miten joku voi kuvitella omaavansa loppuelämän omistusoikeuden ex:äänsä[/QUOTE]

Tuskinpa kyse on omistusoikeudesta, ennemminkin hienotunteisuudesta, lojaaliudesta ystävää kohtaan jne?

"Myy"
Miettisin sinuna ensin onko ihastus niin vakavaa että sen takia olet valmis vaarantamaan ystävyyden kaveriisi.

Jos se on niin sitten puhuisin ensin siitä kaverille. Minusta tuntuisi ainakin selän takana toimimiselta jos ystäväni alkaisi seurustella ex mieheni kanssa ja kuulisin siitä vasta jälkeenpäin. Ystävät kun yleensä tapaavat kertoa aika varhaisessa vaiheessa uusista miehistä toisilleen, ainakin minun ystävieni kesken näin toimitaan.

W
Riippuu ihan kaveripiiristä ja sen sanattomista säännöistä. Itse "sallisin" kyllä kenet tahansa eksistäni kelle tahansa kaverilleni, mutta monista kavereistani tiedän, etteivät he hyväksyisi ketään eksiään kavereidensa kumppaneiksi. Lähipiirissäni onkin eräs tällainen tapaus:

Kaveri A seurusteli mies nro 1:n kanssa. A ja 1 erosivat. Vuoden päästä A:n kaveri B kiinnostui herra 1:stä. B:n ja 1:n suhde oli kaikin puolin parempi kuin aikoinaan A:n ja 1:n. Lopulta B:lle ja 1:llekkin tuli ero. Mukaan tuli nainen C. A, B ja C ovat kaikki naisia ja toistensa kavereita. C kiinnostui herra 1:stä, mutta B:n kuullessa asiasta hän loukkaantui syvästi. B:n loukkaantumisen vuoksi C päätti unohtaa 1:n, eivätkä he koskaan ehtineet edes seurustella vaikka myös 1 näytti C:lle vihreää valoa.

Yhteenvetona: Nainen A siis hyväksyi aina eksiinsä kajoamisen. Nainen B taasen kajosi kyllä kaverinsa A:n eksään, muttei sallinut kaverinsa C:n kiinnostusta omaa eksäänsä kohtaan. Mies oli sama, joka kiersi, mutta sillä tuskin on sen suurempaa merkitystä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="eee";24103305]Tuskinpa kyse on omistusoikeudesta, ennemminkin hienotunteisuudesta, lojaaliudesta ystävää kohtaan jne?[/QUOTE]
Mitä lojaalisuutta siinä nyt on? "Mä oon varannu ton kikkelin, jos mä haluanki leikkiä sillä myöhemmi uudestaan"? Ei sillä ole mitään tekemistä lojaaliuden kanssa, vaan lapsellisuuden.

"eee"
Mitä lojaalisuutta siinä nyt on? "Mä oon varannu ton kikkelin, jos mä haluanki leikkiä sillä myöhemmi uudestaan"? Ei sillä ole mitään tekemistä lojaaliuden kanssa, vaan lapsellisuuden.
Sä et tainnut lukea tota mun aiempaa viestiä? Mainitsin siinä, että itse en pystyisi jatkamaan ystävyyttä, jos kaveri puuhastelisi jotain exäni kanssa. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että mä rakastan sitä miestä vieläkin. Ei ole kyse mistään varaamisesta ja leikkimisestä, lapsellinen ajatuskin.

"eee"
Ja lisään vielä, että odotan siis, että ystäväni osoittavat mulle sen verran lojaalisuutta, etteivät ryhdy suhteeseen exäni kanssa, kun tietävät, kuinka paljon mä sitä miestä edelleen rakastan ja kuinka paljon mua tällainen toiminta loukkaisi.

"vieras"
[QUOTE="eee";24103461]Ja lisään vielä, että odotan siis, että ystäväni osoittavat mulle sen verran lojaalisuutta, etteivät ryhdy suhteeseen exäni kanssa, kun tietävät, kuinka paljon mä sitä miestä edelleen rakastan ja kuinka paljon mua tällainen toiminta loukkaisi.[/QUOTE]

sinä,sinä,sinä ja sinun tunteet. ex:älläkö ei saa olla elämää sinun jölkeesi ettei vaan loukkaa sinun tunteitasi.
lapsellista

"eee"
[QUOTE="vieras";24103478]sinä,sinä,sinä ja sinun tunteet. ex:älläkö ei saa olla elämää sinun jölkeesi ettei vaan loukkaa sinun tunteitasi.
lapsellista[/QUOTE]

Saa exällä olla elämää. Exältä en odota lojaaliutta itseäni kohtaan, vaan kavereiltani.

Yhteistyössä