Olenko tyhmä mummi kun valitan tyttären juomisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meerit:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eee";24099073]Ei toki holtittomasti, mutta kenen mielestä pari siideriä päivässä on holtitonta? :laugh:[/QUOTE]

No munkin mielestä on holtitonta, jos päivittäin juo tuon määrän. Se tekee 14 annosta viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24099130:
Maito vaan ei turvota... Ja siis vaikka ei liity aiheeseen, niin ihmettelen, että kesällä runsasta alkoholin käyttöä pidetään normaalina, kun se nimenomaan on huonoa yhdistelmä, alkoholi ja helle.

Niin ja kuka juo maitoa päivässä 3x0,33l tai enemmän? No ehkä mehua tai limsaa voi mennäkin litra päivässä näillä helteillä, mutta alkoholi on alkoholia ja aika outoa verrata sitä maitoon :O

Sanotaan että 7-15 pullollista on päivittäinen kulutus. Joskus jopa viiniä lisäksi. Ei minua haittaisi jos hän muutaman joisi mutta sitten kun hän juo enemmän, hänestä tulee ärtyisä ja ilkeä erityisesti minulle. Paiskoo ovia ja ei ole esim. kärsivällisyyttä syöttää lasta tai nukuttaa sitä. En vain tykkää siitä että jatkuvasti juodaan niin paljon. Hänellä on ollut lähiaikoina erittäin vaikeaa avomiehen pahoinpitelyjen takia, totta kai se stressaa. Asumme 550 km:n päässä toisistamme joten en voi tietää hänen "talvijuomistaan" kovin tarkasti. Olut- ja siideritölkkejä on kyllä kotonakin. Uskon kuitenkin ettei hän juo silloin kun on lapsensa kanssa kahden. Se ettei hän itse ymmärrä liikajuomistaan ja minä siitä huomauttelen ei auta yhtään, mutta tänä aamuna ajattelin että sanon ihan tosissani mitä hänestä ajattelen ja hän hakeutuisi katkolle kotiin mennessään. Kerran aikaisemmin hän on avokatkaisussa ollut.

Hän opiskelee muulloin kun nyt kesäaikaan. Siksi hän sanoo että on hyvä täällä "viettää lomaa" kun mummi huolehtii lapsesta. Minä olen varmaan niin vanhanaikainen etten ymmärrä sitä että juhlia ja hauskaa voi viettää muutenkin kun alkoholia nauttien. Juhannuksena hän oli ottanut kunnon kännit kun vieläkin on polvet ja sääret mustelmilla kun oli jossain rantahietikolla rymynnyt. Pissatkin oli mennyt housuun. Minusta tuo ei enää luulisi olevan hauskaa itsestäkään. Mutta minähän en hänen sanojensa mukaan mitään ymmärräkkään.

Se, että haukut alkolistiksi vain pilaa välinne.

Ja normaalilta kesäjuomiselta tuo kuulostaa. Eri asia jos riekkuu humalassa lapsen läsnäollessa...

Ehkä oon outo,mutta mielestäni ei oo olemassakaan normaalia kesäjuomista alkoholoipitoisten aineiden kanssa. Nykyisin en ite tuu käyttäneeksi juuri ollenkaan, mutta aiemminkin lähinnä kesän juhlina ja silloinkin maltilla,sekä esimerkiksi hellepäivän iltana/polttopuiden teon jälkeen tms sen yhden pullon,maksimissaan kaksi. Jos siideriä/olutta tarvitsee ottaa joka päivä on se kyllä jo enemmin tai ähemmin huolestuttavaa....

Mielestäni tyttäresi on alkoholisti. Ja on sitä luultavasti talvellakin. On oikein, että puhut asiasta, sillä liian usein lähimmäiset vain sulkevat silmänsä. Nalkuttaminen varmaan pahentaa asiaa, eli yritä löytää rakentava sävy. Toivon että saat hänen silmänsä avautumaan!

Monet kuvittelevat, ettei joka iltainen pikkutissuttelu haittaa, mutta kysyttäessä 94% lapsista sanoi, että aikuisten humalassa oleminen tuntuu epämiellyttävältä. Noin puolet pelkää humalaista aikuista.

Enkä minä kyllä tajua, kuinka kesällä juominen on (lasten kannalta) hyväksyttävämpää kuin talvella kännääminen?

Ota puheeksi äidin kanssa, ja tee vaikka lastensuojeluilmoitus jos ei itse lopeta. Tuossa tilanteessa tarvitaan joku herätys, valitsee sitten alkoholin tai lapsensa. Jos lapsi on jo iso (koulussa mahdollisesti) en olisi niin jyrkkä, mutta lopulta alkoholisti tekee haittaa vaan itselleen ja omalle terveydelleen.

Ota puheeksi äidin kanssa, ja tee vaikka lastensuojeluilmoitus jos ei itse lopeta. Tuossa tilanteessa tarvitaan joku herätys, valitsee sitten alkoholin tai lapsensa. Jos lapsi on jo iso (koulussa mahdollisesti) en olisi niin jyrkkä, mutta lopulta alkoholisti tekee haittaa vaan itselleen ja omalle terveydelleen.

Peesi tälle. Ja jos mukana vielä heiluu väkivaltainen avomies niin ei ole lapsella paras mahdollinen ympäristö kasvaa. Tee meeri jotain nyt ettei asiat pahene, kuten ne hyvin äkkiä voivat muutenkin kuin alkoholinkäytön osalta. Jos hän opiskelee, on aikataulu varmaan ympäri vuoden aika joustava krapuloiden suhteen.

Nää on taas näitä jeesusteluketjuja joissa palstaämmät pääsevät pätemään, osoittelemaan sormella ja tuntemaan itsensä paremmiksi kuin EDES joku muu. Mitä helvetin ongelmajuomista joku muutama siideri päivässä kesälomalla muka on, oli lapsi tai ei?

[QUOTE="vieras";24099740]Nää on taas näitä jeesusteluketjuja joissa palstaämmät pääsevät pätemään, osoittelemaan sormella ja tuntemaan itsensä paremmiksi kuin EDES joku muu. Mitä helvetin ongelmajuomista joku muutama siideri päivässä kesälomalla muka on, oli lapsi tai ei?[/QUOTE]

Onko 7-15 päivässä muutama?

[QUOTE="vieras";24099740]Nää on taas näitä jeesusteluketjuja joissa palstaämmät pääsevät pätemään, osoittelemaan sormella ja tuntemaan itsensä paremmiksi kuin EDES joku muu. Mitä helvetin ongelmajuomista joku muutama siideri päivässä kesälomalla muka on, oli lapsi tai ei?[/QUOTE]

Jo on maailma mallillaan, jos sitä on PAREMPI IHMINEN kun ei lasten läsnäollessa vedä paria pullollista alkoholia joka saatanan ilta?! Muutama siideri päivässä ON ongelma talvella -miksei muka kesällä? Ai siksikö ettei tartte mennä pöhnässä töihin? Jaa, mutta lapsia voi pöhnässä hoitaa niinkö?

Mikä vitun selitys on KESÄ ja LOMA sille, että kiskotaan päihteitä kaksin käsin lapsen läsnäollessa???!!!

Kesällä tulee paljon ongelmakäyttäjia. On kuuma ja aikaa istua terasseilla tai hoidattaa lapset mummilla ja lipittää sitä kaljaa tms. Sit tulis töihinlähtö ja arki palaisi kuvioihin niin eipä ookaan helppo kestää sitä arkea ja vielä selvinpäin. Juttele sen tytön kanssa, miettikää jotain kivaa tekemistä yhdessä jos se siideri sit unohtuis ... en tiedä onnistuisko, mut yrittää kannattaa.

Luin enemmän ketjua eikä todellakaan kivatekeminen enää auta. Sinun pitää auttaa lastasi ja lapsenlastasi vaikka se rankalta tuntuisikin. Ohjaa johonkin hoitoon, juttelemaan tilanteesta. Tai se lastensuojeluilmoitus jossa kerrot myös väkivaltaisen isän.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä