toi googlen kääntäjä on kyllä ihan huippu =) (sisältää myös lääkärikäynnin tulokset )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
kävin siis kädestä tänään kuulemassa tuomion, tai niin kuvittelin..eilen mietin et kumpi olis pahempi, se et lääkäri sanoo et leikkaukseen mentävä, vai se et lääkäri sanoo ettei tolle kädelle voi tehdä mitään, on vaan kärsittävä..

mut kävikin noita vaihtoehtoja "pahemmin" eli kyynärhermo on pinteessä tossa kyynärpäässä, ja leikkaus olis aiheellinen MUTTA, siinä on kuitenkin riskinsä, se ei välttämättä auta, ja voi jopa pahentaa vaivoja (pahimmassa tapauksessa noi pikkurilli ja nimetön menee käyttökelvottomiksi..)

toi vaiva VOI parantua itsestään, yleensä kuulemma noin vuoden kestää vaivat ja sit paranee, jos paranee..no, sen näkee kohta, tää on nyt vuoden vaivannut..

mitään sille ei itse voi tehdä, ei auta hieronnat ym

lääkäri ei halunnut ottaa kantaa leikkauksen puolesta, tai oikeastaan edes sitä vastaan, koska mun pitää päättää, koska mä otan riskit.

sovittiin et saan sieltä soittoajan parin kk päähän ja jos toi ei ole helpottanut niin sitten päätetään siitä leikkauksesta..

ja sit siihen käännökseen:

Google Kääntäjä

:D

muoks, niin, eli nyt sit pitää miettiä kumman riskin otan, sen et leikkaus vahingoittaa kättä, vai sen, et se käsi vahingoittuu ilman leikkausta : /

Viimeksi muokattu:
"Jos hermo on hyvin pakattu tai on pakattu pitkään, lihasten kuihtumista kädessä voi esiintyä. Kun tämä tapahtuu, lihasten kuihtumista ei voi peruuttaa. Tästä syystä on tärkeää nähdä lääkärillesi niin pian kuin jokin oireista ovat huomanneet."

Että hoitaa pitää.:D

"Lääkäri luultavasti siirtää olkapää, kyynärpää ja ranne nähdä, jos jokin näistä aiheuttaa oireita."

Ei hemmetti, mua varmaan väsyttää liikaa mut toi käännös on kyl tän päivän paras vitsi.:D

mulla on kans kyynärpäässä joku hermo jökissä ja kirurgit oli kehittäny taysis siihen sellasen jutun fysioterapeuttien kans, se siis tulee tarroilla kiinni yöksi käteen ettei vaan oo käsi taitettuna, että yöt olis suorana. jos saat jostain ohutta vaahtomuovia tai vastaavaa niin teippaa se vaikka koko kyynärpäänpäälle, ja pidä aina yöt sitä. koitan kaivella kuvaa sulle.

en löytäny mistään sellasta kuvaa enkä löytäny sitä omaani nopealla etsimisellä, olisin voinu vaikka lähettää sen sulle, mut siis ton tapanen systeemi www.vietto.fi/muhvi.jpg et käsi tosiaan pysyy suorana yön.

se mun käsikirurgini sanoi prosenttimääränki mikä on pelkällä tolla parantunu ilman leikkaushoitoa, kun ihminen vetää sitä kipeetä kättä vaistomaisesti yöllä koukkuun. nii se pitäis saada estettyä. ja sen tarttee olla sen verran paksu ettei se tosiaan pääse suoraks. voin vielä etsiä sitä illemmalla.

Mene ihmeessä leikkaukseen. Lääkäreiden on kerrottava aina kaikki mahdolliset riskit mitä toimenpiteisiin liittyy, mutta oikeasti komplikaatiot on todella harvinaisia. Hoidata kätesi kuntoon, leikkaus ei ole niin paha asia kuin miltä se kuulostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24098672:
kiitti =)
mulla on tuki ollu tossa kyynärpäässä, mut se ei ainakaan kamalasti auttanu.mut jos löydät sen linkin niin otan mielelläni tiedon vastaan =)

joo en usko et linkkiä mistään löydän ku se on taysin käsikirurgien omakehittämä juttu yhdessä fysioterapeuttien kanssa, sain sen tampereen yliopistollisen sairaalan fysioterapeutilta, sieltähän vois kysästä jos en omaani löydä ja saa siitä vaikka kuvaa sulle. se mun käsikirurgi (timo viljakka) käski mun vaan mennä sinne fyssiin ja pyytää "kyynärpää muhvi" :D mulla puutu 3 sormee koko ajan, pisteli, oli kylmät. sen jälkeen kun pidin sitä "muhvia" kädessä yöt niin vaiva poistu. ja siis jos ei olis poistunu nii olis leikattu.

en tiedä kuinka yleisessä käytännössä toi hoito on mut taysis sitä vallan käytetään.

palaan illemmalla asiaan ku pikkasen viilenee ja jaksan tonkia noita kaappeja enempi ;) laitan yv:tä jos löytyypi ;)

joo en usko et linkkiä mistään löydän ku se on taysin käsikirurgien omakehittämä juttu yhdessä fysioterapeuttien kanssa, sain sen tampereen yliopistollisen sairaalan fysioterapeutilta, sieltähän vois kysästä jos en omaani löydä ja saa siitä vaikka kuvaa sulle. se mun käsikirurgi (timo viljakka) käski mun vaan mennä sinne fyssiin ja pyytää "kyynärpää muhvi" :D mulla puutu 3 sormee koko ajan, pisteli, oli kylmät. sen jälkeen kun pidin sitä "muhvia" kädessä yöt niin vaiva poistu. ja siis jos ei olis poistunu nii olis leikattu.

en tiedä kuinka yleisessä käytännössä toi hoito on mut taysis sitä vallan käytetään.

palaan illemmalla asiaan ku pikkasen viilenee ja jaksan tonkia noita kaappeja enempi ;) laitan yv:tä jos löytyypi ;)

joo kiitos =)

lääkäri sanoi et sillä itsellä on sama vaiva, paitsi et sen oireet on ainoastaan se puutumisen tunne, ja ettei itse niillä oireilla lähtisi leikkaukseen, mutta mulla kun on kipuja ja kramppeja ja paineen tunnetta sormissa ja kämmenessä, sekä kaulaan asti vetää välillä tuo hermo, ni leikkaus on jo vähän eri juttu.
ja joo, leikkaukseen menen jos tää ei tästä ala yhtään helpottamaaan parissa kuukaudessa..

pakko nostaa ku toi käännös naurattaa edelleen :laugh:

ja ihan päivitystä et menin leikkaukseen ja tossa kuukaus sitten tehtiin uus hermoratatutkimus jossa selvis et leikkaus auttoi ja sillon 3v sitten kun ei hermo kuljettanut tietoa ollenkaan nimettömään, niin nyt se oli parantunut.
oireet pysy leikkauksen jälkeen n 8kk pois ja sit viime keväänä alkoivat uudestaan, nyt tuossa tutkimuksessa myös selvisi et nää palautuneet oireet ei olleetkaan kyynärpäästä johtuvia,vaan et mulla on rannekanavassa hermopinne..jee
mut torstaina edessä leikkaus, josko sit vihdoin pääsis näistä vaivoista eroon, tai sit mun säkällä, parin vuoden päästä on joku muu hermo jumissa..

Yhteistyössä