Mitä toyota-mallia suosittelisitte

  • Viestiketjun aloittaja Kyselen
  • Ensimmäinen viesti
Kyselen
Ihan työmatka-ajoon ja kauppakassiksi n. 20-30km/pvä + välillä pidempää matkaa esim kesäisin 300km reissuja?
Onko Yaris esim tuollaiseen käyttöön hyvä auto, kokemuksia?
 
"vieras"
Pienet autot eivät ole yleensä kovin hyviä pitkillä matkoilla, kaupungeissa sen sijaan ovat. Itse katsoisin isompaa autoa, hatcbackiä tai farmaria. Ei niissä hinnoissa ja kulutuksissa kuitenkaan isoa eroa ole.
 
..
kai se riipuu ihan täysin sun perheen koosta ja tavaratilan tarpeesta. sinänsä tietysti jos ajo on valtaosaltaan sitä että yksin ajelee töihin niin kannattaa auto olla mahdollisimman kevyt ja pieni moottori niin tulee halvalksi ajella. mutta jos sulla on neljä lasta ja koira niin sitten voipi kesälomareissuilla tulla tuo tavaratilan koko vastaan.
kvereilla oli yaris ja olivat kyllä kovasti tyytyväisiä. perheen koon kasvettua vaihtoivat sitten isompaan.
 
Kyselen
kai se riipuu ihan täysin sun perheen koosta ja tavaratilan tarpeesta. sinänsä tietysti jos ajo on valtaosaltaan sitä että yksin ajelee töihin niin kannattaa auto olla mahdollisimman kevyt ja pieni moottori niin tulee halvalksi ajella. mutta jos sulla on neljä lasta ja koira niin sitten voipi kesälomareissuilla tulla tuo tavaratilan koko vastaan.
kvereilla oli yaris ja olivat kyllä kovasti tyytyväisiä. perheen koon kasvettua vaihtoivat sitten isompaan.
aijjaaaa no ihan itsekin tajuan etten Yarista edes katselisi jos olisi neljä lasta ja koira...paitsi ehkä kakkosautoksi. Ihan yksin olen ja yksin ajelen töihin ja useimmiten yksin ne pitkätkin matkat.
Näyttää tuo Yaris olevan about samaa hintaluokkaa kuin samanikäinen corolla.
 
Kyselen
[QUOTE="vieras";24083726]jos ei ole varaa parempaan niin kai yariskin on sopiva. auto kuin auto[/QUOTE]

Näinpä juuri ei ole varaa ja jos olisikin niin autoon en rahojani laittaisi
 
Hellunen
Yaris on ehdottomasti liian pieni, jos aikoo matkata pitkiä matkoja maantiellä. Kauppakassiksikaan en sitä (itselleni) kelpuuttaisi, koska on mielestäni huono ajettava (ja liian pieni). Toyotaa jos ehottomasti haluat, hanki mieluummin Corolla, jossa on enempi tilaa ja vakaampi ajaa maantiellä.
 
..
aijjaaaa no ihan itsekin tajuan etten Yarista edes katselisi jos olisi neljä lasta ja koira...paitsi ehkä kakkosautoksi. Ihan yksin olen ja yksin ajelen töihin ja useimmiten yksin ne pitkätkin matkat.
Näyttää tuo Yaris olevan about samaa hintaluokkaa kuin samanikäinen corolla.
no kattele vähän kulutuslukemia, corolla on varmaan pikkusen painavampi ja syö ehken enempi bensaa. corollassa voi olla sisätilat vähän isommat, etenkin takapenkin osalta, mutta yariksessakin etupenkissä kyllä mahtuu oikein hyvin pitkäkin ihminen istumaan, ei oo semmosta koppero-oloa esim niinku meidän corsassa..
 
..
Yaris on ehdottomasti liian pieni, jos aikoo matkata pitkiä matkoja maantiellä. Kauppakassiksikaan en sitä (itselleni) kelpuuttaisi, koska on mielestäni huono ajettava (ja liian pieni). Toyotaa jos ehottomasti haluat, hanki mieluummin Corolla, jossa on enempi tilaa ja vakaampi ajaa maantiellä.
no mä en taas autoa valitsis sen perusteella että jos kesällä tekee yhden tai pari 300km reissua. kyllä ihan kaikki autot on sen verran maantiekelposia että ei mikään tuulenpuuska tai ohittava bemri niitä heilauta pois motarilta. kavereilla siis oli se yaris, ajoivat säännöllisesti sillä 500km reissuja ympäi vuoden.
 
"Minttuli"
no mä en taas autoa valitsis sen perusteella että jos kesällä tekee yhden tai pari 300km reissua. kyllä ihan kaikki autot on sen verran maantiekelposia että ei mikään tuulenpuuska tai ohittava bemri niitä heilauta pois motarilta. kavereilla siis oli se yaris, ajoivat säännöllisesti sillä 500km reissuja ympäi vuoden.
Toki, ajomukavuus on vähän eriä pikkuruisella autolla kuin luokkaansa suuremmalla. Itse en Yarista ottaisi, koska olen sillä ajanut enkä tykännyt ollenkaan.
 
Kyselen
no mä en taas autoa valitsis sen perusteella että jos kesällä tekee yhden tai pari 300km reissua. kyllä ihan kaikki autot on sen verran maantiekelposia että ei mikään tuulenpuuska tai ohittava bemri niitä heilauta pois motarilta. kavereilla siis oli se yaris, ajoivat säännöllisesti sillä 500km reissuja ympäi vuoden.
toisaalta voisi tulla reissuja enemmän jos olisi parempi auto...onpa vaikea valinta
 
Hellunen
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;24084053:
Johtuu varmaan mihin on tottunut ja mikä on mukavasti matkustamista. Kun itse istuu ratin takana ei se kovin mukavaa pitemmän päälle ole isommassakaan autossa
Ai? Itse kyllä tykkään ajaa pitkiäkin matkoja, kun on kunnon auto alla!

Ap, osta Corolla (tai Avensis), jos auton on "pakko" olla Toyota.
 
Minulla on viimeisen viiden vuoden aikana ollut kaksi Corollaa, joilla olen ajanut matka-ajoa reilut 200 000 km.
Ei ole juurikaan mitään moitittavaa. Autot on toimineet niin kuin on pitänyt, myös kovilla pakkasilla.

Mersu, Audi tai bemari olisi ajo-ominaisuuksiltaan varmasti parempi, mutta en halua sijoittaa autoon niin paljon rahaa.

Huollot on olleet kohtuuhintaisia, eikä vikoja ole ollut.
 
Kyselen
Alkuperäinen kirjoittaja Keskellä Ei Mitään;24084138:
Minulla on viimeisen viiden vuoden aikana ollut kaksi Corollaa, joilla olen ajanut matka-ajoa reilut 200 000 km.
Ei ole juurikaan mitään moitittavaa. Autot on toimineet niin kuin on pitänyt, myös kovilla pakkasilla.

Mersu, Audi tai bemari olisi ajo-ominaisuuksiltaan varmasti parempi, mutta en halua sijoittaa autoon niin paljon rahaa.

Huollot on olleet kohtuuhintaisia, eikä vikoja ole ollut.
Taidan corollan kannalle minäkin taipua. Samaa olen toyotoista kuullut ettei vikoja juuri ole. Tuntuu vaan niin isolle tuollainen corolla pienemmän auton jälkeen ja yksin ajavalle ihmiselle
 

Yhteistyössä