Vi¤uttaa tuo anoppi! Lomallaan ei ehdi ottaa meidän lasta hoitoon, toista lapsenlasta kyllä :(.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jotenkin odotin (typerä minä ), että anoppi olisi auttanut meitäkin, kuten miehen veljenkin perhettä ja ottanut meidän täystuhokuopuksen muutamaksi tunniksi hoitoon...Mutta turha toivo.

Toisen lapsenlapsen kanssa kyllä kehtaa pokkana tulla meille kauhistelemaan miten meillä onkin likaista, silti ei pieneen mieleenkään tule, että minäkin saattaisin kaivata pientä hengähdys (ja siivous ) taukoa miehen ollessa päivällä töissä.

Juu, tasan ei käy onnenlahjat ja itse olen lapseni tehnyt.

Onko lapsi aiemmin ollut anopilla hoidossa? Tarkoitan siis sitä, että oletteko itse tehneet alotteita tai onko anoppi joskus pyytänyt lasta luokseen ja silloin teille ei ole sopinut?

Kurja tilanne kumminkin sinun kannaltasi.

Voithan ap ottaa hengähdystaukosi kun mies tulee töistä, passitat vaikka päivällisen jälkeen miehen ja lapsen pihalle. ÄLÄ siivoa, vaan istahda rauhassa alas, juo kuppi kahvia ja lue vaikka naistenlehtiä. Siivota voitt kyllä lapsenkin "kanssa", anna vaikka pieni luuttu lapselle käteen.

Meidän anoppi kävi kastelemassa kukat joka päivä kotonamme jos lähdettiin viikonlopuksi jonnekin. Nyt kun pyydettiin että kävisivät ruokkimassa kissan, ei kelpaa! Kukat on tärkeämpiä kuin kissa! Kukat vein anopille, meille ei tarvi enää tulla tutkimaan niiden varjossa.

Tuttua!!

Paitsi meillä lapsi on rauhallinen ja kiltti kuin mikä ja mieheni veljen perheen lapset tosi villejä.

Monet kerrat ollaan kysytty voisiko hoitaa jos meillä jotain menoa, mutta ei edes tunniksi ole suostunut.. Ei kerkeä eikä halua kun kaikki aika menee muiden lastenlasten kanssa.

Ei voi mitään, mutta jotenkin tunnen nykyään inhoa koko akkaa kohtaan! Vaikka tietenkään ei ole hänen velvollisuus, mutta jos on aikaa muillekkin niin pitäisi olla meidänkin tytölle!

Meidän anoppi kävi kastelemassa kukat joka päivä kotonamme jos lähdettiin viikonlopuksi jonnekin. Nyt kun pyydettiin että kävisivät ruokkimassa kissan, ei kelpaa! Kukat on tärkeämpiä kuin kissa! Kukat vein anopille, meille ei tarvi enää tulla tutkimaan niiden varjossa.

:laugh: Vitsi mikä logiikka, jos toinen auttaa hyvää hyvyyttään kerran, pitäisi olla passissa aina kun vihelletään...

[QUOTE="vieras";24082214]
Juu, tasan ei käy onnenlahjat ja itse olen lapseni tehnyt.[/QUOTE]

Niin olet. Se että anoppi hoitaa toista lapsenlastaan ei pidä automaattisesti olettaa että anoppi on teillekin ilmainen lapsenvahtiautomatti. Jos väsyttää palkkaa hoitaja tai laita lapsi hoitoon,älä pidä itsestäänselvyytenä että anoppi hoitaa.

Olen pyytänyt joskus. Huokailee teatraalisesti ja kertoo väsymyksestään.
Ei siinä tiedättekö edes tee mieli viedä lasta hoioon, kun on sellainen olo, että ottaa vähän kuin väkisin.
Olen tästä miehelle tosi usein valittanut, mutta ei se äidilleen miään voi.
Harmittaa vain, kun mummolle toinen lapsenlapsi on tärkeämpi...:(

[QUOTE="vieras";24082276]:laugh: Vitsi mikä logiikka, jos toinen auttaa hyvää hyvyyttään kerran, pitäisi olla passissa aina kun vihelletään...[/QUOTE]

Mulle ne kukat ei ollu ollenkaan tärkeitä, itse en koskaan edes kastellut niitä. Ne oli anopin antamia enkä minä ala kukkien kanssa läträämään. Uteliaisuuttaan vaan kävi tonkimassa kun oltiin poissa. Ja ihan sama sillä olisi käydä ruokkimassa kissa, pari km ajais pyörällään niin sais päiväänsä hohtoa ja liikuntaa. Vaan ei.

[QUOTE="vieras";24082276]:laugh: Vitsi mikä logiikka, jos toinen auttaa hyvää hyvyyttään kerran, pitäisi olla passissa aina kun vihelletään...[/QUOTE]

Jos minä olisin kiero niin minä olisin pitänyt kaikki ne anopin antamat ja jättämät kukkaset. Varmasti olisi meidän poissaollessa käynyt päivittäin ne kastelemassa ja samalla laittanut pyydettäessä kissan kuppiin ruokaa.

Mutta kun ei ole niitä kukkia enää yhtään niin eipä ole muoriakaan näkynyt ;)

Palkkaa lapsenvahti.
Mikä siinä onkin että nykyvanhemmat aina olettavat että isovanhemmat hoitavat lapsenlapset ja kummitkin painostetaan hoitamaan yökylässä lasta tai olet huono kummi, milloin vanhemmat itse hoitaa lastaan kun juoksee 2 mummoloista ja mahdollisesti kummeillaankin yökylässä.
Eräs kaverini pyysi minua lapsensa kummiksi, sanoi suoraan että haluan lapselleni vähintään 4 eri kummiperhettä jotta on mihin laittaa yöhoitoon.
Kieltäydyin kummiudesta vedoten että minulla on jo kovin monta kummilasta ja olen nyt eronnut kirkostakin joten en käy kummiksi enään.

• Tykkää
Reactions: Black Diva´s
Toki voin siivoilla sitten kun mies tulee töistä, mutta lähinnä ihmetyttää tämä lastenlasten eriarvoistaminen. Miten sitten kun lapsi huomaa, ettei ole mummolle yhtä tärkeä kuin tuo toinen?...

Itse tulen olemaan taatusti täysin erilainen mummo aikanaan, sikäli mikäli minusa joskus mummo tulee. En todellakaan aseta lapsenlapsia eri viivoille ja autan aina kun voin!

Isovanhemmat eivät ole hyväksikäytettäviä lastenhoitoautomaatteja. Olet itse vastuussa omista lapsistasi, joten voit aina palkata lapsenlikan, jos et itse viitsi hoitaa lapsiasi. =)

[QUOTE="Alissa";24082381]Isovanhemmat eivät ole hyväksikäytettäviä lastenhoitoautomaatteja. Olet itse vastuussa omista lapsistasi, joten voit aina palkata lapsenlikan, jos et itse viitsi hoitaa lapsiasi. =)[/QUOTE]

Siis toista lapsenlastaan ehtii ja viitsii hoitaa, tehdä pyörälenkkejä yms, mutta toista ei.
Just.

[QUOTE="vieras ap";24082358]Miten sitten kun lapsi huomaa, ettei ole mummolle yhtä tärkeä kuin tuo toinen?...
[/QUOTE]

Sehän on tasan mummon eli anoppisi ongelma mitä lapsenne hänestä ajattelee, älä nyt turhaan tyrkytä lasta sinne kun selkeästi mummo ei halua.
Mummo tekee itselleen palveluksen,ei lapsi muista häntä vanhempana ja miksi muistaisikaan.

-Tosin tuli mieleeni jos mummo on väsynyt ja on koettanut saada vapaata jo nyt muutenkin jatkuvasta lapsenvahtina olosta mutta jos nämä vaan vie lapset sinne ja ei kuuntele, te kuuntelette ja ette pakota mummoa hoitamaan lastanne.

Itse olen kyllä sitä mieltä että isovanhemmilla on velvollisuus hoitaa lapsenlapsiaan ja tasapuolisesti! Siinä vaiheessa kun omia lapsia maailmaan pukkaa, on myös sitoutunut lapsenlapsiin ja jopa lapsenlapsenlapsiin.

Tietysti sairaus yms. voi olla este.

Ja itse aion ainakin (jos vaan huolitaan) toimia lapsilleni ilmaisena hoitoapuna. Tottakai!! Jo nyt olen paljon hoitanut sisaruksieni lapsia. Ja mielestäni sekin on velvollisuuteni, vaikkakin mielelläni sen myös teen. Ja homma hoituu myös toisinpäin..

[QUOTE="vieras";24082393]
-Tosin tuli mieleeni jos mummo on väsynyt ja on koettanut saada vapaata jo nyt muutenkin jatkuvasta lapsenvahtina olosta mutta jos nämä vaan vie lapset sinne ja ei kuuntele, te kuuntelette ja ette pakota mummoa hoitamaan lastanne.[/QUOTE]

Sama tuli mieleen.

No jos tässä on todella ongelma se teidän lapsen täystuhous? JOs anoppi ei jaksa kaitsea villiä lasta?

Eikä hänellä siihen mitään velvollisuuttakaan ole. Itse hän tekee valintansa ja elää sitten sen mukaan.

Jos lohduttaa niin meillä on sama homma. Samanikäiset lapset, samaa sukupuolta ja tuo meidän oma oli siellä viime kesänä pari tuntia hoidossa. Ja ei ota niin ei ota. Ja ihan anopin itsensä ja tuon tytön takia olis kiva, että tyttö kävis siellä joskus ilman meitäkin. Vaikka niin, että nakataan tyttö sinne ja käydään ite pari tuntia jossain muualla kahvilla, mutta ei. Ja sitten itketään, kun ei nähdä tarpeeksi ja kun toinen muuttuu (muka) ja ja ja ja.. Ei me sitä "hoito"apua häneltä tarvita vaan ihan oikeasti ihan tytön ja mummun (ja tädin ja paapan) takia olis kiva, että olisivat silloin tällöin hetken ilman meitä vanhempiakin.. Mutta olkoot, eipä sitä voi pakottaakaan.

Yhteistyössä