Mitä hyväksyisit puolison menneisyydestä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras ap"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras ap"
Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen, että mitkä ovat sellaisia asioita joita voit hyväksyä puolison menneisyydestä ja mitä et? Voisitko hyväksyä esim. huorissa käyntiä, huumeiden käyttöä, pettämistä, vankilatuomiota jne.? Olettaen siis, että puoliso on muuttanut tapansa.

Non compos mentis
Sehän riippuu asianhaaroista. Mitä huumeita ja miksi? Miksi oli vankilassa? Luultavasti tietyt vankilatuomiot mulle helpompia hyväksyä kuin pettämiset ja huorissa käymiset.

Jos asiat on menneisyydessä ja pahat tavat tiputettu matkalle niin mitä väliä, miksi en hyväksyisi? Tai miten se edes mun hyväksyntää katsoo, sitä valitsee rakastaa sitä ihmistä joka siinä sillä hetkellä on, ei sitä joka hän on ollut joskus ammoisina aikoina, toisessa elämässä.

"vieras"
Pedofiliaa ja eläimiinsekaantumista en pystyis hyväksymään, enkä myöskään vaimonhakkaamista. Muuta pahaa ei tule mieleen. Ja persoonallisuushäiriöisen kanssa en seurustelis.

• Tykkää
Reactions: Kirspe
"vieras"
Mä ajattelin ennen, että en kyllä alkais suhteeseen miehen kans, jolla on esim päihdeongelma takana tai ollu vankilassa. No katsottuani ohjelman Kakola, niin mieleni muuttui. Niin ihana mies se yks entinen vanki, että ottaisin heti sellasen miehen <3 Ja siis muutenkin ohjelman miehet todisti, että todellakin vaikeista asioista voi selvitä ja alkaa ihan kunnon ihmiseks ;)

"Vieras"
[QUOTE="...";24080859]Homoseksiä ois tosi vaikea hyväksyä. Siis miehen kohdalla kokemuksena. Ei vaan pystys..[/QUOTE]

Peesi. Monelle muulle asialle melkein löytyy selityksensä, mutta tälle oikein löydy, vaikka voinkin olla väärässä.

"vieras"
Miestä joka ei tietäisi kokemuksesta milloin nainen ansaitsee läimäytyksen ja milloin ei, sellaiset jotka eivät oikeasti ole koskaan lyöneet tai ovat lyöneet ainoastaan kännissä eivät sitä yleensä voi tietää.

Ja ihan yleisenä lisäyksenä pitää sanoa että mua ihmetyttää suuresti ihmiset jotka ovat täysin nollatoleranssi-linjalla laittomia päihteitä kohtaan, mutta laillisia saa imeä ja kiskoa niin paljon kuin napa tai keuhkot vetää. Tunnen yhden tällaisen, parisuhteen päättämiseen riitti se että nainen sanoi haluavansa joku päivä kokeilla kannabista. Jotenkin kummallista olla niin ehdoton, mutta kait jokaisella syynsä on :)

"mymmeli"
Minun mies kertoi pettäneensä edellisessä suhteessaan kerran ja että tämä tapahtui sen jälkeen kun oli saanut tietää exänsä pettävän häntä.
Tiedän että on myös tavallaan kokeillut miesten välistä juttua joskus nuorena, toinen mies on hyväillyt mutta ei suoranaisesti seksiä ja sanoi että ei todellakaan ollut hänen juttunsa eikä tiedä miksi kokeili.
Molemmat asiat oli vaikeita(minulle) mutta en oikeastaan pelkää että tekisi niin nyt. Enemmän järkytys oli ehkä pettäminen, mutta kun ei tapaa käydä baareissa eikä muutenkaan usein missään(tietysti toisinaan kaverillaan/veljellään) niin en koe asiasta uhkaa, jos mies olisi usein pois kotoa iltaisin ja vk-loppuisin asia olisi varmasti toisin. Onneksi tykkää viettää aikaa kanssani ja nyt lapsen kanssa tietysti.

Serkkuni mies on käynyt huorissa venäjän puolella kerran rekkaa ajaessaan ja on myös joskus harrastanut seksiä isoveljensä vaimon kanssa, veljen tietäen asiasta. Molemmat on tapahtuneet ennen serkun ja tämän miehen suhdetta.
Tätä en varmaan itse sulattaisi, liekö syy sitten siinä että lapsia on monta heillä (siis tällä veljellä) ja vaimo ei kuulemma tykkää harrastaa seksiä ollenkaan raskausaikana kun ei kiinnosta ja on antanut miehelleen luvan harrastaa sitä muiden kanssa silloin. Niin ehkäpä vaimokin on halunnut korvausta ja olla jonkun toisen miehen kanssa, vaikea tietää. Mutta en usko että voisin hyväksyä mieheltäni vastaavan asian, on jotenkin ällöttävää.

"vieras ap"
No, näin minäkin ajattelen, että menneisyys on menneisyyttä. Kyllä sitä melkein mitä vaan voi hyväksyä, varmaan raja menis jossain raiskauksessa tai pedofiliassa. Kyllä munkin miehen menneisyydestä löytyy vaikka mitä. Ihmettelin vaan kun siinä "mies on käynyt menneisyydessä huorissa" ketjussa niin moni piti sitä aivan kamalana asiana.

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";24080968]Peesi. Monelle muulle asialle melkein löytyy selityksensä, mutta tälle oikein löydy, vaikka voinkin olla väärässä.[/QUOTE]

Okei. Siis täytyy tähän lisätä toi pedofilia ja eläimiinsekaantumiset sun muut päivänselvät jutut...

Älä nyt hyvä ihminen suutu :) Siis tiedä sitä että on kokeillut/käyttää..?
No enhän mä nyt herrantähden suutu! :hug: Siis mä tiedän mitä mun lähipiirissä tapahtuu, joten vastaukseni juuri liittyi huumeisiin eli niitä en hyväksy! Alkoholi on sitten asia erikseen..vaikka toki ei sekään kyl kaikille edes sovi :whistle: mutta nyt ei ollutkaan kyse mun puolisosta :) vaan LÄHIPIIRISTÄ! :)

"mies"
Vakavia rikoksia en hyväksy. Vakaviksi rikoksiksi lasken henkeen ja terveyteen kohdistuneet rikokset tai niiden yritykset, seksuaalirikokset, lapsiin kohdistuneet rikokset, huumausainerikokset ja isomman luokan varkaudet tai isomman luokan talousrikokset. Naiselta vaadin rikosrekisteriotteen näyttämistä minulle, mikäli minun on syytä epäillä jotain noista vaihtoehdoista.

Eihän toki ole mikään pakko rikosrekisteriotettaan minulle näyttää, sitten en vain aloita suhdetta naisen kanssa. :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";24080938]Pedofiliaa ja eläimiinsekaantumista en pystyis hyväksymään, enkä myöskään vaimonhakkaamista. Muuta pahaa ei tule mieleen. Ja persoonallisuushäiriöisen kanssa en seurustelis.[/QUOTE]

Tietysti nämä ja alkoholismi, huumejutut ja vankilatuomiot.

"vieras ap"
Minäkin olen aika yllättynyt tästä huumevastaisuudesta. Ei kelpaa jos puoliso on menneisyydessä käyttänyt huumeita, mutta alkoholia saa vetää tänäkin päivänä. Mun mies on käyttänyt huumeita nuoruudessaan ja en mä sitä sen takia pihalle potki.

[QUOTE="vieras ap";24081189]Minäkin olen aika yllättynyt tästä huumevastaisuudesta. Ei kelpaa jos puoliso on menneisyydessä käyttänyt huumeita, mutta alkoholia saa vetää tänäkin päivänä. Mun mies on käyttänyt huumeita nuoruudessaan ja en mä sitä sen takia pihalle potki.[/QUOTE]

Ja jos se kerran on laittomuudesta kiinni, niin miksi esim. ylinopeus on suurimmalle osalle sallittua, ehkä jopa lievä pahoinpitely baari-illan päätteeksi, mutta voi herra jumala jos on huumeita käyttänyt niin kyllä on kaikki kunnioitus mennyttä eikä koskaan voi takaisin saada.

Kyllä, olen tympääntynyt tähän ainaiseen jankkaamiseen. Anteeksi.

Yhteistyössä