nyt vuosia lapseni syntymän jälkeen, minua on alkanut kalvaa epäillys hoitovirheestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SyysYö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;24078756:
paskinta tässä on, että silmäni eivät ole vieläkään ok :( juoksin nyt viime talven neurologilla, mutta vika ei ole ilmeisesti aivoissa vaan silmissä.. on oikein mukavaa, kun esineet näyttävät värisevän/aaltoilevan ja pimeässä huoneessa leijuu valopisteitä :mad: en kuitenkaan ala juosta silmälääkärillä, koska tärkeintä tuskinpa tähän sentää kuolee..

..Niin että tekivät hoitovirheen siin kohtaa ku katsoivat silmiäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;24078688:
onni onnettomuudessa on se, ettei tilani romahtanut yöllä! mies oli kotona, eikä miuta öisin käyty kuikkimassa. mie kun olisin alkanut kouristelemaan sielä huoneen vessassa, yksin keskellä yötä. .. :O

Eihän noin ois voinu päästä käymään ku oisit soittanu hoitajan tueks vessaan.

Mä oikeasti suosittelen ap että pyydät vaikka neuvolassa että jos pääsit jonnekin kertaamaan nuo tapahtumat. Että sinulle kerrotaan mitä tapahtui ja että pääset noista "mitäs jos" ajatuksista. Ainahan voi sattua, ei sekään aina riitä vaikka ympärillä olis maailman parhaimmat lääkärit. Valitettavasti.

Itseäni on auttanut se että olen saannut kerrata tapahtumat uudestaa ja uudestaan ja uudestaan. Kuopuksen synttärit saa edelleen mut kyyneliin - oli tapaus niin pelottava. Mut antaa itkun tulla, mitä sitä häpeillä. Syyttely ei tuo helpotusta, jollei ihan selvä väärä hoito ole kyseessä. Sun kuvailu ei siltä kuulosta, mutta voisit pyytää vaikka omaa lääkäriäsi kertaamaan epikriisisi kanssa miten tilanteet eteni. Tai ottaa yhetyttä synnytyssairaalaan.

Suomessa on muutoin niin hyvät "olot" että ihmiset on terveitä, niin tuntuu ettei hoitohenkilökunta oiekin tajua miten vakavaksi esim. juuri raskausmyrkytys voi kehittyä. Itse sain 3. raskauden loppuvaiheessa Naistenklinikan svo:lta vastauksen olla mittaamatta paineita kun soitin sinne alapaineen olevan 115...
4. raskauden sain anottua käynnistyksen, mutta raskausmyrkytys iski kotona järkyttömin painein ja turvotuksin toisena vuorokautena synnytyksen jälkeen

[QUOTE="jaa";24078811]jotenkin en nyt usko, että sillä on ollut mitään merkitystä myrkytystilaasi vaikka oletkin kirkkaita valoja joutunu tuijottelemaan.[/QUOTE]

Itselläni lievempi raskausmyrkytys enkä missään vaiheessa ollut missään silmätutkimukissa. Sen sijaan verenpainetta mitattiin tasaisin väliajoin, pissa valkuaista seurattiin, lisäksi verikokeesta katsoottin vielä jokin maksan (?) toimintaan liittyvä arvo.

Ovat mitanneet silmänpaineet, mikä on hyvä, koska liiallinen paine silmissä voi aiheuttaa vakavia vammoja silmään ja sitä kautta näköön! Virheitä kanssasi ei ole tehty, mutta traumoja sinulle on jäänyt, joita olisi syytä käydä läpi ammattilaisen kanssa, jotta pääset niistä ja tietämättömyydestäsi johtuvasta jossittelusta eroon.

[QUOTE="huh";24078863]Suomessa on muutoin niin hyvät "olot" että ihmiset on terveitä, niin tuntuu ettei hoitohenkilökunta oiekin tajua miten vakavaksi esim. juuri raskausmyrkytys voi kehittyä. Itse sain 3. raskauden loppuvaiheessa Naistenklinikan svo:lta vastauksen olla mittaamatta paineita kun soitin sinne alapaineen olevan 115...
4. raskauden sain anottua käynnistyksen, mutta raskausmyrkytys iski kotona järkyttömin painein ja turvotuksin toisena vuorokautena synnytyksen jälkeen[/QUOTE]

Argh... pistää ihan vihaksi :(
Varsinaista terveyden"hoitoa"...

[QUOTE="vieras";24078869]Itselläni lievempi raskausmyrkytys enkä missään vaiheessa ollut missään silmätutkimukissa. Sen sijaan verenpainetta mitattiin tasaisin väliajoin, pissa valkuaista seurattiin, lisäksi verikokeesta katsoottin vielä jokin maksan (?) toimintaan liittyvä arvo.[/QUOTE]

Verenpaineet tuppaa vaikuttaan silmiinkin...Mulla tutkittiin silmät kanssa ton rajun myrkytyksen jälkeen, josta tuolla ekalla sivulla kerroin

Täällä on myös yksi jonka silmiin on tullut raskauden jälkeen jotain vikaa. Mulla on myös näkökentässä värinää/aaltoilua, ja pimeässä näkyy "lumisadetta". Raskausmyrkytystä ei tosin ollut. Joo, ehkä meni nyt vähän aiheen vierestä.

[QUOTE="vierailija";24078933]Täällä on myös yksi jonka silmiin on tullut raskauden jälkeen jotain vikaa. Mulla on myös näkökentässä värinää/aaltoilua, ja pimeässä näkyy "lumisadetta". Raskausmyrkytystä ei tosin ollut. Joo, ehkä meni nyt vähän aiheen vierestä.[/QUOTE]

hyvä tietää, etten ole ainoa !! mistähän tuo johtuu?
tosin nyt voi olla rauhallisin mielin, kun aivokasvain on suljettu pois =)

[QUOTE="vierailija";24078933]Täällä on myös yksi jonka silmiin on tullut raskauden jälkeen jotain vikaa. Mulla on myös näkökentässä värinää/aaltoilua, ja pimeässä näkyy "lumisadetta". Raskausmyrkytystä ei tosin ollut. Joo, ehkä meni nyt vähän aiheen vierestä.[/QUOTE]

Mulla sama juttu, paitsi myös valosassa näkyy pieniä valopalloja.

[QUOTE="vieras";24078747]Taju kankaalla on vaikea soitella mitään kelloa...[/QUOTE]

Kyllä ne yöhoitajat käy kierroksella säännöllisin väliajoin, ei siinä tarvitse kelloa soittaa. Jos on niin sairas, että vaatii jatkuvaa valvontaa, ei kuulu silloin tavalliselle vuodeosastolle vaan tarkkailuun/teholle. Ja mitä ihmeen hoitovirhettä aloittaja kalastelee, jos kuitenkin on nyt kaikki hyvin??!!! Taas näitä ihmisiä, jotka eivät ole mihinkään tyytyväisiä, ilman Suomen terveydenhuoltoa olisitte molemmat varmaan mullan alla tällä hetkellä. Älysitkö edes kiittää?

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;24079263:
:O onkohan tämä sitten kovinkin yleinen, raskauden jälkeinen vaiva josta ei vain puhuta?

Mulla alkoi ekassa raskaudessa näkyy aina satunnaisesti kuin salamanvälähdys pallo. Kävin neurologit ja silmälääkärit useaan kertaan läpi. Mitään vikaa ei löytyny, paitsi että silmälääkäri epäili, että raskaus on jotenki muuttanu silmien lasiaisnesteen tasapainoa tai jotain. Edelleen, 4 v ekasta synnytyksestä, mun oikean silmän alakulmassa välähtää pallo. Siis silloin tällöin, välillä päivittäin, välilä tulee pitkä kuukausien tauko. Lisäksi ne floaterit lisäänty silmis. Ei ollu mitään myrkytyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;24079263:
:O onkohan tämä sitten kovinkin yleinen, raskauden jälkeinen vaiva josta ei vain puhuta?

Niinpä... Just eilen ihmettelin ulkona ku valopalloja leijaili näkökentässä. :/ Mullakaan siis ei ollu raskausmyrkytystä.

Kyllä ne yöhoitajat käy kierroksella säännöllisin väliajoin, ei siinä tarvitse kelloa soittaa. Jos on niin sairas, että vaatii jatkuvaa valvontaa, ei kuulu silloin tavalliselle vuodeosastolle vaan tarkkailuun/teholle. Ja mitä ihmeen hoitovirhettä aloittaja kalastelee, jos kuitenkin on nyt kaikki hyvin??!!! Taas näitä ihmisiä, jotka eivät ole mihinkään tyytyväisiä, ilman Suomen terveydenhuoltoa olisitte molemmat varmaan mullan alla tällä hetkellä. Älysitkö edes kiittää?

Ai käy? Yökkö tiesi, että menin suihkuun yöllä supistusten takia. Ei käynyt kertaakaan suihkussa katsomassa, olin siellä klo 01-04.30, nukuin siellä myös...

Mun yks sukulainen, 1-tyypin diabeetikko, sai lievän aivovaurion pahan raskausmyrkytyksen takia. Oli sairaalassa rv 23 asti, lapsi syntyi hätäsektiolla rv28. Oli synnytyksen jälkeen teholla kymmenen päivää, tosi huonossa kunnossa.

Kyllä näitä valitettavasti tapahtuu Suomessakin.

[QUOTE="harmaana";24079342]Ai käy? Yökkö tiesi, että menin suihkuun yöllä supistusten takia. Ei käynyt kertaakaan suihkussa katsomassa, olin siellä klo 01-04.30, nukuin siellä myös...[/QUOTE]

Oma kai se on häpeä, jos menee yöllä suihkuun nukkumaan. Perustervettä ihmistä (raskaus ei ole sairaus) ei tarvitse yleensä suihkuun asti seurata, mutta potilashuoneet kyllä tsekataan.

Yhteistyössä