Ne, jotka lykkäävät tarkoituksella lastenhankintaa viimetippaan (30+)...

  • Viestiketjun aloittaja "mielipide"
  • Ensimmäinen viesti
"mielipide"
...ja sitten saavatkin huomata, ettei raskaaksi tulekaan...(enää niin helposti jos ollenkaan)
Mielestäni näillä tyypeillä ei ole oikeutta itkeä lapsettomuudesta.
Ovat tavallaan sen itse valinneet, itsekkäästi kun ovat lastenhankintaa lykänneet ja kuvitelleet, että "mähän saan aina kaiken, juuri silloin kun mä haluun".
Luonto on monesti tuosta asiasta toista mieltä ja hyvä niin.

Nykyihmiset eivät välitä kunnioittaa enää luontoa, mutta luonto kyllä ottaa kunnioituksensa siitä huolimatta. Ihminen on tarkoitettu lisääntymään nuorena. :flower:
 
[QUOTE="mielipide";24075179]...ja sitten saavatkin huomata, ettei raskaaksi tulekaan...(enää niin helposti jos ollenkaan)
Mielestäni näillä tyypeillä ei ole oikeutta itkeä lapsettomuudesta.
Ovat tavallaan sen itse valinneet, itsekkäästi kun ovat lastenhankintaa lykänneet ja kuvitelleet, että "mähän saan aina kaiken, juuri silloin kun mä haluun".
Luonto on monesti tuosta asiasta toista mieltä ja hyvä niin.

Nykyihmiset eivät välitä kunnioittaa enää luontoa, mutta luonto kyllä ottaa kunnioituksensa siitä huolimatta. Ihminen on tarkoitettu lisääntymään nuorena. :flower:[/QUOTE]
Missä tuomioistuimessa näitä itkuoikeuksia jaetaan ja kenelle?
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
jooooh
kaikilla ei se puoliso löydy niin helposti, lapsettomuudesta kärsiviä on kaikenikäisiss.

itse sain esikoisen 19vuotiaana helposti, samoin eräs kaverini 20v. toisen lapsen yritys tuottikin sitten ystävälleni ongelmia, vaikka ikää oli vasta 22v.
 
nwre
Minun tuttavapiirissäni on hyvin monta naista ja miestä joilla ei ole vielä lapsia ja ikää on jo 32-35 vuotta. Eivät itse ole ollenkaan huolissaan. Sanovat, että lapset tulee sitten kun tulee ja suunnitelmissa sitten joskus. Heillä on opiskelutkin kestänyt siihen 30v asti, joten haluavat nyt olla hetken työelämässä. Onhan tuo ihan ymmärrettävää.
 
"milli"
Ok.
Niillä, jotka on hommanneet lapset nuorina, eivätkä ole kouluttaneet itseään, hankkineet tasaista toimeentuloa ja stabiiliutta lapsilleen, ei ole oikeutta vaatia yhteiskunnalta mitään tukea eikä valittaa asiasta. Oma valinta.
Niillä, jotka ovat hommanneet lapset väärän miehen kanssa ei ole oikeutta valittaa asiasta. Oma valinta, mitäs otit sen ukon.
Niillä, jotka ovat tehneet erilaisia valintoja tai vääriä valintoja ei ole oikeutta valittaa mistään. Ite teit sen valinnan.

On se ny kauheeta ku joku tekee erilaisen valinnan ku minä, se on auttamatta väärässä!!
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
[QUOTE="mielipide";24075192]Onko lukutaidossa häikkää vai...? Kirjoitin, että jotka tarkoituksella lykkäävät...[/QUOTE]

Jos ihminen tarkoituksella lykkää lapsentekoa, koska ei koe vielä olevansa valmis vanhemmaksi (se kai se syy yleensä lykkäämiselle on) niin miten ihmeessä se voisi olla huono juttu? Jos kertakaikkisesti vielä menojalkaa vipattaa, tai ei ole muutoin vain valmis asettumaan paikoilleen, niin on 100 kertaa järkevämpää vielä mennä ja lentää, kuin tehdä se lapsi.

Mistäköhän niitä lastensuojelutapauksia sikiää? No osittain varmaan juuri sieltäpäin, jossa lapset tehdään nuorina, mutta vanhemmuuden vastuuta ei olle vielä valmiita kantamaan.
 
"mielipide"
Minun tuttavapiirissäni on hyvin monta naista ja miestä joilla ei ole vielä lapsia ja ikää on jo 32-35 vuotta. Eivät itse ole ollenkaan huolissaan. Sanovat, että lapset tulee sitten kun tulee ja suunnitelmissa sitten joskus. Heillä on opiskelutkin kestänyt siihen 30v asti, joten haluavat nyt olla hetken työelämässä. Onhan tuo ihan ymmärrettävää.
Mielestäni tuon ikäinen on tyhmä, jos olettaa, että niitä lapsia ihan tuosta vaan voi yhä saada...että jos perheen todella haluaa perustaa, viisaammalla soi hälytyskello tuossa vaiheessa jo aika äänekkäästi ja hän tajuaa, että se ei välttämättä enää ihan helposti käykään.
Mutta elämähän on täynnä valintoja.
 
Mep
Minä löysin sopivan miehen vasta 30 vuotiaana ja lapsi saatiin 33 vuotiaina.

Olisin varmasti jaksanut valvoa paremmin 10 vuotta aikaisemmin, mutta eipä ollut sopivaa miestä ja baaritkin kiinnosti enemmän ;-)
 
ietg
[QUOTE="mielipide";24075224]Mielestäni tuon ikäinen on tyhmä, jos olettaa, että niitä lapsia ihan tuosta vaan voi yhä saada...että jos perheen todella haluaa perustaa, viisaammalla soi hälytyskello tuossa vaiheessa jo aika äänekkäästi ja hän tajuaa, että se ei välttämättä enää ihan helposti käykään.
Mutta elämähän on täynnä valintoja.[/QUOTE]

Jotkut pitävät tyhmänä hankkia lapsia tilanteeseen, jossa heitä ei pystytä elättämään muuten kuin yhteiskunnan varoilla.
 
"vieras"
[QUOTE="mielipide";24075188]Toki saa itkeä, mutta se tuskin mitään auttaa. Eikä kaikilta heru myötätuntoa tuohon tilanteeseen, sitä meinaan.[/QUOTE]

No ei multakaan heru myötätuntoa kellekään kouluttamattomalle pienituloiselle joka on jäänyt usean lapsen yh:ksi, kun miestä ei sittenkään kiinnostanut leikkiä isiä ja töitä ei saa eikä tule saamaankaan, kun ei ole käynyt kouluja eikä enää pienten lasten kanssa jaksa käydäkään.

Tai kellekään joka kyllä sai nuorena ne lapset tehtyä, mutta elää nyt ihan totaalisen miessian kanssa joutuen olemaan yksin vastuussa kodista ja lapsista kun ei se nuoruuden rakkaus sitten ollutkaan niin prinssi miltä vaikutti silloin 15-vuotiaana eikä nyt voi lähteä, kun lapsilta menis koti.

Kai mäkin olisin voinut useamman pennun pykätä eri miehille jo 20-vuotiaana, jos se oikeasti olisi ollut ainoa asia mikä merkitsee. Uskoisin et se onnistuu keltä tahansa, joka vaan pystyy heittämään moraalinsa roskikseen, ihan varmasti kuka tahansa nainen löytää baareista tai netistä loputtomiin miehiä jotka on valmiita panemaan paljaalla. Tai vauvakuumeisen miehen, joka on valmis tekemään lapsia vaikkei suhde oikein toimikaan.

Musta kuitenkin äidin suuri ikä on lapselle huomattavasti pienempi haitta kuin yhdistelmä vanhempien epävakaa tai olematon parisuhde ja surkea sosioekonominen asema. Suren sitä, jos jään lapsettomaksi, mutta vielä surullisempaa minusta olisi nimenomaan lapsia kohtaan lähteä tekemään niitä vain siksi että nyt olisi hyvä ikä, ihan muusta elämäntilanteesta välittämättä.
 
"vieras"
Mä uskallan olla eri mieltä. Aloitettiin yrittäminen kun mä olin 18. Pari vuotta meni, ei tärpännyt, luovutettiin. Opiskelin, hain töihin, ylenin. Aloitettii taas yrittäminen kun olin 24v. Meni pari vuotta, ei tärpännyt. Irtisanouduin töistä ja aioin lähteä ulkomaille opiskelemaan. Hyväksyttiin lapsettomuus. Hain kouluun ja yllättäen tulinkin raskaaksi. Nyt ollaan tässä todettu että vasta nyt on sopiva ajankohta. Ikää meillä nyt 27 ja 28. Yhdessä oltu n. 10 vuotta ja voi sanoa että on tullut järkeä päähän siitä kun ekoja kertoja yritettiin. Todettiinkin kerran,että hyvä ettei tärpännyt silloin 2-kymppisenä, oltiin liian nuoria vanhemmiksi.
 
"mielipide"
[QUOTE="milli";24075211]Ok.
Niillä, jotka on hommanneet lapset nuorina, eivätkä ole kouluttaneet itseään, hankkineet tasaista toimeentuloa ja stabiiliutta lapsilleen, ei ole oikeutta vaatia yhteiskunnalta mitään tukea eikä valittaa asiasta. Oma valinta.
Niillä, jotka ovat hommanneet lapset väärän miehen kanssa ei ole oikeutta valittaa asiasta. Oma valinta, mitäs otit sen ukon.
Niillä, jotka ovat tehneet erilaisia valintoja tai vääriä valintoja ei ole oikeutta valittaa mistään. Ite teit sen valinnan.

On se ny kauheeta ku joku tekee erilaisen valinnan ku minä, se on auttamatta väärässä!![/QUOTE]

En puhunut omista valinnoistani, vaan luonnon valinnoista.
 
"vieras"
Jos ihminen tarkoituksella lykkää lapsentekoa, koska ei koe vielä olevansa valmis vanhemmaksi (se kai se syy yleensä lykkäämiselle on) niin miten ihmeessä se voisi olla huono juttu? Jos kertakaikkisesti vielä menojalkaa vipattaa, tai ei ole muutoin vain valmis asettumaan paikoilleen, niin on 100 kertaa järkevämpää vielä mennä ja lentää, kuin tehdä se lapsi.

Mistäköhän niitä lastensuojelutapauksia sikiää? No osittain varmaan juuri sieltäpäin, jossa lapset tehdään nuorina, mutta vanhemmuuden vastuuta ei olle vielä valmiita kantamaan.
Tää oli erittäin fiksusti sanottu...
 
"vieras"
[QUOTE="mielipide";24075192]Onko lukutaidossa häikkää vai...? Kirjoitin, että jotka tarkoituksella lykkäävät...[/QUOTE]

Entäs jos lykkäyksen syy onkin ollut laittaa puitteet kuntoon ennen lapsen saamista eli lapsen etu? Esimerkiksi talous tasapainoon ja hyvä parisuhde. Väärän kumppanin kanssa voi vierähtää vuosi jos toinenkin ennenkuin tajuaa luovuttaa ja lähteä etsimään onneaan muualta. Valitettavasti.
 
akateeminen mies
[QUOTE="vieras";24075233]No ei multakaan heru myötätuntoa kellekään kouluttamattomalle pienituloiselle joka on jäänyt usean lapsen yh:ksi, kun miestä ei sittenkään kiinnostanut leikkiä isiä ja töitä ei saa eikä tule saamaankaan, kun ei ole käynyt kouluja eikä enää pienten lasten kanssa jaksa käydäkään.

Tai kellekään joka kyllä sai nuorena ne lapset tehtyä, mutta elää nyt ihan totaalisen miessian kanssa joutuen olemaan yksin vastuussa kodista ja lapsista kun ei se nuoruuden rakkaus sitten ollutkaan niin prinssi miltä vaikutti silloin 15-vuotiaana eikä nyt voi lähteä, kun lapsilta menis koti.

Kai mäkin olisin voinut useamman pennun pykätä eri miehille jo 20-vuotiaana, jos se oikeasti olisi ollut ainoa asia mikä merkitsee. Uskoisin et se onnistuu keltä tahansa, joka vaan pystyy heittämään moraalinsa roskikseen, ihan varmasti kuka tahansa nainen löytää baareista tai netistä loputtomiin miehiä jotka on valmiita panemaan paljaalla. Tai vauvakuumeisen miehen, joka on valmis tekemään lapsia vaikkei suhde oikein toimikaan.

Musta kuitenkin äidin suuri ikä on lapselle huomattavasti pienempi haitta kuin yhdistelmä vanhempien epävakaa tai olematon parisuhde ja surkea sosioekonominen asema. Suren sitä, jos jään lapsettomaksi, mutta vielä surullisempaa minusta olisi nimenomaan lapsia kohtaan lähteä tekemään niitä vain siksi että nyt olisi hyvä ikä, ihan muusta elämäntilanteesta välittämättä.[/QUOTE]

Täydellinen kirjoitus.
 
"vieras"
[QUOTE="mielipide";24075224]Mielestäni tuon ikäinen on tyhmä, jos olettaa, että niitä lapsia ihan tuosta vaan voi yhä saada...että jos perheen todella haluaa perustaa, viisaammalla soi hälytyskello tuossa vaiheessa jo aika äänekkäästi ja hän tajuaa, että se ei välttämättä enää ihan helposti käykään.
Mutta elämähän on täynnä valintoja.[/QUOTE]

Miksi kuvittelet että lasten saanti yli kolmekympisenä olisi jotain hirveän vaikeaa? Mun ystäväpiirissä lähes kaikki ovat saaneet lapsensa siinä 30 - 40 -vuotiaina. Ainoa lapsettomuudesta kärsivä jonka tunnen onkin 25-vuotias.
 
"sama"
[QUOTE="mielipide";24075224]Mielestäni tuon ikäinen on tyhmä, jos olettaa, että niitä lapsia ihan tuosta vaan voi yhä saada...että jos perheen todella haluaa perustaa, viisaammalla soi hälytyskello tuossa vaiheessa jo aika äänekkäästi ja hän tajuaa, että se ei välttämättä enää ihan helposti käykään.
Mutta elämähän on täynnä valintoja.[/QUOTE]

tuskin yksikään heistä olettaa, että lapsia tulee sormia napsauttamalla. Viisaita, koulutettuja ihmisiä ovat kaikki. Ovat valintansa tehneet, joten ei se ainakaan minua haittaa yhtään. Olen myös sitä mieltä, että heillä on ihan yhtä iso oikeus surea lapsettomuutta kuin muillakin ( jos sellainen osuu kohdalle )
 

Yhteistyössä