Onko mulla rintasyöpä??!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaapuuuvva!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaapuuuvva!

Vieras
Pitääkö mun pelätä nyt rintasyöpää?? Vasenta rintaa vihloo/jomottaa sivulta,yhdestä kohtaa..
Mulla myös kuuluu KAI pms-oireisiin semmoinenkin että n. viikko ennen menkkoja,tähän juurikin vasempaan rintaan tulee semmonen "kohta" n. sormenpään kokoinen,joka on kipeä.
Kun menkat alkaa,häipyy tuo kipukin. Tuo kipeä "kohta" on ollut kuvioissa monta vuotta.. Tämä jomottava kipu taas tulee oviksen jälkeen..Menkkojen aikaan eikä niiden jälkeen ennen ovulaatiota ole mitään tuntemuksia rinnoissa..Hyi,kun mua pelottaa enkä uskalla todellakaan ruveta etsimään mitään patteja..Enkä kyllä anna miehenkään kokeilla. Mummoni (isän äiti) siskolla oli rintasyöpä,lopulta myös verisyöpä,leukemia.Lähisuvussa ei syöpää ole ollut.
Olin laparoskopiassa reilu vuosi sitten. Ennen leikkaukseen menoa,piti käydä verikokeissa. Kyselin äidiltäni sitten näitä lähetteellä mainittuja "koodeja". Yksi niistä tarkoitti kuulemma syövän tutkimuksia.. Oiskohan siinä verikokeessa näkyny myös mahdollinen rintasyöpä..?

Voi kulta pieni....

Jos asia askarruttaa, niin mitäs jos menisit lekuriin? Ja kysyisit sieltä asiaa? Tai vaikkapa soittaisit sairaanhoitajalle?

Mun äidiltä on leikattu rintasyöpä, enkä minä mene seinää pitkin.

Kohduntähystyksessä otettiin näytepala, joka tutkittiin. Ei pahanlaatuisia muutoksia, ihan rutiinijuttu.

Taidat olla tyypiltäsi aika hysteerinen?

Alissa: Voi anteeksi jos olen hysteerinen. Sinä kai pysyt lauhkeana kuin lammas,jos jotain poikkeavaa itsessäsi huomaat? En usko..Tässä kun joutunut jo pelkäämään munasarjasyöpää,kasvaimen takia ja kohtusyöpää polyyppi-epäilyn vuoksi,joten en todellakaan hysteerinen...

Saattaa olla kalkkia. Ohutneulanäyte kertoisi jotain...pelkkä mammografia ei riitä. Mulla krooninen tuo rintavaiva ja se on vaan kärsittävä ellei halua leikkaukseen...ei siis pahanlaatuista mutta kivuliasta on.

Hmmh,olen menossa huomenna sairaalaan lapsettomuuslääkärin vastaanotolle. Voisikohan siellä tutkia esim. ultralla? Itse en halua ruveta kyllä etsimällä etsimään. Nyt kyllä menossa kp 15/27 eli hormoonitoiminnastakin kaiketi voisi johtua tähän aikaan kierrosta..Hemmetti..

Hmmh,olen menossa huomenna sairaalaan lapsettomuuslääkärin vastaanotolle. Voisikohan siellä tutkia esim. ultralla? Itse en halua ruveta kyllä etsimällä etsimään. Nyt kyllä menossa kp 15/27 eli hormoonitoiminnastakin kaiketi voisi johtua tähän aikaan kierrosta..Hemmetti..

Ota asia siellä esille, etköhän neuvoja saa. Kannattaa se selvittää, niin ei jää mieltä painamaan.

Alissa: Voi anteeksi jos olen hysteerinen. Sinä kai pysyt lauhkeana kuin lammas,jos jotain poikkeavaa itsessäsi huomaat? En usko..Tässä kun joutunut jo pelkäämään munasarjasyöpää,kasvaimen takia ja kohtusyöpää polyyppi-epäilyn vuoksi,joten en todellakaan hysteerinen...

En todellakaan koko ajan vouhkaa syövästä, vaikka sitä suvussa onkin ollut.

Vai että polyypin takia kohtusyöpää...

Voi kulta pieni, sinähän olet täysi sekopää! :D

Munasarjasyöpä, kohtusyöpä, rintasyöpä... on niitä kuule vino pino muitakin syöpiä! Kyllä sinä varmaan niihinkin löydät itsestäsi sopivat oireet. =)

Syöpäänhän sinä et tietysti ole koskaan sairastunut, nämä ovat vain niitä omia "tuntemuksiasi".

Jos löydät rinnasta kyhmyn voit alkaa miettiä syöpäjuttuja enemmän, mutta normaalisti naisen elämään kuuluu rintojen vihlomiset yms. jutut hormonien takia.

Alissa: Ootpa hirvee ihminen! Muut täällä osaa vastata viesteihin,eikä ala aloittajaa haukkua. Pahapaha ihminen..hyi!

Käytä nyt jo järkeäsi. Ei jokainen kyhmy tms. ole syöpää. Tuolla menolla sinulla kyllä on vaara saada sydänkohtaus tms. jo aika nuorena. Opettele relaamaan, jos aiot hengissä säilyä. :D Sitäpaitsi, jos sinulla on huomenna lekuri, niin mitä täällä sitten jauhat asiasta?

Yhteistyössä