Hei äidit nyt pikaista vauva-apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä kun viet lapsen lääkäriin, ihan oman mielenrauhan vuoksikin selvittäisin kun on noin selvät oireet, jos lääkäri toteaa ettei ainakaan sydänperäistä ni sehän on vaan hyvä asia :)

Ite en kyllä luota yhtään neuvolan lääkäreihin, vaikka on varmaan myös ihan päteviä. Meijän pikkusella todettiin jo synnytyssairaalassa sydänvika, mikä kuului kuulemma voimakkaasti (ei kuitenkaan vaikuta vauvan vointiin, tutkittiin ultralla ym. menetelmillä), ekassa neuvolalääkärissä lääkäri ei edes ollut varma kuuleeko sydämestä mitään sivuääntä! "saattoi sieltä kuulemma jotain pientä kuulua". Et tälleen, tosi luotettavaa..

Koita ottaa rauhallisesti, nyt pikkunen pääsee tutkittavaksi.

[QUOTE="vieras";24069919]Onko muuten miehes sanonu mitään sinisyydestä tai hikisyydestä?[/QUOTE]

Aamulla just sano et onko tää nyt ihan tervettä kun tää hikoilee näin paljon. Siitäpä tää miun tarkkailu sit alkoikin. Nyt otin pojalta vaatetta vähemmälle ja katon auttasko se toho hikisyyteen. Aiemmin mies huomautti siitä kuivasta yskästä et miks se tekee noin ihan koko ajan. (paitsi kun nukkuu)

[QUOTE="minea";24069934]Hyvä kun viet lapsen lääkäriin, ihan oman mielenrauhan vuoksikin selvittäisin kun on noin selvät oireet, jos lääkäri toteaa ettei ainakaan sydänperäistä ni sehän on vaan hyvä asia :)

Ite en kyllä luota yhtään neuvolan lääkäreihin, vaikka on varmaan myös ihan päteviä. Meijän pikkusella todettiin jo synnytyssairaalassa sydänvika, mikä kuului kuulemma voimakkaasti (ei kuitenkaan vaikuta vauvan vointiin, tutkittiin ultralla ym. menetelmillä), ekassa neuvolalääkärissä lääkäri ei edes ollut varma kuuleeko sydämestä mitään sivuääntä! "saattoi sieltä kuulemma jotain pientä kuulua". Et tälleen, tosi luotettavaa..

Koita ottaa rauhallisesti, nyt pikkunen pääsee tutkittavaksi.[/QUOTE]

Joo meilläkin neuvolalääkäri vaihtuu joka ikine kerta ja nyt viimeeks oli tosi hyvä ja ihana lääkäri joka tutki keuhkot ja sydämen tosi tosi tosi tarkkaan (käytti iha sikana aikaa siihe touhuun),mutta just ihan vauvana tolla lapsella oli silent refluksi,ni piti miun keskussairaalasta saaha se diagnoosi ku neuvola oli sitä mieltä et joo ne vauvat itkee ja pulauttelee se kuuluu asiaan.

[QUOTE="vieras";24069959]Mitä vauvalla oli päällä kun hikoili ja paljon oli asteita. Onko sen pää ihan litimärkä vai mistä se hikoaa?[/QUOTE]

T-paita,housut ja sukat. nyt on t-paita ja vaippa. Ja joo meillä on sisälämpötila näköjään 25.1 :( voinee vaikuttaa asiaan. Ohimooilta ja niskasta hikoaa ja niin että hiukset liimaantuu päähä. ja nenässä on hikikarpaloita....

Oletko kiinnittäny huomiota, että olisi hikoillut kylmemmällä ilmallakin? Miten muut tuon ikäiset vauvat, onko ollu tilanne, että teillä on ollu hikipää ja viereinen vauva ei hikipää?

[QUOTE="a.p";24069989]ja lisään että mielestäni vauvalla on AINA sellainen kylmännihkeä iho....[/QUOTE]

Meinasin kysyä, että onko hiki kylmännihkeää. En mä halua pelotella, mutta mun mielestä on todella aiheellista tutkia vauva perusteellisesti. Tuo yskäkin voi olla oire sydänviasta. Ja kylmänihkeä hiki. Toivotaan, että ollaan väärässä.

[QUOTE="vieras";24069994]Oletko kiinnittäny huomiota, että olisi hikoillut kylmemmällä ilmallakin? Miten muut tuon ikäiset vauvat, onko ollu tilanne, että teillä on ollu hikipää ja viereinen vauva ei hikipää?[/QUOTE]

Jaa-a...no ei ainakaa niin hikinen ole toinen vauva.... kut oi on iha tukka märkänä... ei mielestäni talvella/keväällä ehket niin paljoa mutta aina on syödessä hikoillu (rinnalla/pullolla)

[QUOTE="vieras";24070013]Meinasin kysyä, että onko hiki kylmännihkeää. En mä halua pelotella, mutta mun mielestä on todella aiheellista tutkia vauva perusteellisesti. Tuo yskäkin voi olla oire sydänviasta. Ja kylmänihkeä hiki. Toivotaan, että ollaan väärässä.[/QUOTE]

Siis pää hikoilee tuhannen kuumana mutta ite vauva on sellainen kylmän nihkeä. Ja mielestäni tosiaan ihan aina. Ja joo tosiaan menen tutkimuksiin ja vaadin päästä kunnollisiin sellaisiin...

En todella halua pelotella, mutta kaikki kertomasi ei vain kuulosta nyt ihan normaalilta. Toivottavasti on viatonta, mutta tosiaan, vaadi lasten sydänlääkärille lähetettä. Sanot vaikka, että sä et tästä tuolista nouse, ennenkuin vauvan tutkii sydänlääkäri perusteellisesti.

[QUOTE="vieras";24070082]En todella halua pelotella, mutta kaikki kertomasi ei vain kuulosta nyt ihan normaalilta. Toivottavasti on viatonta, mutta tosiaan, vaadi lasten sydänlääkärille lähetettä. Sanot vaikka, että sä et tästä tuolista nouse, ennenkuin vauvan tutkii sydänlääkäri perusteellisesti.[/QUOTE]

Ei siun tarviikkaa pelotella,pelkään jo valmiiksi ihan tarpeeksi. Joo no ei kuulosta normaalilta minunkaan mielestä..... mie vaa toivon niin kovasti et mie vaa kuvittelen. mie en todellakaan lapselleni halua mitään sydänvikoja....

[QUOTE="a.p";24070100]Ei siun tarviikkaa pelotella,pelkään jo valmiiksi ihan tarpeeksi. Joo no ei kuulosta normaalilta minunkaan mielestä..... mie vaa toivon niin kovasti et mie vaa kuvittelen. mie en todellakaan lapselleni halua mitään sydänvikoja....[/QUOTE]

Ajattele niin, että nyt on hyvä tutkia perusteellisesti, ihan vaikka sun mielenrauhan takia. Jos jotain löytyy, mitä pikemmin aloitetaan hoito, sen parempi. Muista, älä tee virhettä, että jos yleislääkäri ei suostu laittaa teitä tutkimuksiin, että suostut jättää asian tähän. Et saa jättää asiaa tähän, lupaa se mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24070110:
kyllä mä ottaisin heti yhteyttä neuvolaan, enkä odottelisi seuraavaa neuvola aikaa. jo sen takia, että saisin mielenrauhan asiasta, jos mitään ei löydykään.

ap otti jo yhteyttä neuvolaan ja siellä sanottiin, että ei aihetta tulla kunnes vasta sit ku on alunperinki aika. ap on menossa huomenaamulla lääkäriin.

[QUOTE="vieras";24070124]Ajattele niin, että nyt on hyvä tutkia perusteellisesti, ihan vaikka sun mielenrauhan takia. Jos jotain löytyy, mitä pikemmin aloitetaan hoito, sen parempi. Muista, älä tee virhettä, että jos yleislääkäri ei suostu laittaa teitä tutkimuksiin, että suostut jättää asian tähän. Et saa jättää asiaa tähän, lupaa se mulle.[/QUOTE]

Kun kyse on miun rakkaimmasta asiasta koko elämässä ni saat uskoa että sano se yleislääkäri mitä tahto ni mehä mennään sydänlääkärille. silläki uhalla että ne nauraa miut pihalle.....

[QUOTE="a.p";24070144]Kun kyse on miun rakkaimmasta asiasta koko elämässä ni saat uskoa että sano se yleislääkäri mitä tahto ni mehä mennään sydänlääkärille. silläki uhalla että ne nauraa miut pihalle.....[/QUOTE]

Hyvä :) Monen aikaa teillä on lääkäri? Monen aikaa pääset kotio ja päivittää tänne tilannetta? Mä nimittäin tulen kurkkaa miten teillä meni :) Tsemppiä!

[QUOTE="a.p";24070129]No katos sitä mieki täs mietin et kun ei tuo tunnu tuon vauvan menoa haittaavan mitenkään. Se on minä nyt johon tää enempi sattuu... minkä ikäne muksu sun nuorimmainen?[/QUOTE]

Tällä hetkellä reilu 2,5v. Vauvana oli suun ympärys sinisenä, mutta en sen kummemmin ollut huolissani, koska yleisvointi oli vallan mainio. Toki kuuluu ns. viaton sivuääni sydämessä, mutta kuten kerroin, ei sitä vielä ole tutkittu. EKG ja jotain muuta tutkitaan heti, kun tulee sauma.
Itselläni myös sivuääni sydämessä, mutta on fysiologinen.

Meillä nuoremmalla oli alle vuoden aikana pitkittynyt yskä, sellaista kuivaa yskää. Lääkkeeksi saatiin antibioottikuuri ja astmalääkkeet, nykyisin yskää ei enä ole. Sanoivat sairaalassa, että yksi yskimisen yleisimmistä syistä pienillä on huono sisäilman laatu.

Pullosta juodessa meilläkin aina on ollut hikinen, olen ajatellut sen johtuvan siitä lämpöisestä juomasta =)

Hyvä on mennä lääkäriin, ei tarvitse sitten yksin kotona murehtia mutta muistat vaan, että ei kyse välttämättä ole mistään sen vakavammasta.

[QUOTE="vieras";24070527]Meillä nuoremmalla oli alle vuoden aikana pitkittynyt yskä, sellaista kuivaa yskää. Lääkkeeksi saatiin antibioottikuuri ja astmalääkkeet, nykyisin yskää ei enä ole. Sanoivat sairaalassa, että yksi yskimisen yleisimmistä syistä pienillä on huono sisäilman laatu.

Pullosta juodessa meilläkin aina on ollut hikinen, olen ajatellut sen johtuvan siitä lämpöisestä juomasta =)

Hyvä on mennä lääkäriin, ei tarvitse sitten yksin kotona murehtia mutta muistat vaan, että ei kyse välttämättä ole mistään sen vakavammasta.[/QUOTE]

En ihmettelisi yhtään vaikka sisäilma ois huono...mulla itellä kuivaa kurkku koko ajan. ja tu hikisyys voi tosiaan olla sitä kun riehuu niin paljo,ei hetkeekää paikallaan...

Yhteistyössä