mitä ajattelet ihmisestä, joka ei kerro itsestään kysyttäessä ravintolassa, karaokessa tms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anonyymi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anonyymi

Vieras
muuta kuin etunimen? Ei kerro ammattiaan tai sukunimeään, vaan ystävällisesti sanoo haluavansa pysyä vain "Leenana". On kuitenkin paikassa pidetty, sosiaalinen ja juttelevainen muuten. Kokisitko jotenkin huonona tällaisen pidättyväisyyden? Tai tulkitsisitko jotenkin muuten?

[QUOTE="niin";24069088]Täh? Miks pitäs kertoo enemmän? Noissa tilanteissa?[/QUOTE]

taustaa sen verran, että jonkin verran käyn samassa paikassa, koska siellä on kivoja ihmisiä. Monet kysyvät ihan mukavassa hengessä. Haluaisivat tutustua tms.

nii, pitäiskö olla " moi, oon leena, entinen alkoholisti. Viiden lapsen äiti porista. Oon siivojaajana läheisessä hotellissa ja harrastan ristikoita ja kaljottelua karaoken merkeissä. Ostan vaatteeni kirpputorilta ja syön kynsiä viikon kun oon juonu rahani. Lapset ovat jo maailmalla, ja huomenna mulla on 48 vuotis synttärit. Leikkaan varpaankynnet jokatoinen viikko, ja alapääkarvat sheivaan joka päivä. Ettei pääse sänki rapsuttaan ukkokullan leukaa niissä hommissa.
Mitä muuta haluaisit tietää?

nii, pitäiskö olla " moi, oon leena, entinen alkoholisti. Viiden lapsen äiti porista. Oon siivojaajana läheisessä hotellissa ja harrastan ristikoita ja kaljottelua karaoken merkeissä. Ostan vaatteeni kirpputorilta ja syön kynsiä viikon kun oon juonu rahani. Lapset ovat jo maailmalla, ja huomenna mulla on 48 vuotis synttärit. Leikkaan varpaankynnet jokatoinen viikko, ja alapääkarvat sheivaan joka päivä. Ettei pääse sänki rapsuttaan ukkokullan leukaa niissä hommissa.
Mitä muuta haluaisit tietää?
Pienet aplodit, kiitos Leena ja se kappale oli Rentun ruusu, josta Leenalla taitaa olla omakohtaista kokemusta entinen alkkis kun on. Lisäksi melkoinen ruusu tämä meidän kirpputorilta ryysynsä ostava varaton matami on. Päivien ainoa ilo ovat ristikot, kaljoittelu ja karaoke, eihän kerran viikossa sheivaavalta siivoojalta enempää voi odottaa. Kiitos 48-vuotias Leena.
Ja seuraavaksi Pena esittää Aikuisen naisen.

Ihminen määritellään usein ja virheellisesti pelkän ammatillisen statuksen, perhesuhteiden, asuinpaikan ym. ulkonaisten asioiden perusteella.
Kun ihminen haluaa tutustua toiseen ihmiseen ei ulkonaisilla tekijöillä ole mitään merkitystä, jos siis haluaa tutustua ihmiseen itseensä eikä siis johonkin ihmisen rooliminään.
Tutustuttaessa ihmiseen itseensä pelkkä nimi riittää. Sillä ihminen itse ei ole sama kuin hänen edustamansa ulkonaiset roolit, joiden mukaan valitettavan moni määrittää toisen kelvolliseksi tai kelvottomaksi omaan ystäväjoukkoonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24069190:
enemmän outoa on se että baarissa tullaan tollasia kyselemään. :O

Niinpä. Ja muutenkin, siis ihmisiä tuntuu tosi paljon kiinnostavan muiden ammatit ja vaikkapa raha-asiat. Mua kiinnostaa ihmisessä kaikki muu enemmän.

jos minä tutustun baarissa ihmiseen, niin ei mua haittaa jos ei itse kerro mitään. Saatan kysässä "ohimennen" että, opiskeletko vaiko työskenteletkö jossain? Ja jos hän vastaa että töissä, niin saatan kysyä jos ei mainitse. Jotku sanoo etteivät halua kertoa, osa taas kertoo kaarrelleen esim. kaupan ala, it ala jne. Eivät tarkenna.

jos minä tutustun baarissa ihmiseen, niin ei mua haittaa jos ei itse kerro mitään. Saatan kysässä "ohimennen" että, opiskeletko vaiko työskenteletkö jossain? Ja jos hän vastaa että töissä, niin saatan kysyä jos ei mainitse. Jotku sanoo etteivät halua kertoa, osa taas kertoo kaarrelleen esim. kaupan ala, it ala jne. Eivät tarkenna.

Juuri näin.

On se sitten kiva kertoa että olen osa-aikainen sossuntäti ja sivuhommina teen ulosottomiehen/tv-lupatarkastajan töitä, tai että poliisihan minä.... kyllä niistä osassa on jo tietynlainen lataus persoonasta riippumatta.

Mikään ei ärsytä niin paljon kuin se että joku ventovieras tai satunnainen tuttavuus alkaa avautua ja tilittää omia asioitaan odottaen selvästi että keskustelukumppani tekee samoin. Joillakin on myös tapana alkaa vierailta ihmisiltä kysellä heti henkilökohtaisia asioita, mikä on äärettömän noloa ja epäkohteliasta.

kiitos näistä :). Juu on tosi kivaa porukkaa "kantapaikassa" ja ilmeisesti haluaisivat tietää enemmän, mutta mukava kuulla, että muutkaan eivät koe välttämättömänä kertoa itsestään eikä sen tarvitse estää mukavaa yhdessäoloa. Samoilla linjoilla olen nimim. Mielipide kanssa :)

No jos nyt vaikka viikoittain käy samassa karaokepaikassa lauleskelemassa ja aina samojen ihmisten kanssa juttelee, niin voi se hiukan tuntua hassulta, jos toinen ei suostu kertomaan mitään. Ihmisestä saa silloin aika varautuneen kuvan. Luulisi, että voisi edes jotain ylimalkaista vastata just kaupan alasta, IT-alasta, hoitoalasta tms. Tulee sellainen olo, ettei henkilö halua tutustua.

[QUOTE="eee";24069361]Tulee sellainen olo, ettei henkilö halua tutustua.[/QUOTE]

Musta näkee ilman sanojakin jo pelkästä naamasta jos en halua tehdä jonkun kanssa tuttavuutta.

[QUOTE="vieras";24069426]Musta näkee ilman sanojakin jo pelkästä naamasta jos en halua tehdä jonkun kanssa tuttavuutta.[/QUOTE]
Sama juttu. Ja voin myös jutella ihmisten kanssa ilman, että haluan sen kummempaa tuttavuutta ruveta tekemään. Ei mun tarvitse tietää edes nimeä. Varsinkaan kapakassa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;24069279:
Oikeastiko teistä ei ole kiinnostavaa tietää, mitä normaalinoloinen uusi tuttavuus tekee työkseen`? :o
Ja mitähän sillä tiedolla tekisi? Alkaa pohtimaan, onko toisen palkka mahdollisesti niin pieni, että sille pitää tarjota kaljat?