Sain syytteen lievästä petoksesta ja nyt tämä jolle olen velkaa uhkailee.

• Viestiketjun aloittaja mitäteen
  • Ensimmäinen viesti
viertas
[QUOTE="vieras";24060197]On kuule pieni ero, onko velkaa huutismyyjälle vai "alan miehille". Perushuutismyyjä Kurikasta (sori kurikkalaiset) tuskin tapaa euron takia, alan mies tappaa. Pointtini oli juuri siinä, että jos on tehnyt petokset huutiskaupoissa niin tuskin on mitään pelättävää, kunhan myyjä louskuttaa leukojaan että saisi rahat nopeammin takaisin.[/QUOTE]

Anteeksi jos olen käsittänyt väärin, mutta tuskinpa "alan miehet" hommaavat ensin laillisesti syytteen ja tuomion petoksesta ja sitten vasta alkaa perimään itse. Kyllä ne taitaa tehdä sen perimisen kerralla ja ihan laittomia teitä...

hmm...
Etkö kerkee muuttaa maistraatissa tietojasi salaisiksi?Silloin ne ei näy käräjäoikeuden yms.papereissa,ainoastaan nimesi näkyy,mutta osoite ja muut tiedot jätetään merkkaamatta.minä tein niin ja lisäksi muutin niin,ettei osoitettani voida selvittää auton rekkarin perusteella...

bfbf
Alkuperäinen kirjoittaja mitäteen;24060171:
Tässä tilanteessa missä itse olen niin ei paljon naurata ja rahaa ei ole.
Lasten huone tuhoutui palossa sisäisesti ja kärsi savusta ja siitä sonnasta mikä tuli palotyypeiltä.
keittiöstä meni osa.
pojan sairaus yms muut ongelmat kasaantui päälle niin tuntuu ettei jaksa enää edes miettiä,onnellinen että meille ei käynyt kuinkaan.
Ai, anteeksi! Todella onnettomien sattumuksien summa, ymmärrän että tilanteessasi 80 euroa on iso raha. Kummallista tuollainen uhkailu on kyllä, kävisin kyllä poliisin puheilla, aika sekopäältä vaikuttaa tämä jolle olet velkaa...

"hmm"
Ei maksa mitään(tai ei maksanut ainakaan 6v sitten)...jos sulla on asianajaja niin kannattaa sillekkin mainita asiasta,ettei oo ni taula kuin mun as.ajaja joka just ennen saliin menoa huomas mokansa (että sen ja puolustuksen papereissa on mun tiedot),suttasivat mustalla tussilla kaikki yli :)
Auton rekkarin voit tehdä salaiseksi puhelimitse,sekin on ilmaista(tai silloin ainakin oli).Tsemppiä sulle,mulla tuli ainakin tunne,ettet ole paha ihminen lainkaan :)

Jos uhkailevat tekstiviestit tulivat sinun ollessasi omassa kodissa, on kyseessä kotirauhan rikkominen. Se lakipykäläkin löytyy jostain. Siinä tapauksessa yhteys poliisiin.

Jokainen meistä tekee jossain elämänsä vaiheessa tyhmyyksiä, liittyivät sitten rahaan/muihin rikoksiin, jokainen saa niistä ansaitsemansa tuomion. Meidän ei tarvitse täällä ap:tä tuomita. :|

mitäteen
Jos uhkailevat tekstiviestit tulivat sinun ollessasi omassa kodissa, on kyseessä kotirauhan rikkominen. Se lakipykäläkin löytyy jostain. Siinä tapauksessa yhteys poliisiin.

Jokainen meistä tekee jossain elämänsä vaiheessa tyhmyyksiä, liittyivät sitten rahaan/muihin rikoksiin, jokainen saa niistä ansaitsemansa tuomion. Meidän ei tarvitse täällä ap:tä tuomita. :|
Olen kyllä sakon saanut ja laskun millä maksaa ja aion sen maksaa siten miten pystyn irroittamaan rahaa nyt kun raha asiat sekaisin kodista pois joutumisen takia.

eikä tuolle miehelle tunnu menevän perille etten maksa kahteen kertaan ja olen pyytänyt anteeksi tapahtumia ja poliisi sanonut hänelle miksi asia on nyt näin.

duunari
Voisiko tätä summaa lainata keltään tutulta tai sukulaiselta?
Tietysti pikavipin voi ottaa tällaisen maksamiseen, mutta niiden korot on aika huimat, en suosittele.
Entäs, kuten joku jo aiemmin mainitsi, eikö tätä tavaraa voisi palauttaa?
Jos sisään pirttiin rymäyttää, soita hyvä ihminen poliisille!
Tsemppiä sulle!

Siis nyt mä oon niin kuutamolla tästä tarinasta...

Olet velkaa jollekin 80e nettikaupoista. Ja olet saanut vasta syytteen mutta silti sinulle on annettu jostain asiasta sakko... ööh? Olet siis saanut poliisilta sakon niinkö? Vaiko käräjäoikeudelta? Ja mikäli olet jo syytteenkin petoksesta saanut, niin eipä auta sun henkilötietojen kielto maistraattiinkaan, koska haastehakemus on lähetetty sinulle vastaajana ja toiselle osapuolelle asianomistajana. Pelkkä 80e ei muutoinkaan täytä petoksen raameja, kyseeseen voi korkeintaan tulla lievä petos ja siitä tosiaan saa vain sakkoja.

Ja sitten siihen toiseen asiaan... sä siis olet polttanut oman talosi? Tai siis puolet siitä? Ja minkäköhän hemmetin takia???

Tää tarina meni niin utopiseksi, ettei mitään rajaa... tai sitten mä olen tosi väsynyt ja sisälukutaito on mennyt jo nukkumaan :D

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mitäteen;24060226:
Uhkailee tulevansa käymään nyt kun saa nostaman syytteen muodossa mun osotteet yms tiedot että kuka olen.
eli sitä hokee että odotahan kun hän tulee kannattaa olla silloin kaukana jo jne.
Hae maistraatista turvakielto heti maanantaina ja ilmoita poliisille uhkailusta. Turvakiellon saa jo pelkästään sillä, että kertoo uhkailuista, todisteita ei tarvita. Sitten ilmoitat haastemiehille, että osoitteesi ei saa näkyä haasteasiakirjoissa. Tosin voi olla automaattisestikin niin, ettei se näy jos on turvakielto.

[QUOTE="vieras";24060908]Hae maistraatista turvakielto heti maanantaina ja ilmoita poliisille uhkailusta. Turvakiellon saa jo pelkästään sillä, että kertoo uhkailuista, todisteita ei tarvita. Sitten ilmoitat haastemiehille, että osoitteesi ei saa näkyä haasteasiakirjoissa. Tosin voi olla automaattisestikin niin, ettei se näy jos on turvakielto.[/QUOTE]

Jos AP on saanut jo syytteen, niin haastehakemukset ovat jo lähetetty asianomaisille ja tällöin ei turvakiellosta ole enää mitään hyötyä tässä asiassa...

"joku"
No ei tää juttu voi olla edes totta.

Mä haluisin tietää edelleen et mitä on ostettu ja miten se on toimitettu ettei muka se "velkoja" aikasemmin tiennyt aloittajan osoitetta eikä nimeä.

Joku tais vaan juoda eilen muutaman oluen liikaa ja päätti viihdyttää palstan mammoja :D

mitäteen
ap on voinu asuu siellä edellisessä osoitteessa haasteen aikana niin haluaisi suojata uuden osoitteen?
ekana tuli mieleen.
asuime ja uusiosoite on tavallaan kaverin koska joudumme olemaan hänen asunnossaan kunnes saadaan oma.postilaitettu tänne tulemaan hetki sitten.

ja EN POLTTANUT itse asuntoa vaan sähköviasta lähti eteisen seinältä palo.
LUOJALLE KIITOS OLIMME POISSA KOTOA JA NAAPURI KUULLUT PALOHÄLYTTIMEN.
Koska lapset olisivat palaneet huoneeseensa ellei kotona ollessa paloa olisi huomattu eivät olisi päässeet huoneesta ulos palo suoraa huoneen ovella.

Reilunainen
Alkuperäinen kirjoittaja mitäteen;24066579:
olen saanut sakon ja maksu lapun millä maksaa tuolle asianomistajalle.
sain lievästä petoksesta siis syytteen kun nosti sen.
eli olen saanut kyllä rangaistukseni!
On kyllä uskomatonta pösilöintiä, että 80 euron takia joutuu maksamaan sakkoja sun muuta. Kuinkas isot ne sakot on ? Taitaa tulla kalliiksi sulle toi 80 euron kusetus. Mikset lähettänyt tavaraa takas häh?

mitäteen
On kyllä uskomatonta pösilöintiä, että 80 euron takia joutuu maksamaan sakkoja sun muuta. Kuinkas isot ne sakot on ? Taitaa tulla kalliiksi sulle toi 80 euron kusetus. Mikset lähettänyt tavaraa takas häh?
mitä tavaraa takaisin kun hän osti minulta!
ja sitä tavaraa aika vaikea lähettää koska oli hiiltynyt eteisen hyllyyn!
sen vein poliisi asemalle vielä näytille kun kävin kuulusteluissa että tässähän tämä on.

Reilunainen
Alkuperäinen kirjoittaja mitäteen;24066658:
mitä tavaraa takaisin kun hän osti minulta!
ja sitä tavaraa aika vaikea lähettää koska oli hiiltynyt eteisen hyllyyn!
sen vein poliisi asemalle vielä näytille kun kävin kuulusteluissa että tässähän tämä on.
Ootko sossupummi kun ei kasiikymppii irtoo ? Miksei sukulaiset jeesaa ?

Yhteistyössä