Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja "liisa"
  • Ensimmäinen viesti
sdfasdf
Kuolema on kirjaimellisesti levollista hiljaisuutta. En enää ole, kukaan ei ole kuolemansa jälkeen. Ainoa jälkeenjäävä on ravinteet, joita jää seuraavien käytettäväksi ja ehkä aineettomat muistot jotka elävät aikansa niiden mielissä, joita on koskettanut. Sitten nekin katoaa näiden ihmisten kadotessa. Poks

Minni harmaana
Olen nähnyt ja joutunut selvittämään jokusen kuolinpesän. Haluan ainakin ennen kuolemaani tuhota epäkelvot alusvaatteet (mikäli kerkiän) ja myös päiväkirjat.

Naamakirjan haluan sulkea myös ja roudata roskiin sen sauvan, minkä ukkeli mulle vitsinä osti viiskymppisenä.

[QUOTE="sss";24056926]Kun on saanut uskoa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, pääsen taivaaseen. :)[/QUOTE]

ainut vahinko tuossa jutussa on se että pettymys ei läpsi naamalle sun kuoltua. kun kuollut on kuollut. ilman mitään taivasta tai helvettiä.

"vieras"
[QUOTE="sss";24056926]Kun on saanut uskoa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, pääsen taivaaseen. :)[/QUOTE]
Kukaan muu meistä ei palstan mukaan pääse taivaaseen kuin PölyEsteri ja sekin kiikun kaakun.

kiitos vinkeistä!
Olen nähnyt ja joutunut selvittämään jokusen kuolinpesän. Haluan ainakin ennen kuolemaani tuhota epäkelvot alusvaatteet (mikäli kerkiän) ja myös päiväkirjat.

Naamakirjan haluan sulkea myös ja roudata roskiin sen sauvan, minkä ukkeli mulle vitsinä osti viiskymppisenä.
Ehkä onnistuu parhaiten jos tiedostaa kuolemansa esim. tekee itsarin tai kuolee syöpään missä annetaan ennuste mutta jos olet vanhana 100v vuotiaana laitoksessa niin eipä tule mieleen varmaan tuhota alkkareita tai päiväkirjoja mitä lapsesi ovat jo pöllineet sinulta tai olet ne antanut heille.

ateisti
Miksi se olisi lapsellista. Kyse on erilaisista elämänkatsomuksista. Eikö ole loukkaavaa vetää viivalla yli toisen uskomukset ja sydämessään tuntemansa asia luokittelemalla se vain lapselliseksi?
No ainakin kristinusko on todella lapsellinen monessa suhteessa. Itekin uskoin lapsena (koska vanhemmat uskoi). Vasta aikuisena tajusin kuinka typerä ja epäuskottava raamattu ja koko kristinusko on. Ajattelen uskovia jotenkin "vajaina", eivät kestä tätä elämää ilman että joku yliluonnollinen olento on kaiken takana.

"liisa"
itse uskon sellaisen jumalaan joka jokaisella on sydämessä. Esim. juuri kaikilla omanlaisensa. Kuolemassa saamme sen mitä haluamme kuoleman jälkeen. Jos haluaa helvettiin niin pääsee ja jos haluaa johonkin taivaaseen niin pääsee. Itse uskon tuohon ikiuneen valossa jumalan lähellä ja rakkaudessa valossa yhdessä läheisten ja sukulaisten kanssa.

Minni harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos vinkeistä!;24057655:
Ehkä onnistuu parhaiten jos tiedostaa kuolemansa esim. tekee itsarin tai kuolee syöpään missä annetaan ennuste mutta jos olet vanhana 100v vuotiaana laitoksessa niin eipä tule mieleen varmaan tuhota alkkareita tai päiväkirjoja mitä lapsesi ovat jo pöllineet sinulta tai olet ne antanut heille.
:LOL:

"liisa"
[QUOTE="vieras";24057828]Sen jälkeen kun minusta aika jättää, niin minä haluaisin, että minut syväjäädytettäisiin. Sen jälkeen minulla olisi vielä 10 000 vuotta toivoa herätä uudelleen henkiin.

Kryoniikka – Wikipedia[/QUOTE]

Toi oiskin ihan kiva mutta tarvii paljon rahaa ja riippuu mihin kuolit ja kuin nopeasti sinut jäädytetään. Omaiset sitten kiitollisena sinulle kun käytit viimeiset pennosesi itsesi syväjäädyttämiseen. Sanovat varmaan sinulle että haista paska ja me ei ainakaan haluta olla paikalla kun sut sulatetaan. =)

Atte Ateisti
No ainakin kristinusko on todella lapsellinen monessa suhteessa. Itekin uskoin lapsena (koska vanhemmat uskoi). Vasta aikuisena tajusin kuinka typerä ja epäuskottava raamattu ja koko kristinusko on. Ajattelen uskovia jotenkin "vajaina", eivät kestä tätä elämää ilman että joku yliluonnollinen olento on kaiken takana.
Minusta on tuollainen tuomitseminen toiset vajaiksi henkilökohtaisten uskomusten vuoksi on lapsellista. Ei sinun ateismisi tee sinusta yhtään viisaampaa, yhtään ehjempää, yhtään parempaa, yhtään älykkäämpää, yhtään mitään.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
"vieras"
[QUOTE="liisa";24057969]Toi oiskin ihan kiva mutta tarvii paljon rahaa ja riippuu mihin kuolit ja kuin nopeasti sinut jäädytetään. Omaiset sitten kiitollisena sinulle kun käytit viimeiset pennosesi itsesi syväjäädyttämiseen. Sanovat varmaan sinulle että haista paska ja me ei ainakaan haluta olla paikalla kun sut sulatetaan. =)[/QUOTE]

Ei siihen nyt niin hirvittävästi rahaa tarvitse. Riippuu, että syväjäädyttääkö vain pään vaiko sitten koko kehon.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24057828]Sen jälkeen kun minusta aika jättää, niin minä haluaisin, että minut syväjäädytettäisiin. Sen jälkeen minulla olisi vielä 10 000 vuotta toivoa herätä uudelleen henkiin.

Kryoniikka – Wikipedia[/QUOTE]

Oletko koskaan miettinyt sitä, että jos kukaan ei koskaan Maapallolla kuolisi, mutta ihmisiä syntyisi vain koko ajan lisää, niin Maapallo ylikansoittuisi melko nopeasti? Jos ihmisestä tulee joskus kuolematon, niin miten estetään Maapallon ylikansoittuminen? Kielletäänkö ihmisiä silloin lisääntymästä vai kielletäänkö kryoniikka ja muut toimenpiteet, joilla kuoleman voi estää?

"liisa"
[QUOTE="vieras";24058178]Ei siihen nyt niin hirvittävästi rahaa tarvitse. Riippuu, että syväjäädyttääkö vain pään vaiko sitten koko kehon.[/QUOTE]

Ihana oliskin jäädyttää pelkkä pää! =) KIva olla sitten uudessa elämässä kokohalvaantuneena ja vain ajatukset ja puhe toimisi. Hyödyttömänä yhteiskunnassa! Loisena ja rahaa vievänä. Paitsi jos asenteet silloin muuttuneet eikä rahat enään menisi pelkästään rikkaille.

"liisa"
[QUOTE="vieras";24058214]Oletko koskaan miettinyt sitä, että jos kukaan ei koskaan Maapallolla kuolisi, mutta ihmisiä syntyisi vain koko ajan lisää, niin Maapallo ylikansoittuisi melko nopeasti? Jos ihmisestä tulee joskus kuolematon, niin miten estetään Maapallon ylikansoittuminen? Kielletäänkö ihmisiä silloin lisääntymästä vai kielletäänkö kryoniikka ja muut toimenpiteet, joilla kuoleman voi estää?[/QUOTE]

Ei kun silloin lahdataan ne jotka omaa huonot geenit/sairastuu tai ovat rumia tai vammaisia jne. TYhmiä tai liian hiljaisia tai liian köyhiä. Vain älykkäät, rikkaat ja opiskelleet ja kauniit saisi kuolemattomuuden. Paratiisi maanpäälle!!

Yhteistyössä