Olenko jotenkin epänormaali kun en halua käyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikkeava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poikkeava

Vieras
hormoneja enkä kierukoita ehkäisynä?? Usein saa kummasteluja jos jossain yhteydessä tulee ilmi etten moisia käytä.. Välillä tulee hieman epänormaali olo itselleenkin kun en ikinä ole mitään muuta käyttänyt kuin pääasiassa kondomia joskus keskeytettyä/varmat päivät kun lapsen tulo ei haittaisi.

Olen samanlainen. Uskon, että jos käytän esim. pillereitä niin niistä aiheutuu minulle varmasti joku veritulppa tms.. Johtunee varmasti siitä että olen jokaisesta merkistä jotain oiretta saanut, maksa-arvot noussut ym. Koen olevani enemmän oma itseni ilman mitään ylimääräisiä hormooneja, joten ilman mennään.

Tää on jo ties kuinka mones tällainen aloitus viikon sisällä ja Ei et ole outo. Meitä on monia muitakin ja mun lääkärit eivät ole koskaan asiaa ihmetelleet.

Olen samanlainen. Uskon, että jos käytän esim. pillereitä niin niistä aiheutuu minulle varmasti joku veritulppa tms.. Johtunee varmasti siitä että olen jokaisesta merkistä jotain oiretta saanut, maksa-arvot noussut ym. Koen olevani enemmän oma itseni ilman mitään ylimääräisiä hormooneja, joten ilman mennään.

Mulla on sellainen hyvin vahva tunne ettei ne kuitenkaan sopis mulle joten olen jättänyt ne välistä. Olishan ne helppo ja varma ehkäisy mutta mä en kestäis elää mahdollisten sivuvaikutuksten kanssa.

Eiköhän nää ole ihan valintakysymyksiä. Ei voi luokitella ihmisiä epänormaaleiksi tai normaaleiksi valitsemansa ehkäisyn vuoksi.
En minäkään käytä hormonaalisia ehkäisyjä, ne on vaan lihottaneet mua. Niin pinnalliselta kuin se kuulostaakin, en ylipainoisena halua ylimääräisiä kiloja vielä ehkäisystä.
Kieruikoista olen kuullut kauhutarinoita, enkä muutenkaan ole itse niin innostunut niistä.
Onneks sentään meillä on varaa valita edes se jokin ehkäisy, mikä onkaan sitten itselleen se sopivin. Niitäkin maita ja uskontoja on, jossa ei ole edes tätä valinnan mahdollisuutta.

[QUOTE="vieras";24053020]Oliskohan about viidestuhannes kerta kun tätä on kysytty täällä tämän kuun aikana![/QUOTE]

jaa niinkö on.... onhan täällä muutenkin paljon samankaltaisia aiheita. Kuinkahan monesti viimeisen 2vrk aikana ollaan kysytty mitä porukka juhannuksena aikoo syödä tai juoda? Monen monta kertaa....

jaa niinkö on.... onhan täällä muutenkin paljon samankaltaisia aiheita. Kuinkahan monesti viimeisen 2vrk aikana ollaan kysytty mitä porukka juhannuksena aikoo syödä tai juoda? Monen monta kertaa....
Missä piireissä ehkäisy on näin yleinen puheenaihe? Haluan tietää. Jos kondomeista ja pillereistä puhutaan samalla tavalla kuin juhannusmakkarasta (meillä ei mitään jauhomakkaraa syödä, A:ta sen pitää olla), niin olette pahasti väärässä seurassa.

Yhteistyössä