kohdun ulkopuolinen raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäonninen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäonninen

Vieras
Hei!
Olisin enemmän kun kiitollinen kuulemaan kokemuksia kohdun ulkopuolisen raskauden hoidosta ja siitä toipumisesta muiden osalta!
Itselläni eilen todettu tälläinen, vain 4 kk aikaisemmin tuulimunaraskaus takana :( onneksi en itse edes tiennyt olevani raskaana ennen eilistä kun ulkopuolinenkin todettiin, en siis ehtinyt iloita tästä raskaudesta...
No, huomenna seurantaan mihn suuntaan raskaushormoonit ovat lähteneet ja hoitoa suunnitellaan sen mukaan.
Munanjohtimeen oli tämä kaveri kiinnittynyt.......

Mulla on ollu kohdun ulkopuolinen raskaus(siitä tosin jo aikaa), mut mulla oli silloin todella kovat kivut, veristä vuotoa jatkuvasti- mitään hoitoa en saanu, vaan sanoivat sen menevän itsellään kesken. Raskaushormonit kyllä otettiin verestä ja niitä seurattiin, ja käskettiin syömään särkylääkkeitä. Vuotoa tuli tuon jälkeen pari kuukautta, joka oli kuulemma normaalia.

Mulla oli vuonna 2002, joten koitan nyt muistella. Huomattiin, kun alkoi olemaan veristä vuotoa. Sitä tuli ihan kamalasti kerralla ja loppui aina vähäksi aikaa ennen uutta tulvahdusta.Kipuja mulla ei ollut ja raskausoireet jatkuivat normaalisti. Ultrassa todettiin sen olevan jo kananmunan kokoinen ja jouduin jäämään sairaalaan yöksi, sitten aamulla leikattiin. Vasen munatorvi jouduttiin poistamaan kokonaan, koska oli päässyt jo niin pitkälle. Tähystysleikkauksella hoidettiin ja siitä parani viikossa. Henkinen puoli olikin sitten eri juttu. Meni monta kuukautta matalapaineessa ja itkua tuhrustaessa. Onneksi oli jo kaksi lasta ennestään ja ne pitivät arjessa mukana.

Onnekseni tulin raskaaksi melko pian kohdunulkoisen jälkeen ja kuopus syntyi sitten joulukuussa 2003.

öö.. aika lunnotonta??
WGuZqg

verestä otettiin raskaustesti, joka siis positiivinen. vuodon takia ultrattiin, kohtu tyhjä ja munanjohtimesta näkyi, että sinne kiinnittynyt. viikoista ei sanottu mitään, mutta raskaushormooni taso oli jotain yli 2000, yli 1000 kun on pitäisi jo kohtua ultratessa siellä näkyä. huomenna seuranta verikokeisiin, jos on taso nousussa, saan ilmeisesti jotain lääkettä, jos laskussa niin seurantaa vaan. on siis mahdollista, että kuivuu itsestään pois.. kuivuiskin, niin sitä toivon!

Mä tunsin oloni kanssa vialliseksi keskenmenon jälkeen ja vieläkin. Ja jotenkin häpesin sitä hirveesti. tuntu ihan kun otsaan olisi leimattu kirjaimet km. Tein positiivisen testin viikko sitten, mutta olen alkanut panikoimaan kohdunulkoista vaikka vuotoja ei vielä ainakaan ole ollut. Pitäis varmaan lähteä juttelemaan jollekkin:(

Mä tunsin oloni kanssa vialliseksi keskenmenon jälkeen ja vieläkin. Ja jotenkin häpesin sitä hirveesti. tuntu ihan kun otsaan olisi leimattu kirjaimet km. Tein positiivisen testin viikko sitten, mutta olen alkanut panikoimaan kohdunulkoista vaikka vuotoja ei vielä ainakaan ole ollut. Pitäis varmaan lähteä juttelemaan jollekkin:(

Ymmärrän sinua täysin :( Muistan itsekkin sen tunteen vielä. Ihan ku olis kakkosluokan kansalainen.

Kannattaa tuosta pelostasi jutella vaikka neuvolassa. Itse olen päässyt aina varhaisultraan (vklla 10), juuri siksi, kun on ollut nuita keskenmenoja (yht.7) ja tuon kohdunulkoisen jälkeen, kun odotin kuopusta se raskausaika meni pelätessä joka vessareissua. Onneksi poika kuitenkin syntyi terveenä 2 viikkoa yliaikaisenakin vielä.

Tsemppiä <3

Yhteistyössä