Entäs tämä juhannusmenyy ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tinde"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tinde"

Vieras
(paikalla 4 aikuista ja 5 lasta 12-18 vuotiaita)

1. Savustettu lohi
Uudet perunat
Grillattu vihreä parsa pekoniin käärityynä + itse tehty hollandaiskastike
salaattia
jälkkäri: creme brulee

2. Grillatut kanan rintaleikkeet
grillatut perunat
maissi
kasvisvarras
ruisleipämuru-kotijuusto-salaatti
jälkkäri: raparperihilloke grillissä + vaniljajäde

3. Iltapala
Makkaraa ja nakkeja grillissä
Itse tehty chiliperunasalaatti

4. Aamubrunssi molempina aamuina
Pekoni
Muna
croissant
vesimeloni
mansikka
viinirypäle
latte
joatin makeaa ( ehkä mansikkabrita)

hyvältä kuulostaa, paitsi nuo ruisleipämurut salaatissa kuulostaa aika öklöltä. Ja creme bruleen tilalle laittaisin jotain kesäisempää ja yksinkertaista, vaikka ihan vaan mansikoita ja kermavaahtoa.

Nam, kuulostaa todella hyvältä :) Onko tuossa siis kahdelle päivälle ruuat ja molempina päivänä brunssit ja iltapalaksi makkaraa ja nakkeja? Vaikuttaa tosi toimivalta.

[QUOTE="ruu";24037489]eikö tuo hollandise kastike ole vaikea saada onnistumaan ?[/QUOTE]

tehtyäni kymmeniä epäonnistuneita (juoksettuneita) versioita vesihaude-menetelmällä
KUNNES netistä löytyi ohje, jossa munan keltuiset laitetaan sauvasekoittiminen kulhoon, sekoitin päälle ja lisätään kuuma sulatettu voi. Sadam, aikaa meni 5 sekunttia ja kastika valmis

Todella hyvältä kuulostaa!! Vihreä tankoparsa on mun suurta herkkua, pekonistakin tykkään, kanasta, kasvisvartaista ja se salaattikin kuulosti oikein herkulliselta, täytyypä kokeilla niitä rapeaksi paistettuja ruisleivän paloja!! Herkullista juhannusta!

Hienolta kuulostaa, mutta vaihtaisin myös tuon creme bruleen johonkin kesäisempään. Jotenkin miellän sen kynttiläillallisjälkkärinä. :) Tuo chiliperunasalaatti kuulostaa aika herkulta.

[QUOTE="tinde";24037480]siis ruisleivän murut paistetaan voissa rapeaksi ja kuumaan seokseen lisätään leipäjuustopalaset (jotka sulaa vähän...) nam nam , minun suurinta herkkua ;-)[/QUOTE]

Siis leipäjuusto on juustoleipä, ja se ei ole sama asia kuin kotijuusto!

- perunaa
- purjoa PAISTETTUNA
- suolakurkkukuutioita
- kasetike
* itse tehty (ei kaupan) majoneesi ( saa nopeasti sauvasekoittimella; keltuaiset pohjalle, sauvasekoitin kulhoon, päälle rypsiöljy. käynnistä sekoitin ja nosta. VALMIS
* kermaviili
* MP
* makea chilikastike + tujumpaa maun mukaan

Sekoita ja nauti

[QUOTE="vieras";24037691]Mitä on raparperihilloke grillissä?

Kuulostaa kyllä oikein hyvältä, en muuttaisi mitään.[/QUOTE]

Pieneen foliokulhoon laitetaan raparperia, voita, fariinisokeria ja vaniljaa ( voi lisätä jotain alkoholia jos haluaa) Grillataan kunnes raparperi hillloutuu. tarjotaan kuumana vaniljajäden kaa

Yhteistyössä